Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käsijarru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Looso
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 137
    • Lahti

    Käsijarru

    Oli nätti talvipäivä, linnut lauloivat ja omenat kasvoivat puissa. Tänä kauniina
    päivänä sain idean ottaa käyttöön e34 540 ''92. Tämä vaati kuitenkin hieman toimenpiteitä. Minun piti vaihtaa kaikki jarrupalat ja jarrukengät... Levyt olivat vielä kunnossa. Otin jarrupalat + jarrukengät 88'' 520 bemusta. Palat + kengät olivat kuin paketista vedetyt... Hetken askartelun jälkeen sain osat vaihdettua, ja huomasin että perhanan perhana. Takapyörät junttaantuivat kiinni ja eivät pyörineet... tämän jälkeen purin kaiken ja missään ei ollut mitään vikaa... jarrukenkien säätö pyöränpuolelta oli minimissään sekä käsijarrukahvaltaki säätö on minimissään... MISSÄ VIKA? MIKSI PYÖRÄ EI PYÖRI?
    Käyttis 530d e61 2004

    Ex.
    e34 518i '90
    e34 520 '88,
    e34 525 '92,
    e30 318 '90,
    e34 520 '89,
    e34 525tds '94
    e36 323 '97
    e34 540 '94
    e34 535 '89
    e39 523 '98
    e38 735i '98
    E39 530d "98
    E28 520 "84
    E34 535 "89
    E39 530d "00
    E38 740 "98
    E46 318 "01
    Yms.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Eihän 540:ssä ja 520:ssä ole samat jarrut takana. Käsijarrun kengät on mutta palat ja levyt eri.

    Jokuhan siellä ottaa kiinni kun ei pyöri.
    Tästä arpomalla on aika paha sanoa jos vaihdoit nuo palatkin niin katso ettei ota siitä kiinni.

    Comment

    • Looso
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 137
      • Lahti

      #3
      mietin semmosta että pitäskö auton olla käynnissä että vaihde vaihtaa vapaalle ja sitten olin laittanu levyn kiinni vain pyöränpulteillä ilman vannetta.. mahtaakohan se merkata jtn? meneekö pultit liian syvälle?
      Käyttis 530d e61 2004

      Ex.
      e34 518i '90
      e34 520 '88,
      e34 525 '92,
      e30 318 '90,
      e34 520 '89,
      e34 525tds '94
      e36 323 '97
      e34 540 '94
      e34 535 '89
      e39 523 '98
      e38 735i '98
      E39 530d "98
      E28 520 "84
      E34 535 "89
      E39 530d "00
      E38 740 "98
      E46 318 "01
      Yms.

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2121
        • Lahti

        #4
        Kyllä auto on vapaalla sammuksissakin jos olet sen N:lle tökkässyt. Ja kyllä pyörän pultit ovat liian pitkät ilman vannetta :think
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Looso
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 137
          • Lahti

          #5
          pitää koittaa vanteen kanssa sitten kun pääsee intist helkuttii :d
          Käyttis 530d e61 2004

          Ex.
          e34 518i '90
          e34 520 '88,
          e34 525 '92,
          e30 318 '90,
          e34 520 '89,
          e34 525tds '94
          e36 323 '97
          e34 540 '94
          e34 535 '89
          e39 523 '98
          e38 735i '98
          E39 530d "98
          E28 520 "84
          E34 535 "89
          E39 530d "00
          E38 740 "98
          E46 318 "01
          Yms.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Ei muuten varmaan pyöri jos se oli pulteilla kiinni ilman vannetta.
            Ottaa oikein tosissaan käsijarrun kamoihin kiinni. Katso nyt vielä ettei sieltä samalla mennyt mitään rikki.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎