Moro
Reaktiotankojen puslien vaihdossa huomasin, että etulevyt ovat jo aika huonoina (vaikkakin juuri toissaviikolla katsastuksessa niistä ei sanottu mitään). Niinpä on etupään jarruremontin aika. Aikani 4-mäntäisiä BMW-satuloita ja kukkaroani katselleena päätin, että nämä alkuperäiset jarrut ovat oikeastaan aika hyvät. Käytin hakua täällä ja Googlessa, mutta en päässyt selvyyteen minulle sopivista osista. Opastakaa ja kommentoikaa.
Jarrulevyiksi ajattelin Ate PowerDisc (uralla) tai Zimmermann Sport (ristiinporaus). Ameriikanfoorumeilla oltiin ehkä hieman Zimmermannin puolella.
Jarrupaloista en tiedä yhtään, mitä valitsisi. Vaatimukseni ovat hyvä tuntuma ja käytös arkiajossa (kesät ja talvet), ei saa vinkua, pölynmuodostuksella ja kulumisella ei ole mitään väliä.
Satuloiden liukutappien kunnosta edessä ei ole tietoa, mutta takapäässä oli aika vahvaa kulumaa. Netin ihmemaailmassa tuli vastaan messinkiholkit ja tapit (eBay Bavarian Autosport), mutta onkohan nuo a) yhtä toimivat ja b) yhtä huolettomat kuin orkkistavarat. Alkuperäisenä kyse olisi siis 34 11 1 157 041 ja 34 11 1 157 038 (positiot 8 ja 14).
Jarruletkut ovat alkuperäisen näköiset ja aika surullisen näköiset, niin ajattelin korvata ne teräspunosletkuilla. Vastaan on tullut mm. Fischer Hydraulik, HEL ja HoseTechnik. Tässäkin sama periaate, eli hyvää ja kohtuuhintaista hakusissa. Onko sillä merkitystä ovatko päät rosteria vai jotain muuta?
Pääsen jarrujen kimppuun aikaisintaan viikonloppuna, niin täytyy kysellä kaikkea. Jos vaikka saisi tilailtua tavaraa.
Reaktiotankojen puslien vaihdossa huomasin, että etulevyt ovat jo aika huonoina (vaikkakin juuri toissaviikolla katsastuksessa niistä ei sanottu mitään). Niinpä on etupään jarruremontin aika. Aikani 4-mäntäisiä BMW-satuloita ja kukkaroani katselleena päätin, että nämä alkuperäiset jarrut ovat oikeastaan aika hyvät. Käytin hakua täällä ja Googlessa, mutta en päässyt selvyyteen minulle sopivista osista. Opastakaa ja kommentoikaa.
Jarrulevyiksi ajattelin Ate PowerDisc (uralla) tai Zimmermann Sport (ristiinporaus). Ameriikanfoorumeilla oltiin ehkä hieman Zimmermannin puolella.
Jarrupaloista en tiedä yhtään, mitä valitsisi. Vaatimukseni ovat hyvä tuntuma ja käytös arkiajossa (kesät ja talvet), ei saa vinkua, pölynmuodostuksella ja kulumisella ei ole mitään väliä.
Satuloiden liukutappien kunnosta edessä ei ole tietoa, mutta takapäässä oli aika vahvaa kulumaa. Netin ihmemaailmassa tuli vastaan messinkiholkit ja tapit (eBay Bavarian Autosport), mutta onkohan nuo a) yhtä toimivat ja b) yhtä huolettomat kuin orkkistavarat. Alkuperäisenä kyse olisi siis 34 11 1 157 041 ja 34 11 1 157 038 (positiot 8 ja 14).
Jarruletkut ovat alkuperäisen näköiset ja aika surullisen näköiset, niin ajattelin korvata ne teräspunosletkuilla. Vastaan on tullut mm. Fischer Hydraulik, HEL ja HoseTechnik. Tässäkin sama periaate, eli hyvää ja kohtuuhintaista hakusissa. Onko sillä merkitystä ovatko päät rosteria vai jotain muuta?
Pääsen jarrujen kimppuun aikaisintaan viikonloppuna, niin täytyy kysellä kaikkea. Jos vaikka saisi tilailtua tavaraa.
Comment