Ensimmäistä bemaria alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    #16
    Kyllähän e34 on hyvä ajaa kunhan alusta on kunnossa ja alla kohtuu kokoiset alut (alle 18" ehkä).
    2,5l M50 kone on kyllä kestävimpiä bmw koneita ikään ja kohtuulisen ripeä. Itsellä on moinen kone manuaalilla jolla olen ajanut itse yli 80tkm (mittaris 330tkm) ja mitään ongelmia ei ole ollut.
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 533
      • Finland Rovaniemi

      #17
      Hyvä on

      Bemu on perusrakenteiltaan jämy peli. Euroautoille tyypillisiä suunnittelukämmejä toki löytyy joistain, putkea ja letkua moottorin ja massamittareiden välissä ym. Aika moni asia on myös tehty niin hienosti, että alkavat vanhemmiten krenkkaamaan (automaatti-ilmastointi ym.)

      Omasta mielestäni pyöreälamppuiset Bemut ovat niitä kauneimpia.

      Mutta eikäs Chevy miehelle olisi parempi kasibemu ? Itselläkin on 540 kangastellut vahvasti mielessä, mutta pitää ensin ajaa tuo 525 loppuun. Sitten olen tosin jo vanha mies.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by jaskap View Post
        Bemu on perusrakenteiltaan jämy peli. Euroautoille tyypillisiä suunnittelukämmejä toki löytyy joistain, putkea ja letkua moottorin ja massamittareiden välissä ym. Aika moni asia on myös tehty niin hienosti, että alkavat vanhemmiten krenkkaamaan (automaatti-ilmastointi ym.)

        Omasta mielestäni pyöreälamppuiset Bemut ovat niitä kauneimpia.

        Mutta eikäs Chevy miehelle olisi parempi kasibemu ? Itselläkin on 540 kangastellut vahvasti mielessä, mutta pitää ensin ajaa tuo 525 loppuun. Sitten olen tosin jo vanha mies.
        Voinen sanoa että samanikäisissä jenkeissä juurikin sama laulu suunnittelu kämmeistä

        Comment

        • Tappokinnas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 187
          • Pori

          #19
          Siis kasi on mieleen kyllä, mutta olen ajatellut että olis suora kutonen bemarissa. Ei siinä niin paljon tarvi suorituskykyä olla kun käyttöauton siitä teen.

          Eikös tuo 3.5 kone ole myös suora kutonen? Kävin tota noormarkussa olevaa 1995 vuoden bemaria kattomassa, mutta musta se oli vähän kallis.. Aika hyvin oli takaluukku ja tankin luukun vierusta hapantunut, takapäässä kolisee ja lambda tarttee vaihtaa. Ei noissa sinänsä mitään kun ne laittaa kyllä, mutta kesäkuuhun asti leimaa ja pelkät talvirenkaat. Oli kuitenkin kuukausi sitten myynnissä alta kahden tonnin niin ei huvita maksaa ton "liikkeen" pitäjän leipää.

          Mitenkäs kun itseäni ei kauheasti nuo madallukset nappaa, niin mitäs kustantaa laittaa vakiokorkuiseksi? Mistä osat ja selviääkö pelkällä jousien ja iskarien vaihdolla.
          Bmw e39 528 automatic vm.1998
          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16433
            • Leppävirta

            #20
            ei sitä v-mallin kutosta olekaan näissä.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 533
              • Finland Rovaniemi

              #21
              Tervetuloa vaan joukkoon tummaan

              Eli BMW omistajien hymyilevään ja iloiseen sakkiin. Miksikö hymyilevään. On se Bemun moottorin ääni vaan niin terapeuttinen, moottorihifistin korvaa hivelevä kaunis sointi baritonissa.

              Osia laitteisiin löytyy niin uutena kuin käytettynä. Aika paljon hyviäkin autoja puretaan (ja paalataan :-(), joten tarjontaa osista on.
              BMW tarjoaa myös elektronisen osaluettelon, josta on monesti hyötyä.

              Korjausopas kannattaa hankkia, niitä saa Lontoon murteella ja Härmän slangilla, Bentleyn manuskaa voi suositella.

              SItten täällä foorumilla on samanhenkisiä Veijareita ja Veijarittaria, joilta kaikentasoista neuvoa ja kommenttia löytyy. Osa tyypeistä on ihan oikeasti ammattilaisia ja kaiken nähneitä Bimmervelhoja.

              Siitä vaan yksilöä etsimään.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • Tappokinnas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 187
                • Pori

                #22
                Originally posted by Haju69 View Post
                ei sitä v-mallin kutosta olekaan näissä.
                En mä mitään sellasta väittänytkään.

                Ei vaan, tarkoitin vaan että haluan bemarin suoralla kutosella ennen kuin kasilla. Ja onko tuo 3.5l kone vielä suora kutonen vai v8?
                Bmw e39 528 automatic vm.1998
                Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                Comment

                • addee
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 130
                  • Mikkeli

                  #23
                  Originally posted by Tappokinnas View Post
                  En mä mitään sellasta väittänytkään.

                  Ei vaan, tarkoitin vaan että haluan bemarin suoralla kutosella ennen kuin kasilla. Ja onko tuo 3.5l kone vielä suora kutonen vai v8?
                  Kutospannu. e39 on 3.5l kasi
                  Neloskoneen arkinen rahina

                  Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                  +4 kulkuneuvoa

                  Comment

                  • Arska_78
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 26
                    • Espoo

                    #24
                    Eikös 530 ollu kasikoneella ja 535 kutosella...:think vai muistanko ihan metsään...
                    e34 -88 Alpinweiss m50 & Ford Focus stw

                    sigpic

                    Comment

                    • Tappokinnas
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 187
                      • Pori

                      #25
                      Tuo 2.5l kutonen vanoksella tai ilman on ilmeisesti todetty ihan hyväksi koneeksi.

                      Mitenkäs tuo 3.5l kutonen? Onko jotain merkittävää eroa kulutuksessa ja menohaluissa tuon 2.5l kanssa.

                      ON muuten väsyneitä kysymyksiä kun luen näitä omia postauksiani, mutta kun ei tiedä näistä vehkeistä.

                      Tekniikalta hyvä peli tarvis löytyä. Teen mielummin jumppaa korin kanssa, mutta moottoria ei jaksa alkaa heti laittamaan kun on tuo chevyn 350 vasta saatu kasaan.
                      Bmw e39 528 automatic vm.1998
                      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8279
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Originally posted by Tappokinnas View Post
                        Tuo 2.5l kutonen vanoksella tai ilman on ilmeisesti todetty ihan hyväksi koneeksi.

                        Mitenkäs tuo 3.5l kutonen? Onko jotain merkittävää eroa kulutuksessa ja menohaluissa tuon 2.5l kanssa.

                        ON muuten väsyneitä kysymyksiä kun luen näitä omia postauksiani, mutta kun ei tiedä näistä vehkeistä.

                        Tekniikalta hyvä peli tarvis löytyä. Teen mielummin jumppaa korin kanssa, mutta moottoria ei jaksa alkaa heti laittamaan kun on tuo chevyn 350 vasta saatu kasaan.
                        3,5l, M30B34 on aitoa 60-luvun suunnittelua 2-venttiiliä per sylinteri, mekaaninen venttiilivälyksen säätö, "pomminkestävä" valurautamurikka joka vääntää hienosti ja suunnilleen yhtä janoinen kuin 4,0 v8 M60B40. joka myös korvasi em. koneen -92.
                        3,0l, M30B30 on samaa sarjaa mutta vuosimalliin -92 päivittyi v8:ksi, M60B30.

                        riittävän epäselvästi?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • rgaweer
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1671
                          • Vantaa

                          #27
                          Kyllä tuo 3,5L kutonenkin on melko luotettava kone. Voisin sanoa että tuo 2,5L M50 on kulutus/teho suhteessa järkevin.

                          Maamoottorista (3,5L) löytyy sitten vääntöä mukavasti, mutta kulutus on sen mukainen, onhan kyseessä kuitenkin perusrakenteeltaan erittäin vanha kone, ja E34/32 on vikoja koppia mihin tuota M30:stä sai. En silti tarkoita että se mitenkään huono olisi!

                          Edit. Petohan ehtikin tuossa jo sanoa paljon olennaista
                          E34 x2, E12 x2, E30
                          E28 520i -82 & 520iA -86
                          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                          Comment

                          • addee
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 130
                            • Mikkeli

                            #28
                            Originally posted by Arska_78 View Post
                            Eikös 530 ollu kasikoneella ja 535 kutosella...:think vai muistanko ihan metsään...
                            530 on ollut kutosella ja kasilla.

                            Originally posted by Tappokinnas View Post
                            Tuo 2.5l kutonen vanoksella tai ilman on ilmeisesti todetty ihan hyväksi koneeksi.

                            Mitenkäs tuo 3.5l kutonen? Onko jotain merkittävää eroa kulutuksessa ja menohaluissa tuon 2.5l kanssa.

                            ON muuten väsyneitä kysymyksiä kun luen näitä omia postauksiani, mutta kun ei tiedä näistä vehkeistä.

                            Tekniikalta hyvä peli tarvis löytyä. Teen mielummin jumppaa korin kanssa, mutta moottoria ei jaksa alkaa heti laittamaan kun on tuo chevyn 350 vasta saatu kasaan.
                            Multa ostat ton sigun toukan pois
                            Neloskoneen arkinen rahina

                            Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                            +4 kulkuneuvoa

                            Comment

                            • Arska_78
                              Newbiemmer
                              • Mar 2013
                              • 26
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Tappokinnas View Post
                              Tuo 2.5l kutonen vanoksella tai ilman on ilmeisesti todetty ihan hyväksi koneeksi.

                              Mitenkäs tuo 3.5l kutonen? Onko jotain merkittävää eroa kulutuksessa ja menohaluissa tuon 2.5l kanssa.

                              ON muuten väsyneitä kysymyksiä kun luen näitä omia postauksiani, mutta kun ei tiedä näistä vehkeistä.

                              Tekniikalta hyvä peli tarvis löytyä. Teen mielummin jumppaa korin kanssa, mutta moottoria ei jaksa alkaa heti laittamaan kun on tuo chevyn 350 vasta saatu kasaan.
                              Hevosvoimissa ei kauheeta eroa, mutta vääntöä 535 huomattavasti enemmän.
                              e34 -88 Alpinweiss m50 & Ford Focus stw

                              sigpic

                              Comment

                              • Arska_78
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 26
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by addee View Post
                                530 on ollut kutosella ja kasilla.



                                Multa ostat ton sigun toukan pois
                                No niinpä tais ollakki
                                e34 -88 Alpinweiss m50 & Ford Focus stw

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X