Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmertouring
    Banned
    • Feb 2012
    • 1082
    • Satakunta

    Saa poistaa

    saa poistaa
    Last edited by bimmertouring; 02-08-2017, 01:34.
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #2
    Eipä se kannentiiviste vaihtamalla parane, jollei vuoda. En itse lähtisi ehjästä koneesta kantta irrottamaan, jollei siinä ole vikaa.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • bimmertouring
      Banned
      • Feb 2012
      • 1082
      • Satakunta

      #3
      kannentiiviste rikki etureunasta...

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #4
        Originally posted by Haatainen View Post
        Eipä se kannentiiviste vaihtamalla parane, jollei vuoda. En itse lähtisi ehjästä koneesta kantta irrottamaan, jollei siinä ole vikaa.
        Jakopään kansihan on kannentiivsteen ja öpohjan tiivisteen puristuksissa. Jotta kunnolla onnistuu sen vaihto pitäisi molemmat olla irti. => konekin irti kun ei ö pohjaa oikein muuten irroita. Mutta ö pohja paikallaan se varmaan onnistuu kun kittaa hyvin ja oikeilla aineilla.

        Jakopään koppa on sitten ajettu tasoon lohkopinnan kanssa -> jos siellä on joskus jotain jouduttu puuhaamaan ei toisen koneen koppa ole välttämättä ihan 100% sopiva.. Vaan pitäisi ajaa tasoon lohko pinnan kanssa kokonaisuutena. -> muuten jakopääkopan kohdistus ei toimi ja siitä tulee stefa syöppö.
        Last edited by saki; 20-06-2013, 00:09.
        BMW i3 REX

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Eipä tossa kannen irroittamisessa mitään kovin erikoista ole. Jos et käytä nokkia yms. irti, niin pyöritä kone yläkuolokohtaan( T|O -merkki jakopään kopassa viivan kohdalla) siten, että ykköspytyn nokat osoittaa näin edestäpäin katsottuna / \ . Silloin nokkien takapäässä olevat neliöt on samassa linjassa toisiinsa nähden. Seuraavaks painat yläketjun kiristimen alas = ketju löystyy, ja työnnät kiristimessä olevasta reiästä n.1.6mm paksun rautalangan/naulan läpi, jolloin kiristimen saa lukittua ala-asentoon. Sit vaan nokkapyörien torx-pultit irti ja vedät nokkapyörät pois paikaltaan. Yläketjua ei kannata päästää rattailta pois, niin kasaaminen on ehkä 10s nopeampaa, kun nokkapyörien välistä asentoa ei tartte miettiä. Seuraavaks yläketjun kiristin ja alempi ohjain irti, sit vaan alaketjun kiristin kannesta pois, ja pujotat rautalangan alhaalta tulevaan ketjuun, että saat kalastettua sen takaisin, jos tippuu jakopään kopan sisälle. Sit pakonokan päästä iso ratas pois ja kansi onkin valmiina pois nostettavaks. Kasaaminen käytännössä päinvastaisessa järjestyksessä.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            #6
            mulla on tuo jakopää koppa irti, et kannattasko mun laittaa se nyt sitten eka kiinni kun rupean kantta irroittamaan ?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11085
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bimmertouring View Post
              mulla on tuo jakopää koppa irti, et kannattasko mun laittaa se nyt sitten eka kiinni kun rupean kantta irroittamaan ?
              Ei mut laita se sitten kiinnin ennen kuin pulttaat sen kannen takaisin paikalleen.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • bimmertouring
                Banned
                • Feb 2012
                • 1082
                • Satakunta

                #8
                juu niin ajattelinkin.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Kannattaa melkein samalla kun kannen käyttää irti, niin ajaa kansi suoraksi/tiivistepinta puhtaaksi. Sekä venttiilien pitotestiä kannattaa harkita, ei maksa sinänsä isoja summia ja saa kerralla kuntoon jos vuotoa on.

                  E: ja tietysti jakopäänkoppa höylätä samaan tasoon.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Venttiilit saa kyllä itekkin testattua ihan näppärästi, kun kaataa imu-/pakokanavan puolelta esim. tinneriä kanavan täyteen. Jos vuotaa, huomaa kyllä heti tinnerinoron palotilan puolella. Ite aina testannu muovipullolla, jonka korkista lähtee 6mm nylon-putki, niin sillä saa myös imettyä kanavan tyhjäksi ja liemet takaisin pulloon.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Venttiilit saa kyllä itekkin testattua ihan näppärästi, kun kaataa imu-/pakokanavan puolelta esim. tinneriä kanavan täyteen. Jos vuotaa, huomaa kyllä heti tinnerinoron palotilan puolella. Ite aina testannu muovipullolla, jonka korkista lähtee 6mm nylon-putki, niin sillä saa myös imettyä kanavan tyhjäksi ja liemet takaisin pulloon.
                      Alan liikkeessä ne taidetaan testata paineistettuna, mutta onko sillä merkitystä. Luultavasti karstaiset tai kierot venttiililautaset vuotaa tinnerit läpi myös ilman painetta.
                      Mutta samallahan ne on kätevä ponnistaa kun vie kannen hiontaan, nykyhinnoista ei tietoa mutta olisiko muutama vuosi takaperin laskutettu luokkaa 5€/sylinteri.

                      Comment

                      • bimmertouring
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 1082
                        • Satakunta

                        #12
                        mites nuo nokkien ajoitus merkit ?

                        toiset puhuu et on nuolet, mutta mulla ei o ku jotku viivat niissä etummaisissa rattaissa ? pitääkö ne laittaa kanssa kannen kanssa tasan niinkuin noi " neliöt " ? vai ylös päin ?(niinkuin se yksittäinen ratas)

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by bimmertouring View Post
                          mites nuo nokkien ajoitus merkit ?

                          toiset puhuu et on nuolet, mutta mulla ei o ku jotku viivat niissä etummaisissa rattaissa ? pitääkö ne laittaa kanssa kannen kanssa tasan niinkuin noi " neliöt " ? vai ylös päin ?(niinkuin se yksittäinen ratas)
                          Nokkapyörien merkeillä ei sikäli ole väliä, kunhan nokkien takapään neliöt on samassa linjassa ja 90-asteen kulmassa venakopan tasoon nähden.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • bimmertouring
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 1082
                            • Satakunta

                            #14
                            mut millai ne sit kuulus olla ? ei kai se ole vaiva jos laittaa ne oikein.

                            Comment

                            • bimmertouring
                              Banned
                              • Feb 2012
                              • 1082
                              • Satakunta

                              #15
                              kannen pultit ovat aika pienessä paikkassa nokkien alla..

                              mites noitten nokkien irroitus menee ?
                              (ohjeita/kuvia)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎