memebuy23buy

E34 ///M5 vie liikaa bensaa,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #16
    Originally posted by duuk View Post
    Jos olit ennen parin päivän seisontaa ajanut autolla muutaman metrin (esim talliin) ja sammuttanut suorilta, melko normaalia että kastelee tulppia.

    Tai ainakin kaikissa tietämissäni M5:ssa sama ominaisuus on ollut

    Eli auto kylmänä käymään muutaman metrin siirto ja sammutus. Melko todennäköistä ettei hevillä starttaa ainakaan jos ko toimenpiteen toistaa on tulpat jo märät.
    Tekee samaa myös esmes M50-koneissa.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2818
      • Kuusankoski

      #17
      Juu toi kylmänä sammutus on paha aina pitää käyttää vähintään et lämmöt nousee siniselle n lähtee hyvin käymään
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10520
        • Saaressa

        #18
        S38B38 6-gang
        13.8l/100km Naantali - Nokia - Kalajoki
        10.2l/100km Kalajoki - Vaasa - Naantali

        Menomatkalla +23c, kotimatkalla +25c

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Morriz
          BTCF Member
          • Nov 2005
          • 1624
          • Honkajoki

          #19
          S38b38 5gäng
          12,1l/100km Honkajoki-raahe-kalajoki-raahe-honkajoki
          -NO FARMS NO FOOD-

          M5 -93 Diamantschwarz
          525i -86 Diamantschwarz
          528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
          X5 3.0d -05 Titansilber metallic

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1845
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by Pretoriaani View Post
            Tekee samaa myös esmes M50-koneissa.
            Ei kuitenkaan silloin jos M5x kone on kunnossa Tuo kuvaamasi ilmiö on aina oire jostakin, esim karstaisista sytytystulpista tms. häröstä joka huonontaa kipinän syttymistä.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8283
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Havis View Post
              Ei kuitenkaan silloin jos M5x kone on kunnossa Tuo kuvaamasi ilmiö on aina oire jostakin, esim karstaisista sytytystulpista tms. häröstä joka huonontaa kipinän syttymistä.
              ja paskat, huonojen tulppien takia ei puristukset katoa ja sitten kun tarpeeksi pyörittää niin puristukset tuleekin takas ja lähtee tulille..
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1845
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                ja paskat, huonojen tulppien takia ei puristukset katoa ja sitten kun tarpeeksi pyörittää niin puristukset tuleekin takas ja lähtee tulille..
                Ja paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssä Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot' Liima on muuta kuin imppaamista varten

                Minun puolesta voidaan kyllä palata otsikon aiheeseen kunnes jollain on esittää 0-paine mittauslappu edellämainitusta tilanteesta. MOT.
                Last edited by Havis; 09-07-2013, 19:50.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8283
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by Havis View Post
                  Ja paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssä Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot' Liima on muuta kuin imppaamista varten
                  kyllä johtuu nimenomaan puristusten puutteesta tai ainakin kone pyörii jostain syystä kuin tulpaton mopo = ei puristuksia. mittaria nyt ei ole sattunut olemaan käsillä niillä n. 6 kerralla kun olen erinäisiä laitteita käynyt käynnistelemässä. M54, M52, M50tu 2x, M50, M60. jokaista tapausta yhdistävät tekijät, lyhyt siirto kylmällä koneella edellisenä päivänä, kone pyörii kuin ilman tulppia mutta pitkällä startilla tai lyhyellä hinauksella lähtee käyntiin eikä ongelmia ilmaannu missään muodossa ellei tee lyhyttä siirtoa kylmällä koneella.

                  Tässä vielä päästölappu ko. tavalla oireilleesta M60 koneesta, väittäisin että mitään vikaa ei ole.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1845
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    kyllä johtuu nimenomaan puristusten puutteesta tai ainakin kone pyörii jostain syystä kuin tulpaton mopo = ei puristuksia. mittaria nyt ei ole sattunut olemaan käsillä niillä n. 6 kerralla kun olen erinäisiä laitteita käynyt käynnistelemässä. M54, M52, M50tu 2x, M50, M60. jokaista tapausta yhdistävät tekijät, lyhyt siirto kylmällä koneella edellisenä päivänä, kone pyörii kuin ilman tulppia mutta pitkällä startilla tai lyhyellä hinauksella lähtee käyntiin eikä ongelmia ilmaannu missään muodossa ellei tee lyhyttä siirtoa kylmällä koneella...
                    Väännetään asiaa omassa aiheessa jos on tarpeen ja jätetään tämä aihe otsikoon liittyville asioille. Esittämäsi tarina ei vielä todista minulle väittämääsi. On toki monia muitakin BMW/E34/E39 väittämiä & myyttejä joita en purematta niele mutta ne onkin ihan eri juttu

                    Tai no toisaalta, kyllähän sytytystulppien kunto vaikuttaa ratkaisevasti polttoaineen kulutukseen ja sen kautta kuuluu tämän otsikon alle, mutta liimaventtiliasia lienee syytä käsitellä erikseen omana aiheena mikäli sellainen tarpeelliseksi koetaan.
                    Last edited by Havis; 09-07-2013, 20:23.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2818
                      • Kuusankoski

                      #25
                      Originally posted by Havis View Post
                      Ja paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssä Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot' Liima on muuta kuin imppaamista varten

                      Minun puolesta voidaan kyllä palata otsikon aiheeseen kunnes jollain on esittää 0-paine mittauslappu edellämainitusta tilanteesta. MOT.
                      Itsellä M50b25 tehnyt kolme kertaa saman homman. Eka kerralla kävin läpi lähes kaiken , vaihdoin tulpat mittailin kaikki anturit mitä pysty mittaamaan. Mosa lähti sitten tulille kun vaan käynnistää riittävän pitkään about 30-60sec ja käy todella huonosti kun poltsikkaa on liikaa pytyssä, ei tee toki hyvää katille, mutta ei oo viel hajonnu.
                      Käynnistyksessä kuuleekin ihan eri äänen kun venttiilit jää raolleen eikä paine nouse. Kun kansi sitten vähän lämpenee niin alkaa venttiilit taas pelaamaan ja moottori käynnistyy. Tämän olen huomannut myös muissa automerkeissä.

                      Helpoimmalla pääsee kun käyttää moottoria aina vähintään niin että lämmöt nousee sinisen ylärajaan eikä oo ollu ongelmia.
                      Sorry offtopic
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      Working...
                      X