Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäistä bemaria alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tappokinnas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 187
    • Pori

    Ensimmäistä bemaria alle.

    Tervehdys kaikille. Eli tässä on tullut jo useampi vuosi haaveiltua e34 mallin vitossarjalaisesta ja 2.5l kutoskoneella.

    Alla tällä hetkellä on chevrolet ja honda josta jälkimmäinen saa häipyä..

    Kova rakentelija (sekä vaatimaton) ja autoharrastaja kun olen niin projektia tekee mieli ja tällaiseen kiinnittyi huomio:



    Ei ole kylläkään niin hienossa kunnossa mitä ilmoituksessa lukee ja vauriot on laajemmat mitä omistajan pojan kanssa juttelin.


    Korjaus onnistuu kyllä kun on hyvä verstas ja työkalut, mutta autona nämä vanhat bemarit on mulle aika tuntemattomia.. Chevy on tullut rakennettua itse ja acccordia korjannut tarpeen mukaan.

    Tuossa ei taida olla vanosta? Mikähän automaatti tuon ikäisessä on, vai onko montaakin vaihtoehtoa ja onko ne ihan susia?

    Onko ylipäätään tuollainen kunnossa oleva laiva minkälainen ajettava ja onko tuollaisessa 2.5l kutosessa automaattilootan kanssa suorituskykyä?
    Bmw e39 528 automatic vm.1998
    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997
  • EtuX
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 112
    • Ilmajoki

    #2
    Tuossa taitaa olla laatikkona ZF 5hp-18 ,eipä itsellä oikeen pahaa sanottavaa kyseisestä laatikosta ,mutta väärillä öljyillä tuonkin saa hajalle kuten omassa oli kun ostin...

    Itsellä 2L koneella ja omasta mielestä silläkin riittää potkua ja todella mukava ajaa jos alusta ja muut asiat kunnossa vauhtia 80km/h ja ei kuulu kuin tuulen humina

    E: on muuten tuo omakin myynnissä "wink wink"
    F11 530d individual Brewster Green
    -2016.

    E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
    -1994.

    Ascona B M20 Powered
    -1978.

    Comment

    • Arska_78
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 26
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Tappokinnas View Post
      Tervehdys kaikille. Eli tässä on tullut jo useampi vuosi haaveiltua e34 mallin vitossarjalaisesta ja 2.5l kutoskoneella.

      Alla tällä hetkellä on chevrolet ja honda josta jälkimmäinen saa häipyä..

      Kova rakentelija (sekä vaatimaton) ja autoharrastaja kun olen niin projektia tekee mieli ja tällaiseen kiinnittyi huomio:



      Ei ole kylläkään niin hienossa kunnossa mitä ilmoituksessa lukee ja vauriot on laajemmat mitä omistajan pojan kanssa juttelin.


      Korjaus onnistuu kyllä kun on hyvä verstas ja työkalut, mutta autona nämä vanhat bemarit on mulle aika tuntemattomia.. Chevy on tullut rakennettua itse ja acccordia korjannut tarpeen mukaan.

      Tuossa ei taida olla vanosta? Mikähän automaatti tuon ikäisessä on, vai onko montaakin vaihtoehtoa ja onko ne ihan susia?

      Onko ylipäätään tuollainen kunnossa oleva laiva minkälainen ajettava ja onko tuollaisessa 2.5l kutosessa automaattilootan kanssa suorituskykyä?
      Vanos tuli käsittääkseni vm -93 m50 koneisiin. Eihän se mikään raketti ole, mutta pärjää varmasti normi liikenteen seassa ja ajettavuus kunnossa ollessa on loistoluokkaa
      e34 -88 Alpinweiss m50 & Ford Focus stw

      sigpic

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Originally posted by Tappokinnas View Post


        Ei ole kylläkään niin hienossa kunnossa mitä ilmoituksessa lukee ja vauriot on laajemmat mitä omistajan pojan kanssa juttelin.


        Korjaus onnistuu kyllä kun on hyvä verstas ja työkalut, mutta autona nämä vanhat bemarit on mulle aika tuntemattomia.. Chevy on tullut rakennettua itse ja acccordia korjannut tarpeen mukaan.

        Tuossa ei taida olla vanosta? Mikähän automaatti tuon ikäisessä on, vai onko montaakin vaihtoehtoa ja onko ne ihan susia?

        Onko ylipäätään tuollainen kunnossa oleva laiva minkälainen ajettava ja onko tuollaisessa 2.5l kutosessa automaattilootan kanssa suorituskykyä?
        Kuvissa tuo näyttää aika hyvältä yksilöltä, toki melkoinen karvalakki varusteiden suhteen mutta korin kunto kyllä hintaisekseen on kohdallaan.

        Kolarivaurioiden korjaaminen ei varmastikkaan ole paha homma, oikean palkin kulma voi olla mutkalla päästä. Eli kannattaa ottaa matkaan mukaan rullamitta ja avata konepelti. Jos mitat on lähelle tehtaan arvoja ja työkalut pysyy kädessä niin ei muuta kun nimi paperiin. Olettaen että siis muuten auto vastaa kunnoltaan sitä mitä kuuluukin.
        Pyörän ripustukset voi olla myös mutkalla, selvinnee kyllä ajamalla autoa.

        Ei ole M50B25TU konetta, eli vanosta. Automaatti kyllä kestää ja on ikäisekseen mukavan rauhallinen vaihtamaan vaihteita, toki tyhmä se on jos uusiin autoihin vertaa. Kulutus silti pysyy järjellisenä.
        Suorituskyky on vähän niin ja näin, kaikki on suhteellista. Mutta pärjää kyllä liikenteen seassa ja pääsee ohikin vielä.

        Comment

        • Tappokinnas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 187
          • Pori

          #5
          Niin. Suorituskyky on vähän suhteellinen asia. Tohon -93 kaasari accordiin 4-lovisella automaatilla verrattuna saattaa tuntua hyvinkin henkevältä.

          Se on vaan mukavaa kun autossa on henkeä konepellin alla, vaikka en kaahailua harrastakkaan.

          Karvalakki juu. On siinä kuitenkin ilmastointia ja sähköakkunaa. Jotain sekin.
          Bmw e39 528 automatic vm.1998
          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

          Comment

          • Tappokinnas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 187
            • Pori

            #6
            Ongelmana oikeastaan enää tuon auton saanti pietarsaaresta poriin.. ~300km matka. Toi chevyn maasturi toimii kyllä veturina, mutta mistä saa kärryn noin isolle autolle. Toihan on 4.7m pitkä?

            Hinauskaan ei taida onnistua järkevästi kun on automaatti, ellei irrota kardaania? Itseltä löytyy kyllä agadoksen kaks-akselinen perävaunu, mutta on muistaakseni 2x4metriä pitkä ja tuntuu vähän vaikealta saada noin iso auto sinne.

            Tarvis tehdä ajosillat ja varmaan evakuoida venetrailerista räikkävinssi liinoineen.
            Bmw e39 528 automatic vm.1998
            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

            Comment

            • EtuX
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 112
              • Ilmajoki

              #7
              Korin pituus kyllä 4,7m mutta akseliväli 2,7m Normaalilla autotrailerilla itse parikin E34 kuskannut

              E: 4,3m x1,95m Tuollaisella trailerilla itse kuskannut ja hyvin on mahtunut.
              Last edited by EtuX; 07-04-2013, 00:28.
              F11 530d individual Brewster Green
              -2016.

              E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
              -1994.

              Ascona B M20 Powered
              -1978.

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #8
                Kannattaako tuollaista kolaroitua alkaa parsimaan? Itse ostin vuosi sitten aika priiman 525 m50 koneisen sportti nahoilla(laajat nahat, ovipaffit yms), sähkö ikkunoilla+luukulla, toimivalla autom. ilmastoinnilla, säädettävällä alustalla, toimivalla cruisella sekä webastolla yms herkuilla ja kaksilla renkailla 1300€. Tuntuisi vaan tyhmältä maksaa kasasta paskaa saman verran Ja jos muka hinnat nousee tuota vauhtia, niin laitan heti nykyisen E34:n myyntiin

                E: vinkvink... nettiauton kyttääminen kannattaa(vaikka käytännössä onkin surkea kauppapaikka) jos on rahat kourassa
                Last edited by 426Hemi; 07-04-2013, 02:20.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Tappokinnas
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 187
                  • Pori

                  #9
                  Onhan sitä kytätty, mutta tuntuu aika uskomattomalta tuo teikäläisen tarina. Ja kahdella tonnilla saa ehjän, mutta leimaa jäljellä 4-kuukautta, pellit perseestä ja sisusta pieritty hajalle. Tuo on karvalakki, mutta suurinpiirtein siisti.

                  Ensimmäinen kärry joka muistuttaa tuota sun omaas on 2800e pyynnillä ja siinä on jo vikoja ja pelleiltäänkin näyttää jo kuvissa huonolta.

                  Ja tänään olen menossa katsomaan kahta bemaria ja huomenna kolmatta, mutta ei ne nyt oikeen sytytä tällä hetkellä.


                  nypyttää tasaisessa ajossa ja kun lyö kaasua niin kuulemma menee moottori polvilleen ja yskii (sytytystulpat?). Ei kovin kauniskaan.



                  Kovasti kukkiva saksantuonti, jossa myyjän mukaan automaatti vaihtaa miten vaihtaa. Ja itse en usko hetkeäkään vanhan saksantuonnin "vähiin" kilometreihin. Kilometrit ei silti vaikuta vaan auton kunto ja toiminta.



                  Ja tässä on jotain herkkuja jo, mutta mun mielestä kallis..? Täytyis tota mennä katsomaan ja neuvottelemaan hinnasta silmätysten.
                  Bmw e39 528 automatic vm.1998
                  Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                  Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                  Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Tappokinnas View Post

                    Ja tässä on jotain herkkuja jo, mutta mun mielestä kallis..? Täytyis tota mennä katsomaan ja neuvottelemaan hinnasta silmätysten.
                    Jos joku noista kolmesta pitäs valita, niin se ois tämä, ainakin kuvien perusteella. Itse kyllä jatkaisin vielä seuraamista, surkea tarjonta nettichatissä tällä hetkellä.

                    Edit: Ja tuollaisen automaatti E34:sen jälleenmyynti tulee todennäköisesti olemaan hyvin tuskallista.
                    Last edited by zeneg; 07-04-2013, 11:04.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2550
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      E34 on ainakin oman hyvin subjektiivisen mielipiteen mukaan erittäin onnistunut auto. Kunnossa ollessaan / ilman tärinöitä on hyvä ajettava, tukeva mutta ei vielä äärimmäisen painava (min 1.5t). Itsellä oli vähän aikaa -92 525i 24V, ilman VANOSta tai sen ongelmia. 192hv kyllä tuli ulos, mutta ylemmillä kierroksilla joten vanhemmalla automaatilla suorituskyky voi olla hiukan "eri paria", automaatin perään sopii parhaiten hyvää alavääntöä tarjoava moottori. Mutta automaattivaiheiston tarjoama ajomukavuus lienee kyllä ainakin nykyään tärkeämpää.

                      Varusteet ovat kivoja, toimiessaan. Jos tulee vähänkään ajettua maantiellä, niin vakionopeudensäädin on melkein pakollinen. Itse tulee käytettyä sitä enemmän kuin esim. ilmastointia. Sport-penkit ovat kyllä mukavat, mutta niitä ei aivan kaikkiin tilattu tai kaikissa säilyneet jälkipolville verhoilultaan kohtuullisessa kunnossa.

                      Yhdyn edellisiin puheenvuoroihin - lähtökohtaisesti huonoa ei kannata ostaa, ei vaikka väri ja vanteet (BBS type 5 - ah!) olisivatkin parhaimmat mahdolliset. Kyllä noissa 20-vuotiaissa riittää projektia ja rahankäyttöä varmasti muutenkin, bemarien ollessa kyseessä alustassa erityisesti.

                      P.S. Miksi et katsoisi E38:eja..?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Tappokinnas
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 187
                        • Pori

                        #12
                        Joo, itse olen vähän sokea kuville. Kaikki ne suht hyvältä näyttää mutta paikanpäällä jotain ihan muuta.

                        Mikäs ton automaatin jälleenmyynnistä niin tuskallista tekee?
                        Bmw e39 528 automatic vm.1998
                        Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                        Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                        Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                        Comment

                        • 426Hemi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 621
                          • Pälkäne

                          #13
                          Originally posted by zeneg View Post
                          Jos joku noista kolmesta pitäs valita, niin se ois tämä, ainakin kuvien perusteella. Itse kyllä jatkaisin vielä seuraamista, surkea tarjonta nettichatissä tällä hetkellä.



                          Edit: Ja tuollaisen automaatti E34:sen jälleenmyynti tulee todennäköisesti olemaan hyvin tuskallista.
                          Toi auto oli about 2 tonnilla vai jopa alle kuukaus takaperin myynnissä yksityisellä nettiautossa.
                          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                          Comment

                          • zeneg
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 1238
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Tappokinnas View Post
                            Mikäs ton automaatin jälleenmyynnistä niin tuskallista tekee?
                            Monesti nämä on nuorten autoja, jotka haluavat manuaalilaatikon autoonsa, toki poikkeuksiakin löytyy. Mutta yleisesti ottaen taitaa olla niin, että pitää puoli ilmaiseksi luopua niistä jos eroon tahtoo päästä, nimimerkillä zener tais olla tästä varsin hyvää kokemusta.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by Tappokinnas View Post
                              Tervehdys kaikille. Eli tässä on tullut jo useampi vuosi haaveiltua e34 mallin vitossarjalaisesta ja 2.5l kutoskoneella.

                              Alla tällä hetkellä on chevrolet ja honda josta jälkimmäinen saa häipyä..

                              Kova rakentelija (sekä vaatimaton) ja autoharrastaja kun olen niin projektia tekee mieli ja tällaiseen kiinnittyi huomio:



                              Ei ole kylläkään niin hienossa kunnossa mitä ilmoituksessa lukee ja vauriot on laajemmat mitä omistajan pojan kanssa juttelin.


                              Korjaus onnistuu kyllä kun on hyvä verstas ja työkalut, mutta autona nämä vanhat bemarit on mulle aika tuntemattomia.. Chevy on tullut rakennettua itse ja acccordia korjannut tarpeen mukaan.

                              Tuossa ei taida olla vanosta? Mikähän automaatti tuon ikäisessä on, vai onko montaakin vaihtoehtoa ja onko ne ihan susia?

                              Onko ylipäätään tuollainen kunnossa oleva laiva minkälainen ajettava ja onko tuollaisessa 2.5l kutosessa automaattilootan kanssa suorituskykyä?
                              Kunnossa ollessaan erittäin hyvä ajettava.
                              Mistä tollasen automaattilootasta tietää? Vaikka ei oliskaan susi syntyessään, ni ei hyväkään ikuisuutta kestä. Kattelet 21 vuotta vanhaa autoa.

                              Koko keulanhan tohon saa rakentaa uusiksi jos hyvän haluaa.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎