Announcement

Collapse
No announcement yet.

518 -91 Ei saa bensaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Holisti
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 3
    • Oulu

    518 -91 Ei saa bensaa

    Elikkäs; aluksi ei lähtenyt työpaikan pihalla käyntiin, annoin olla.

    Parin päivän päästä apuvirralla lähti käyntiin todella kivuttomasti, tämän jälkeen ajoimme "remonttikahville", ja taas mykkäkoulu päälle.
    Eli siis 20 minuuttia siitä kun pelasi todella hyvin, niin ei puhu mitään.

    Pari viikkoa tästä, kun vitutus sen taas salli, käytin bensapumpun irti. Bensaa tulee, joten laitoin pumpun takaisin paikoilleen.
    Avaimesta käyntiin, ei mitään ongelmia.

    Annoin käydä pihassa pari tuntia ennen kuin uskalsin koeajolle. Puolen tunnin ajon jälkeen jälleen sammui, eikä kirveelläkään käyntiin. Perkele!

    Nyt taas kevään lämpiminä päivinä hairahduin koettamaan.
    Aluksi lupaa ja lupaa muttei lähde. Jonkin aikaa yritettyäni ei ede yritä.
    Nyt ei saa bensaa; ei tule konehuoneeseen, joten pengoin pumpun esiin peräkontista. Tuloliitännästä ei tule lainkaan menovettä startatessa.

    Ensiapuna olen:
    -katsonut myös kipinän: voimakas ja hyvä.

    -mittaillut anturit: kampiakselin asennontunnistin antaa oikeat arvot. Tämä induktioanturi, joka tulee 1. sylinterin tulpanjohtoon on hieman hämärä tapaus, mutta foorumin jutuista päätellen ei mitenkään ratkaiseva moottorin käynnistymisen kannalta.

    -vaihtelin releet ehjästä autosta tähän omaani, siis nämä kolme joista yksi on bensapumpun rele.

    Tuntuu kuin ei tulisi virtaa taakse pumpun liittimelle. Yritin mittailla kaverin startatessa siten että maajohto rungossa ja plus piuhan paikkaa vaihtelin sitten pinnien välillä.

    Joku viisaampi voisi tulla nyt vähän antamaan vinkkiä.
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Olet siis löytänyt varmasti bensapumpun releen nyt?

    En nyt suoraan muista sanoa mitkä kaksi nastaa piti releen pohjasta yhdistää, jotta bensapumpun saa "hypytettyä" käymään kokoajan, releen kyljessä on kaavio mitkä nastat ovat releen ohjaukselle, ja mitkä rele kytkee yhteen saadessaan ohjausvirran.
    Näistä päättelemällä löydät nastat, jotka sun tulee hypyttää jos haluat testata ilman relettä.

    Muuten homma menee näin:

    Releen ohjausvirta tulee moottorinohjausyksiköltä, tälle tarvitaan ainakin pyörimistieto moottorilta.

    Releen pohjaan tulee virta suoraan akulta (on siinä joku iso 80a?) sulake muistaakseni välissä, mutta jos muu autossa toimii, niin tästä ei liene kyse...) ja rele ohjaa sähkön bensapumpulle sulakkeen no. 23 kautta jos tämä sulake on palanut niin rele kytkee ihan normaalisti mutta sähkö ei pääse pumpulle asti.

    Comment

    • Holisti
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 3
      • Oulu

      #3
      Juu tuo sulake 23 on mitattu. Sinne tulee virta, tosin jotain 6v jännitettä näytti, mutta saattoi johtua akun matalasta varauksesta. Sulake myös ehjä.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Mitatkaa ihmeessä uudestaan, hakusessa on 12+v akkujännite, ja sama jännite siellä sulakkeella.

        Tolla kuudella voltilla bensapumppu tuskin sanookaan mitään.

        Comment

        • Holisti
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 3
          • Oulu

          #5
          Kiitän avusta, vaikkei se suoranaisesti mitään ratkaissutkaan.

          Ratkaisin itse ongelman, poistamalla se aiheuttajan; eli pistin auton markkinoille.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎