Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinhaarukoiden erot kova-/2-massav.pyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Kytkinhaarukoiden erot kova-/2-massav.pyörä

    Elikkäs...m50b20 moottorin perässä se orggis kovavauhtipyörä ja kytkin. Laatikko kuitenkin "iso" ZF 525i:stä. En aatellu ollenkaa ku kiinni laitoin et noissa kytkinhaarukoissa vois olla eroo mutta eilen tuossa sattu foorumia selatessa semmonen tieto silmään. Eli miten ton kans ny käy? Joudunko ottaan vielä laatikon irti ja vaihtaan ton haarukan et toimii vai irrottaako kytkin tuolla kovallavauhtipyörällä+kytkimellä ja 2-massavauhtipyörälle ja kytkimelle tarkotetulla työsylinterillä/kytkinhaarukalla?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Make H. View Post
    Elikkäs...m50b20 moottorin perässä se orggis kovavauhtipyörä ja kytkin. Laatikko kuitenkin "iso" ZF 525i:stä. En aatellu ollenkaa ku kiinni laitoin et noissa kytkinhaarukoissa vois olla eroo mutta eilen tuossa sattu foorumia selatessa semmonen tieto silmään. Eli miten ton kans ny käy? Joudunko ottaan vielä laatikon irti ja vaihtaan ton haarukan et toimii vai irrottaako kytkin tuolla kovallavauhtipyörällä+kytkimellä ja 2-massavauhtipyörälle ja kytkimelle tarkotetulla työsylinterillä/kytkinhaarukalla?
    Riittää kun irroitat vain työsylinterin, laatikon irroitukseen ei tarvitse lähteä.

    Todennäköisesti sinunkin pitää jatkaa haarukkaa, itse laitoin 10mm rautaa väliin mutta piti lyhentää jälkeenpäin kun kytkin otti aika ylhäältä, kyseessä siis m50+m20 uudempi vauhtis 325i kytkimellä ja e34 työsylkyllä.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by Axum View Post
      Riittää kun irroitat vain työsylinterin, laatikon irroitukseen ei tarvitse lähteä.

      Todennäköisesti sinunkin pitää jatkaa haarukkaa, itse laitoin 10mm rautaa väliin mutta piti lyhentää jälkeenpäin kun kytkin otti aika ylhäältä, kyseessä siis m50+m20 uudempi vauhtis 325i kytkimellä ja e34 työsylkyllä.
      Hmm onkohan mulla ny ihan oikeet termit käytössä ...?



      Eli tarkoitin tuota osaa nro. 3...ovatko ne erilaisia ja pitääkö se vaihtaa että toimii? Onko työsylintereissä eroja? Entäs painelaakereissa?

      Sä siis jatkoit työsylinterin tappia vai? Muuhunhan tuossa ei oikeen oo mahkuja laatikkoa irrottamatta...?

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Työsylinterit oli ainaki samanlaisia. Ilmasin kytkimen ja seotti/irrotti siinä jossain kytkinpolkimen liikeradan puolivälissä eli varmaanki ihan OK? Näyttävästi onneks olivat nuo haarukat sitte samanlaisia 525i "iso" ZF ja 320i "pikku" ZF vaikka foorumilta eriävää tietoa löysinki ....

        Comment

        • Jamlari
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 24
          • Kouvostoliitto

          #5
          Originally posted by Make H. View Post
          Työsylinterit oli ainaki samanlaisia. Ilmasin kytkimen ja seotti/irrotti siinä jossain kytkinpolkimen liikeradan puolivälissä eli varmaanki ihan OK? Näyttävästi onneks olivat nuo haarukat sitte samanlaisia 525i "iso" ZF ja 320i "pikku" ZF vaikka foorumilta eriävää tietoa löysinki ....

          Itsellä olis kans jossai välis tarkotus heivata toi 2massavp helvettii.. et mites sul on tää paketti toiminnu? kytkin pitää ja sillai ?
          "kyl on niin v**un 525 että... "

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by Jamlari View Post
            Itsellä olis kans jossai välis tarkotus heivata toi 2massavp helvettii.. et mites sul on tää paketti toiminnu? kytkin pitää ja sillai ?
            Auto vielä pukkien nokassa tallissa...huomenna tarkotus ajella katsastaan se. Kyllä se takarenkaat ilmassa ainaki ihan hyvin pelitti...Kaippa se kytkin pitää, vaikkei ihan uus levy ja asetelma enää ollukkaa, itse asiassa tais olla alkuperäset muistaakseni leimat -92. 1mm oli levyssä kuitenki vielä kulumisvaraa minimipaksuuteen....

            Comment

            • Jamlari
              Newbiemmer
              • Nov 2012
              • 24
              • Kouvostoliitto

              #7
              Mites on kytkytin pelannu? mistäs otit ton kytkimen? 520 koneest? M50B20?? kun itselle ettiskelen ns osia et pääsis eroon tost 2massast..

              Kiitos jo etukäteen
              "kyl on niin v**un 525 että... "

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Jamlari View Post
                Mites on kytkytin pelannu? mistäs otit ton kytkimen? 520 koneest? M50B20?? kun itselle ettiskelen ns osia et pääsis eroon tost 2massast..

                Kiitos jo etukäteen
                Hyvin on pelannut vaikka oli jo kulunut levy . muistaakseni jotain 8,3mm paksuus puristettuna kun minimi on 7,5mm. Polkimen takaa oli hukkunut kytkinpolkimen liikkeen rajoitintappi johonki ja ku oikeen runnoo ihan pohjaan kiinni ni varmaan haarukka ottaa kiinni asetelmaan, asetelma kytkinlevyyn tms.

                Tuo kytkin on alkupään e36 320i:stä. Tolla pääset eroon 2-massapyörästä mutta ei se taida juuri sen kevyempi kyllä olla, ehkä kilon tai kaks max. Jotku on myös hitsannu niitä 2-massapyöriä kiinteiks, mutta en tiä sit tuleeko millaset rasitukset ku kytkinlevyki on kova...ja tasapainottaahan se sitte varmaan kannattaa ...

                Comment

                • Jamlari
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 24
                  • Kouvostoliitto

                  #9
                  Joo, en mä varmaan tota 2massaa kiinteeks tee... Kattelin piruillessani että tuolta moponetist sais korvauskytkimenkin tähän. Ei vaan ole kukaan vastana sieltä mitään että tietäis käykö/korvaako se tuon 2massan vaiko ei, niinkun oikeesti Tiedä sitte uskaltaako luottaa moponetin tuoteisiin...


                  Mutta, asiasta.. Eli tosta voin päätellä et kuhan löydän jonku muovipulkan vp:n ni on hevletin hjuva. Täytyypä alkaa tekee tutkimusta kun alkaa olla lopun enteitä..

                  Edittiä:

                  Mites kun ne jossain väitteli tulis jotain "vapinoita" jos ton 2-massan heivaa pois vai onko nyt jotain ihme "jeesustelua" se ollu.. O.o
                  Last edited by Jamlari; 01-05-2013, 14:11.
                  "kyl on niin v**un 525 että... "

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Jamlari View Post
                    Joo, en mä varmaan tota 2massaa kiinteeks tee... Kattelin piruillessani että tuolta moponetist sais korvauskytkimenkin tähän. Ei vaan ole kukaan vastana sieltä mitään että tietäis käykö/korvaako se tuon 2massan vaiko ei, niinkun oikeesti Tiedä sitte uskaltaako luottaa moponetin tuoteisiin...


                    Mutta, asiasta.. Eli tosta voin päätellä et kuhan löydän jonku muovipulkan vp:n ni on hevletin hjuva. Täytyypä alkaa tekee tutkimusta kun alkaa olla lopun enteitä..

                    Edittiä:

                    Mites kun ne jossain väitteli tulis jotain "vapinoita" jos ton 2-massan heivaa pois vai onko nyt jotain ihme "jeesustelua" se ollu.. O.o
                    Muistaakseni -92 vuosimallin 320i:stä oli tuo oma kovapyörä. Noita värinöitä ilmeisesti kampiakseliin tulee TD(S) koneessa, bensakoneissa ei pitäs olla mitään ongelmaa kun noita alkupään m50 (ainakin 2.0L) on tehty tolla kovallaki pyörällä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎