Originally posted by duuk
View Post
E34 ///M5 vie liikaa bensaa,
Collapse
X
-
-
Juu toi kylmänä sammutus on paha aina pitää käyttää vähintään et lämmöt nousee siniselle n lähtee hyvin käymäänE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
S38B38 6-gang
13.8l/100km Naantali - Nokia - Kalajoki
10.2l/100km Kalajoki - Vaasa - Naantali
Menomatkalla +23c, kotimatkalla +25c
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
S38b38 5gäng
12,1l/100km Honkajoki-raahe-kalajoki-raahe-honkajoki-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
Ei kuitenkaan silloin jos M5x kone on kunnossaOriginally posted by Pretoriaani View PostTekee samaa myös esmes M50-koneissa.
Tuo kuvaamasi ilmiö on aina oire jostakin, esim karstaisista sytytystulpista tms. häröstä joka huonontaa kipinän syttymistä.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
ja paskat, huonojen tulppien takia ei puristukset katoa ja sitten kun tarpeeksi pyörittää niin puristukset tuleekin takas ja lähtee tulille..Originally posted by Havis View PostEi kuitenkaan silloin jos M5x kone on kunnossa
Tuo kuvaamasi ilmiö on aina oire jostakin, esim karstaisista sytytystulpista tms. häröstä joka huonontaa kipinän syttymistä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ja paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssäOriginally posted by peto2 View Postja paskat, huonojen tulppien takia ei puristukset katoa ja sitten kun tarpeeksi pyörittää niin puristukset tuleekin takas ja lähtee tulille..
Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot'
Liima on muuta kuin imppaamista varten 
Minun puolesta voidaan kyllä palata otsikon aiheeseen kunnes jollain on esittää 0-paine mittauslappu edellämainitusta tilanteesta. MOT.Last edited by Havis; 09-07-2013, 20:50."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
kyllä johtuu nimenomaan puristusten puutteesta tai ainakin kone pyörii jostain syystä kuin tulpaton mopo = ei puristuksia. mittaria nyt ei ole sattunut olemaan käsillä niillä n. 6 kerralla kun olen erinäisiä laitteita käynyt käynnistelemässä. M54, M52, M50tu 2x, M50, M60. jokaista tapausta yhdistävät tekijät, lyhyt siirto kylmällä koneella edellisenä päivänä, kone pyörii kuin ilman tulppia mutta pitkällä startilla tai lyhyellä hinauksella lähtee käyntiin eikä ongelmia ilmaannu missään muodossa ellei tee lyhyttä siirtoa kylmällä koneella.Originally posted by Havis View PostJa paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssä
Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot'
Liima on muuta kuin imppaamista varten 
Tässä vielä päästölappu ko. tavalla oireilleesta M60 koneesta, väittäisin että mitään vikaa ei ole.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Väännetään asiaa omassa aiheessa jos on tarpeen ja jätetään tämä aihe otsikoon liittyville asioille. Esittämäsi tarina ei vielä todista minulle väittämääsi. On toki monia muitakin BMW/E34/E39 väittämiä & myyttejä joita en purematta niele mutta ne onkin ihan eri juttuOriginally posted by peto2 View Postkyllä johtuu nimenomaan puristusten puutteesta tai ainakin kone pyörii jostain syystä kuin tulpaton mopo = ei puristuksia. mittaria nyt ei ole sattunut olemaan käsillä niillä n. 6 kerralla kun olen erinäisiä laitteita käynyt käynnistelemässä. M54, M52, M50tu 2x, M50, M60. jokaista tapausta yhdistävät tekijät, lyhyt siirto kylmällä koneella edellisenä päivänä, kone pyörii kuin ilman tulppia mutta pitkällä startilla tai lyhyellä hinauksella lähtee käyntiin eikä ongelmia ilmaannu missään muodossa ellei tee lyhyttä siirtoa kylmällä koneella...
Tai no toisaalta, kyllähän sytytystulppien kunto vaikuttaa ratkaisevasti polttoaineen kulutukseen ja sen kautta kuuluu tämän otsikon alle, mutta liimaventtiliasia lienee syytä käsitellä erikseen omana aiheena mikäli sellainen tarpeelliseksi koetaan.Last edited by Havis; 09-07-2013, 21:23."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Itsellä M50b25 tehnyt kolme kertaa saman homman. Eka kerralla kävin läpi lähes kaiken , vaihdoin tulpat mittailin kaikki anturit mitä pysty mittaamaan. Mosa lähti sitten tulille kun vaan käynnistää riittävän pitkään about 30-60sec ja käy todella huonosti kun poltsikkaa on liikaa pytyssä, ei tee toki hyvää katille, mutta ei oo viel hajonnu.Originally posted by Havis View PostJa paskat, ei se koneen käynnistymättömyys johdu puuttuvista puristuksista. Vai onko sulla näyttää tilanteesta tehty puristuspainelappu jossa nollat useammassa pytyssä
Ihme veikkoja nämä 'liimaventtiilihemmot'
Liima on muuta kuin imppaamista varten 
Minun puolesta voidaan kyllä palata otsikon aiheeseen kunnes jollain on esittää 0-paine mittauslappu edellämainitusta tilanteesta. MOT.
Käynnistyksessä kuuleekin ihan eri äänen kun venttiilit jää raolleen eikä paine nouse. Kun kansi sitten vähän lämpenee niin alkaa venttiilit taas pelaamaan ja moottori käynnistyy. Tämän olen huomannut myös muissa automerkeissä.
Helpoimmalla pääsee kun käyttää moottoria aina vähintään niin että lämmöt nousee sinisen ylärajaan eikä oo ollu ongelmia.
Sorry offtopic
E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
Comment