saa poistaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saa poistaa
Collapse
X
-
Originally posted by Haatainen View PostEipä se kannentiiviste vaihtamalla parane, jollei vuoda. En itse lähtisi ehjästä koneesta kantta irrottamaan, jollei siinä ole vikaa.
Jakopään koppa on sitten ajettu tasoon lohkopinnan kanssa -> jos siellä on joskus jotain jouduttu puuhaamaan ei toisen koneen koppa ole välttämättä ihan 100% sopiva.. Vaan pitäisi ajaa tasoon lohko pinnan kanssa kokonaisuutena. -> muuten jakopääkopan kohdistus ei toimi ja siitä tulee stefa syöppö.Last edited by saki; 20-06-2013, 00:09.BMW i3 REX
Comment
-
-
Eipä tossa kannen irroittamisessa mitään kovin erikoista ole. Jos et käytä nokkia yms. irti, niin pyöritä kone yläkuolokohtaan( T|O -merkki jakopään kopassa viivan kohdalla) siten, että ykköspytyn nokat osoittaa näin edestäpäin katsottuna / \ . Silloin nokkien takapäässä olevat neliöt on samassa linjassa toisiinsa nähden. Seuraavaks painat yläketjun kiristimen alas = ketju löystyy, ja työnnät kiristimessä olevasta reiästä n.1.6mm paksun rautalangan/naulan läpi, jolloin kiristimen saa lukittua ala-asentoon. Sit vaan nokkapyörien torx-pultit irti ja vedät nokkapyörät pois paikaltaan. Yläketjua ei kannata päästää rattailta pois, niin kasaaminen on ehkä 10s nopeampaa, kun nokkapyörien välistä asentoa ei tartte miettiä. Seuraavaks yläketjun kiristin ja alempi ohjain irti, sit vaan alaketjun kiristin kannesta pois, ja pujotat rautalangan alhaalta tulevaan ketjuun, että saat kalastettua sen takaisin, jos tippuu jakopään kopan sisälle. Sit pakonokan päästä iso ratas pois ja kansi onkin valmiina pois nostettavaks. Kasaaminen käytännössä päinvastaisessa järjestyksessä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postmulla on tuo jakopää koppa irti, et kannattasko mun laittaa se nyt sitten eka kiinni kun rupean kantta irroittamaan ?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Venttiilit saa kyllä itekkin testattua ihan näppärästi, kun kaataa imu-/pakokanavan puolelta esim. tinneriä kanavan täyteen. Jos vuotaa, huomaa kyllä heti tinnerinoron palotilan puolella. Ite aina testannu muovipullolla, jonka korkista lähtee 6mm nylon-putki, niin sillä saa myös imettyä kanavan tyhjäksi ja liemet takaisin pulloon.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVenttiilit saa kyllä itekkin testattua ihan näppärästi, kun kaataa imu-/pakokanavan puolelta esim. tinneriä kanavan täyteen. Jos vuotaa, huomaa kyllä heti tinnerinoron palotilan puolella. Ite aina testannu muovipullolla, jonka korkista lähtee 6mm nylon-putki, niin sillä saa myös imettyä kanavan tyhjäksi ja liemet takaisin pulloon.
Mutta samallahan ne on kätevä ponnistaa kun vie kannen hiontaan, nykyhinnoista ei tietoa mutta olisiko muutama vuosi takaperin laskutettu luokkaa 5€/sylinteri.
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postmites nuo nokkien ajoitus merkit ?
toiset puhuu et on nuolet, mutta mulla ei o ku jotku viivat niissä etummaisissa rattaissa ? pitääkö ne laittaa kanssa kannen kanssa tasan niinkuin noi " neliöt " ? vai ylös päin ?(niinkuin se yksittäinen ratas)ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment