Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 täryyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Firefly
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 647
    • Ylihärmä

    E34 täryyttää

    joo.. elikkäs kun ajaa tolla nii joskus se alkaa tärisemää iha mahdottomasti , kesällä aateltii että vanteet oli vaa kierot (kesäpallot 235/45/17) ja ne tasapainotettii.. no sitte saikin vaihtaa talavinakit alle ja aattelin että nyt ei pitäis täryyttää.. mutta silloin tällöin se kummiski tekee sitä. ongelma ei tuu joka ajokerralla vaan silloin tällöin. johtuuko se vaan vanteen sisäpinnalle kertyneestä lumesta/jäästä/ravasta vai onko se jokin muu vika? neuvot olis tarpeen toivottavasti ymmärsitte. kiitoksia etukätee!
    sigpic
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    #2
    Uskaltaisin veikata reaktiotangon puslia, itsellä nimittäin sama homma.

    korostuu isoilla ja leveillä kiekoilla. yleensä tekee ton tietyllä nopeudella.
    mutta toki jos sulla lunta on vanteiden sisäkehällä niin se varmasti ravisuttaa
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520

    Comment

    • Firefly
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 647
      • Ylihärmä

      #3
      Originally posted by Dynamics
      Uskaltaisin veikata reaktiotangon puslia, itsellä nimittäin sama homma.

      korostuu isoilla ja leveillä kiekoilla. yleensä tekee ton tietyllä nopeudella.
      joo. kesällä se tuli siinä 80-100km/h paikkeilla mutta kun siitä kyyhdytti 120km/h tai teki lukkojarrutuksen nii se loppu sitten, kiitoksia vastauksesta. auto on menossa huoltoon muutenkin nii pitää sanoa korjaajalle että tarkistaa samalla nuo
      sigpic

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        Originally posted by Firefly
        joo. kesällä se tuli siinä 80-100km/h paikkeilla mutta kun siitä kyyhdytti 120km/h tai teki lukkojarrutuksen nii se loppu sitten, kiitoksia vastauksesta. auto on menossa huoltoon muutenkin nii pitää sanoa korjaajalle että tarkistaa samalla nuo
        juu mullakin tekee sen tossa 90km/h korvilla.. kannattaa samalla tsekata muutkin puslat ja nivelet.
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          #5
          Mulla sama vika, täriseen auto jonkun verran siinä 90km/h vauhdissa..
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Tuommoista olen joskus viime syksynä kirjoitellut:

            Originally posted by Leka
            Ainakin omassa E34:ssa tuo ravistus alkoi aluksi satunnaisena n.80 km/h nopedessa pienenä tärinänä ja tuntui välillä koko autossa ei aina ratissa. Pikkuhiljaa tärinä alkoi aina vaan pienemmillä nopeuksilla ja viimein autolla oli kokolailla mahdotonta ajaa 70-100 km/h nopeutta. N.120 km/h nopeudessa auto oli jotakuinkin siedettävä ajaa vaikka vetelikin urissa, nopeutta ei saanut olla yhtään yli tai ali vaan just siinä n. 120, tai sitten 60... Vika oli ilmeisesti reaktiotangon puslissa joiden kumit olivat repeytyneet melkein kokonaan irti. Sanon ilmeisesti, koska etupäähän jäi alustapäivityksen yhteydessä vanhoja osia aika vähän, mutta esim. alatukivarsien pallonivelet ja puslat olivat virheettömiä.
            Nuo nopeudetkin näköjään täsmää...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1124
              • Kajaani

              #7
              Eli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • blackrabbit
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Jusaus
                Eli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?
                Molemmilla puolia autoa on yksi. Ne ovat pyörän navan ja kallistuksenvakaajatangon väliset, muistaakseni n. 10 cm pitkät osat. Ovat melko pystyssä. Itsellä vaihdettu vasemmalta ja nyt oikealta kolisee siihen malliin, että vaihto olisi edessä seuraavan huollon yhteydessä.

                Usein osaa kutsutaan myös työntötukivarreksi (Laakkosen laskussa) tai koiranluuksi .
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Jusaus
                  Eli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?
                  Tuossa yhdet vaihto-ohjeet osanumeroineen (740/750 pusla), sitä 22mm kiintoavainta EI tarvitse kaventaa kun kääntelee mutterin oikeaan asentoon
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

                    #10
                    Niin siis kyse on ylätukivaresta vaikka sitä täällä reaktiotangoksi kutsutaankin. Omasta autosta tärinä hävisi vasta kun olin vaihtanut myös alatukivarren puslat.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Hevimies
                      Niin siis kyse on ylätukivaresta vaikka sitä täällä reaktiotangoksi kutsutaankin.
                      Riippuu siitä kuka ko. osaa myy, tästä on ennenkin väitelty...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Hevimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1456
                        • Savonlinna

                        #12
                        Originally posted by Leka
                        Riippuu siitä kuka ko. osaa myy, tästä on ennenkin väitelty...
                        En minä mistään väittele ja myyjä saa kutsua tuotteitaan ihan miksi haluaa mutta "yleensä" autoissa puhutaan ylä- ja alatukivarsista. Toin jutun esiin siksi etteivät kaikki välttämättä hoksaa että reaktiotangolla tarkoitetaan ylätukivartta. Ei ois vissiin sitten pitänyt sotkeutua...

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by Hevimies
                          Ei ois vissiin sitten pitänyt sotkeutua...
                          No ei tämä nyt niin haudanvakava asia ole että kenenkään siitä tarvii niitä vihreitä minikuulia ottaa... Minä en ainakaan
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • blackrabbit
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4854
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Hevimies
                            Niin siis kyse on ylätukivaresta vaikka sitä täällä reaktiotangoksi kutsutaankin. Omasta autosta tärinä hävisi vasta kun olin vaihtanut myös alatukivarren puslat.
                            Jaa, taas oppi jotain uutta alustan osien nimityksistä .
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • DiisseliKiisseli
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 550
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Leka
                              Tuossa yhdet vaihto-ohjeet osanumeroineen (740/750 pusla), sitä 22mm kiintoavainta EI tarvitse kaventaa kun kääntelee mutterin oikeaan asentoon
                              Joo ei tarvi kaventaa, se puslan pää on helppo ottaa irti, mutta sen reaktiotangon toisen pään irrottaminen on tiukassa. Mulla oli koko auton paino sen tangon päällä ja hakkasin isolla lekalla siihen altapäin niin paljon kun lähti, mutta ei lähteny ei... siihen ois tarvinnu varmaan lämpöä mutta kun ei silloin ollu uusia tiivisteitä niin en viittiny antaa. Vein sen sitten korjaamolle ja ne oli varmaan lämmöllä saaneet ne irti.

                              Enivei, vaihdatin pelkät puslat ja urissa vetely loppu siihen paikkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎