Eli siis onko kyseisessä mallissa käytössä jo uudempi R134a aineella käyttöinen ilmastointi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525i Touring -95 ilmastointi?
Collapse
X
-
Originally posted by tuco View PostEli siis onko kyseisessä mallissa käytössä jo uudempi R134a aineella käyttöinen ilmastointi?
-
-
No niin nyt on sitten ilmastointi huollettu. Järjestelmää paineistettiin yli 20min eikä ongelmia, kylmäainetta lisättiin 1550g ja toimi niin kuin pitää sen jälkeen. Nyt, kun auto oli seissyt muutaman päivän ni kappas vain ei tulekkaan enää kylmää! Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Osaako joku näin äkkiseltään sanoa missä vika voisi olla?Last edited by tuco; 19-06-2013, 10:11.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostVuoto järjestelmässä. Tehtiinko täyttö ns. automaattikoneella? Sehän vain testaa alipaineella vuodon, joka on todella epätarkka ja monesti imaisee vuodon kiinni.
Tehtiin kyllä ja tällä laitteella Silver Futura Diag. Jos järjestelmässä on vuoto, niin onko huollon tehnyt firma velvollinen korjaamaan sen, kun eivät sitä sitten edes löytäneet? Tulipahan sitten tehtyyn tämä täyttö/huolto ihan turhaan. prkl.Last edited by tuco; 19-06-2013, 10:15.
Comment
-
-
Originally posted by tuco View PostTehtiin kyllä ja tällä laitteella Silver Futura Diag. Jos järjestelmässä on vuoto, niin onko huollon tehnyt firma velvollinen korjaamaan sen, kun eivät sitä sitten edes löytäneet? Tulipahan sitten tehtyyn tämä täyttö/huolto ihan turhaan. prkl.
Sinuna koittaisin neuvotella huollon tehneen firman kanssa uudesta täytöstä ja tarkemmasta vuodon paikannuksesta. Saattavat jopa tulla hiukan vastaan hinnoittelussa. Kannattaa ainakin kokeilla.
Ainahan on mahdollista että ainetta on mutta on joku muu syy ettei ilmastointi toimi."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEi ainakaan ilman korvausta, elleivät sitten huollon yhteydessä ole itse vuotoa aiheuttaneet, jota en usko. Tuskin kuitenkaan voit näyttää toteen että järjestelmä olisi ollut kunnossa ennen huoltoa.
Sinuna koittaisin neuvotella huollon tehneen firman kanssa uudesta täytöstä ja tarkemmasta vuodon paikannuksesta. Saattavat jopa tulla hiukan vastaan hinnoittelussa. Kannattaa ainakin kokeilla.
Ainahan on mahdollista että ainetta on mutta on joku muu syy ettei ilmastointi toimi.
Juu näin olen aatellut tehdäkkin.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTyhjän järjestelmän täyttämisessä on aina riskinsä... Eli mitenpä se muuten tyhjäksi asti pääsis ellei siellä vuotoa ole. Tiivis huoltamatta jäänyt järjestelmäkään ei kuitenkin ihan täysin tyhjäksi vuoda.
Totta. No katsellaan uudestaan mikä on tuomio ensi viikolla. Tosiaan oli sieltä 10g imetty pois, joka ei ole mitään. Tarkistin kyllä tuossa, että rele toimii ja sulake on kunnossa ja kompurakin lähti kyllä käyntiin. Joten vuotohan se jossain sitten on.
Comment
-
-
Yleensä noihin kyllä pitäisi laittaa vuodonilmaisu aine sekaan kun ilmastointi täytetään, se näkyy uv-lampulla mistä vuotaa. Myös led-lampulla jonkun verran näkee. Yleisin vuoto lienee ilmastoinnin kennossa, koska on keulalla ensimmäisenä heti puskurin takana.
Näin kävi ex. E32:ssa, josta alle kuukaudessa aineet pihalle ja kennon pääty vuoti. Alipainetesti meni läpi heittämällä. Tätä ennen vaihtelin kuitenkin varmuuden vuoksi kaikki o-renkaat mitä ilmastoinnin putkissa oli.Last edited by zener; 19-06-2013, 15:49.
Comment
-
-
Originally posted by tuco View PostNo niin nyt on sitten ilmastointi huollettu. Järjestelmää paineistettiin yli 20min eikä ongelmia, kylmäainetta lisättiin 1550g ja toimi niin kuin pitää sen jälkeen. Nyt, kun auto oli seissyt muutaman päivän ni kappas vain ei tulekkaan enää kylmää! Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Osaako joku näin äkkiseltään sanoa missä vika voisi olla?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Itsellä oli kennossa vuoto. Auto myös 525i vm95 ajettu 290 tkm. Kannattaa tarkkaan katella se kenno ihan silmämääräisesti läpi ja jos hiukankaan on huonon näköistä, kenno vaihtoo vaan. Maksaa noin 100 eur ainakin KL varaosissa.
Ja sen jälkeen ihmettelee sit sitä kompuraa ja muita vikakohteita jos tolla ei korjaannu.
e. Ja kuivain kannattaa tietty samalla laittaa uusi.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostItsellä oli kennossa vuoto. Auto myös 525i vm95 ajettu 290 tkm. Kannattaa tarkkaan katella se kenno ihan silmämääräisesti läpi ja jos hiukankaan on huonon näköistä, kenno vaihtoo vaan. Maksaa noin 100 eur ainakin KL varaosissa.
Ja sen jälkeen ihmettelee sit sitä kompuraa ja muita vikakohteita jos tolla ei korjaannu.
e. Ja kuivain kannattaa tietty samalla laittaa uusi.
Pitää tarkistella asiaa.
Comment
-
Comment