Mulla oli edellinen auto 525ix sillä 10 kaiuttimen hifipaketilla josta sitten jo ostaessa oli vakio vahvistin rikki, laitoin tilalle 3-tie ja 2-tie jakosuotimet sinne vakio vahvistimen paikalle. Auton kaiutinjohdoissa on jotkut vastukset tai sen näköset mollukat johdoissa joten ne poistin ja sit yks kaiutin kerrallaan alkoi johtojen paikat löytyä uusiin jakareihin. Jakosuotimilta johdot autostudion ikivanhaan siniseen 4x50W RMS vahvistimeen jonka laitoin tavaratilan maton alle sinne selkänojan takana olevaan syvennykseen. Vahvistinta säätäessä huomasin että etupää kesti aika paljon potkua vanhaksi vakiosetiksi eikä äänikään nyt niin paha ollu ku luulin, alkuperäiset diskantit oli ihan hanurista joten ne sai vaihtaa eteen sekä taakse. Jakosuodattimet eivä ollu mitää säädettäviä vaan ihan perus halpis kamaa jj-tuonnin valikoimasta.
Sit kokeilin rainbow erkkasarjan 5.25 midejä eteen ja totesin että vakio kajari soi paremmin ku uusi laadukkaaksi kehuttu rainbow kajari, kai se kaiuttimen tausta on tehtaalla sit jotenki hifistelty just oikeeksi sille nokialaisen elementille. Kokeilin vielä taakse, siellä tilanne oli niin että soi rainbowin kajarilla huomattavasti puhtaammin tottakai niinkuin edessäkin MUTTA matalat taajuudet eivät hävinneet kuten etupään kokeilussa kävi. Edessä siis ei soinu matalat taajuudet juuri ollenkaan ja tuli sellainen "diskanttidisko" fiilis.
Koko sen ajan mitä auto mulla oli niin tyydyin tuohon settiin ku oli aivan riittävän hyvä, matalia ei tietenkään 5.25 elementeistä hirveitä voi odottaa joten joidenkin biisien soidessa olis kaivannut viel jokun pikkusen subwooferin.
Mitä oon uusien volvojen premiumsound paketteja kuunnellut niin ei kummemmin ollut eroa toho mun ikivanhan bemarin toistoon, paitsi tietysti matalat taajuudet soi puhtaammin ruotsalaisessa. Volvossa kun on 6.5 midit joka ovessa, ovikajarit kiinni pellissä joka tiivistää koko oven, jopa ovipahvien kiinnikkeissä on kumiset tiivisteet ja kojelautaan upotettu 8"subwoofer.
E34:sen hifien kunnostus oli tosi halpa, rainbowin erillissarjan, jakosuodattimet, diskantit etuoviin ja muut pikkutarvikkeet hommasin jj-tuonnista olisko ollu alta 300€ kaikki yhteensä. Vahvari oli joku ikivanha autostudion tekele jonka sain tutulta ilmatteeks. Tuohon settiin ku olis vielä subbarin lisänny niin olis ollu täydellinen.
Sit kokeilin rainbow erkkasarjan 5.25 midejä eteen ja totesin että vakio kajari soi paremmin ku uusi laadukkaaksi kehuttu rainbow kajari, kai se kaiuttimen tausta on tehtaalla sit jotenki hifistelty just oikeeksi sille nokialaisen elementille. Kokeilin vielä taakse, siellä tilanne oli niin että soi rainbowin kajarilla huomattavasti puhtaammin tottakai niinkuin edessäkin MUTTA matalat taajuudet eivät hävinneet kuten etupään kokeilussa kävi. Edessä siis ei soinu matalat taajuudet juuri ollenkaan ja tuli sellainen "diskanttidisko" fiilis.
Koko sen ajan mitä auto mulla oli niin tyydyin tuohon settiin ku oli aivan riittävän hyvä, matalia ei tietenkään 5.25 elementeistä hirveitä voi odottaa joten joidenkin biisien soidessa olis kaivannut viel jokun pikkusen subwooferin.
Mitä oon uusien volvojen premiumsound paketteja kuunnellut niin ei kummemmin ollut eroa toho mun ikivanhan bemarin toistoon, paitsi tietysti matalat taajuudet soi puhtaammin ruotsalaisessa. Volvossa kun on 6.5 midit joka ovessa, ovikajarit kiinni pellissä joka tiivistää koko oven, jopa ovipahvien kiinnikkeissä on kumiset tiivisteet ja kojelautaan upotettu 8"subwoofer.
E34:sen hifien kunnostus oli tosi halpa, rainbowin erillissarjan, jakosuodattimet, diskantit etuoviin ja muut pikkutarvikkeet hommasin jj-tuonnista olisko ollu alta 300€ kaikki yhteensä. Vahvari oli joku ikivanha autostudion tekele jonka sain tutulta ilmatteeks. Tuohon settiin ku olis vielä subbarin lisänny niin olis ollu täydellinen.
Comment