Ongelma on siis se että: Auto käy ensin tyhjäkäyntiä ja sitten kun painaa kaasua, niin miettii noin puoli sekuntia, kierrokset laskee siinä välissä hetkeksi todella matalalle ja sen jälkeen lähtee ottamaan kierroksia normaalisti. Tämä kaikki tapahtuu nopeasti ja joka kerran, kun antaa kierrosten tasautua ja kaasuttaa. Ongelmaa ei ole jos kaasua painaa hitaasti ja tasaisesti. Tyhjäkäynti myös humppaa välillä, kun antaa auton lämmetä, ja auto tekee silti tuota samaa. Ajossa myös tuntuu, että alavääntö on hieman kateissa, lähtee kyllä hyvin heti kun vaihtaa pienempää silmään ja antaa kierroksia. En tiedä sitten onko se tuon m20b25 koneen "ominaisuus", kun heräilee kunnolla jossain 3,5-4 tonnissa. :think
Vaihtoehtoja on varmaan ainakin imuvuoto, lambda, maf, puolat, tulpat, tulpanjohdot, bensapumppu/suodatin jnejne? Joten miltä suunnalta tuota kannattaisi lähteä ensimmäisenä etsimään? Hyödyttääkö mitään jos käytän autoa päästömittauksessa? Vikakoodeja ei ole mahdollista lukea ainakaan nyt tähän hätään.
ps. Yritin myös käyttää hakua ja löysin paljon pätkimiseen/nykimiseen liittyviä aiheita, mutta en samanlaista vikaa tai sitten en vain yksinkertaisesti osannut käyttää hakua
Vaihtoehtoja on varmaan ainakin imuvuoto, lambda, maf, puolat, tulpat, tulpanjohdot, bensapumppu/suodatin jnejne? Joten miltä suunnalta tuota kannattaisi lähteä ensimmäisenä etsimään? Hyödyttääkö mitään jos käytän autoa päästömittauksessa? Vikakoodeja ei ole mahdollista lukea ainakaan nyt tähän hätään.
ps. Yritin myös käyttää hakua ja löysin paljon pätkimiseen/nykimiseen liittyviä aiheita, mutta en samanlaista vikaa tai sitten en vain yksinkertaisesti osannut käyttää hakua
Comment