joo.. elikkäs kun ajaa tolla nii joskus se alkaa tärisemää iha mahdottomasti , kesällä aateltii että vanteet oli vaa kierot (kesäpallot 235/45/17) ja ne tasapainotettii.. no sitte saikin vaihtaa talavinakit alle ja aattelin että nyt ei pitäis täryyttää.. mutta silloin tällöin se kummiski tekee sitä. ongelma ei tuu joka ajokerralla vaan silloin tällöin. johtuuko se vaan vanteen sisäpinnalle kertyneestä lumesta/jäästä/ravasta vai onko se jokin muu vika? neuvot olis tarpeen
toivottavasti ymmärsitte. kiitoksia etukätee!
E34 täryyttää
Collapse
X
-
Uskaltaisin veikata reaktiotangon puslia, itsellä nimittäin sama homma.
korostuu isoilla ja leveillä kiekoilla. yleensä tekee ton tietyllä nopeudella.
mutta toki jos sulla lunta on vanteiden sisäkehällä niin se varmasti ravisuttaa
Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition
& 530Da
Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
Ex: e34 525Tic, e34 520
-
joo. kesällä se tuli siinä 80-100km/h paikkeilla mutta kun siitä kyyhdytti 120km/h tai teki lukkojarrutuksen nii se loppu sitten, kiitoksia vastauksesta. auto on menossa huoltoon muutenkin nii pitää sanoa korjaajalle että tarkistaa samalla nuoOriginally posted by DynamicsUskaltaisin veikata reaktiotangon puslia, itsellä nimittäin sama homma.
korostuu isoilla ja leveillä kiekoilla. yleensä tekee ton tietyllä nopeudella.
sigpic
Comment
-
juu mullakin tekee sen tossa 90km/h korvilla.. kannattaa samalla tsekata muutkin puslat ja nivelet.Originally posted by Fireflyjoo. kesällä se tuli siinä 80-100km/h paikkeilla mutta kun siitä kyyhdytti 120km/h tai teki lukkojarrutuksen nii se loppu sitten, kiitoksia vastauksesta. auto on menossa huoltoon muutenkin nii pitää sanoa korjaajalle että tarkistaa samalla nuo
Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition
& 530Da
Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
Ex: e34 525Tic, e34 520
Comment
-
Mulla sama vika, täriseen auto jonkun verran siinä 90km/h vauhdissa..Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
Tuommoista olen joskus viime syksynä kirjoitellut:
Nuo nopeudetkin näköjään täsmää...Originally posted by LekaAinakin omassa E34:ssa tuo ravistus alkoi aluksi satunnaisena n.80 km/h nopedessa pienenä tärinänä ja tuntui välillä koko autossa ei aina ratissa. Pikkuhiljaa tärinä alkoi aina vaan pienemmillä nopeuksilla ja viimein autolla oli kokolailla mahdotonta ajaa 70-100 km/h nopeutta. N.120 km/h nopeudessa auto oli jotakuinkin siedettävä ajaa vaikka vetelikin urissa, nopeutta ei saanut olla yhtään yli tai ali vaan just siinä n. 120, tai sitten 60... Vika oli ilmeisesti reaktiotangon puslissa joiden kumit olivat repeytyneet melkein kokonaan irti. Sanon ilmeisesti, koska etupäähän jäi alustapäivityksen yhteydessä vanhoja osia aika vähän, mutta esim. alatukivarsien pallonivelet ja puslat olivat virheettömiä.
Comment
-
Eli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
Molemmilla puolia autoa on yksi. Ne ovat pyörän navan ja kallistuksenvakaajatangon väliset, muistaakseni n. 10 cm pitkät osat. Ovat melko pystyssä. Itsellä vaihdettu vasemmalta ja nyt oikealta kolisee siihen malliin, että vaihto olisi edessä seuraavan huollon yhteydessä.Originally posted by JusausEli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?
Usein osaa kutsutaan myös työntötukivarreksi (Laakkosen laskussa) tai koiranluuksi
.
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Tuossa yhdet vaihto-ohjeet osanumeroineen (740/750 pusla), sitä 22mm kiintoavainta EI tarvitse kaventaa kun kääntelee mutterin oikeaan asentoonOriginally posted by JusausEli siis reaktiontankoja kahtelemaan, missähän ne muuten fyysisesti siellä autossa on?
Comment
-
Riippuu siitä kuka ko. osaa myy, tästä on ennenkin väitelty...Originally posted by HevimiesNiin siis kyse on ylätukivaresta vaikka sitä täällä reaktiotangoksi kutsutaankin.
Comment
-
En minä mistään väittele ja myyjä saa kutsua tuotteitaan ihan miksi haluaa mutta "yleensä" autoissa puhutaan ylä- ja alatukivarsista. Toin jutun esiin siksi etteivät kaikki välttämättä hoksaa että reaktiotangolla tarkoitetaan ylätukivartta. Ei ois vissiin sitten pitänyt sotkeutua...Originally posted by LekaRiippuu siitä kuka ko. osaa myy, tästä on ennenkin väitelty...

Comment
-
No ei tämä nyt niin haudanvakava asia ole että kenenkään siitä tarvii niitä vihreitä minikuulia ottaa... Minä en ainakaanOriginally posted by HevimiesEi ois vissiin sitten pitänyt sotkeutua...
Comment
-
Jaa, taas oppi jotain uutta alustan osien nimityksistäOriginally posted by HevimiesNiin siis kyse on ylätukivaresta vaikka sitä täällä reaktiotangoksi kutsutaankin. Omasta autosta tärinä hävisi vasta kun olin vaihtanut myös alatukivarren puslat.
.
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Joo ei tarvi kaventaa, se puslan pää on helppo ottaa irti, mutta sen reaktiotangon toisen pään irrottaminen on tiukassa. Mulla oli koko auton paino sen tangon päällä ja hakkasin isolla lekalla siihen altapäin niin paljon kun lähti, mutta ei lähteny ei... siihen ois tarvinnu varmaan lämpöä mutta kun ei silloin ollu uusia tiivisteitä niin en viittiny antaa. Vein sen sitten korjaamolle ja ne oli varmaan lämmöllä saaneet ne irti.Originally posted by LekaTuossa yhdet vaihto-ohjeet osanumeroineen (740/750 pusla), sitä 22mm kiintoavainta EI tarvitse kaventaa kun kääntelee mutterin oikeaan asentoon
Enivei, vaihdatin pelkät puslat ja urissa vetely loppu siihen paikkaan.
Comment
Comment