Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 -91 naputus ja mäntä rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    E34 M5 -91 naputus ja mäntä rikki

    Luulisin että tästä samasta naputuksesta on ollut juttua täällä ennenkin (naputtanut jo kahdella edellisellä omistajalla), mutta en löydä. Eli ostin risana 4 sylinterin imuventtiilit naputtaa, välystä 0.7mm. ääni on kovempi kuin mitä toi välys saa aikaan. Käytän kanne irti, haluan katsoa miltä alapuoli näyttää ja onko esim. venttiilit kieroja. Voisiko sieltä irrota esim. seetit vai mikä voisi olla vikana?
    Mittaan vielä ennen purkamista puristukset.
    Purkuhomma on aika alkuvaiheessa, mutta löytyykö nokista hyvät ajoitusmerkit?
    Mitä pitää ottaa huomioon?
    Last edited by Coupe325; 11-07-2013, 22:36.
    530d -04 automaatti
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    #2
    Olenkohan oikealla alueella?
    tarkoitus olisi jotain kysellä ja mielummin saada myös vastauksia
    Tää on mun ensimmäinen M5:n
    Yritin tänään irroittaa pakosarjaa kannesta, mutta totesin sen toivottomaksi yritykseksi, tulee ilmeisesti kannen mukana helpommin.
    Ajoitus merkin on hukassa, olisi kiva laittaa kone 0 kohtaan ennen kannen irroitusta.
    Tulpissa 12mm kierre, joutu tilaa painemittarin.
    530d -04 automaatti

    Comment

    • E34M60
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 110
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Coupe325 View Post
      Olenkohan oikealla alueella?
      tarkoitus olisi jotain kysellä ja mielummin saada myös vastauksia
      Taitaa tietäjät vasta heräillä Bimmerpartyiltä, etköhän vielä saa korkeatasoisia vastauksia...
      E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

      Comment

      • Coupe325
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 60
        • ksnk

        #4
        Puristukset mitattu ja hyvältä näytti
        1>8
        2>10.5
        3>9.5
        4>0
        5>0
        6>10
        Nokkien mukaan 1 työtahti ja kolot laakeripukkien kanssa kohdakkain.
        Kampurasta en merkkiä löytänyt, tulpanreiästä mittaamalla mäntä kuitenkin ylhäällä.
        Huomenna nykäisen kannen ylös jos ei sada.
        530d -04 automaatti

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Coupe325 View Post
          Puristukset mitattu ja hyvältä näytti
          1>8
          2>10.5
          3>9.5
          4>0
          5>0
          6>10
          Nokkien mukaan 1 työtahti ja kolot laakeripukkien kanssa kohdakkain.
          Kampurasta en merkkiä löytänyt, tulpanreiästä mittaamalla mäntä kuitenkin ylhäällä.
          Huomenna nykäisen kannen ylös jos ei sada.
          Oho 0 puristukset kahdessa sylinterissä.
          Luulisi kyllä huomaavan muutenkin huonoa käyntiä kuin pelkkaa kolinaa.

          Comment

          • Coupe325
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 60
            • ksnk

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Oho 0 puristukset kahdessa sylinterissä.
            Luulisi kyllä huomaavan muutenkin huonoa käyntiä kuin pelkkaa kolinaa.
            Niinpä, mutta ei sitä muista myydessä aina kaikkea sanoa.
            Nyt on kansi irti joka näyttää ehjältä.
            5 mäntä ei näytä

            4 pytyn 0 puristuksen syy ei vielä selvillä, josko selviää kun kannen purkaa.
            Näyttäisi siltä että öljypohja mahtuu tulemaan pois kone paikallaan. Jos kampura ja kk. laakerit on enjiä kunnostan tän koneen. Jos laakeritkin on sökönä menee kone vaihtoon. Mistä kannattaa alkaa kyseleen osia?
            Kellään mäntiä jouten?
            530d -04 automaatti

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5155
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Coupe325 View Post
              Niinpä, mutta ei sitä muista myydessä aina kaikkea sanoa.
              Nyt on kansi irti joka näyttää ehjältä.
              5 mäntä ei näytä

              4 pytyn 0 puristuksen syy ei vielä selvillä, josko selviää kun kannen purkaa.
              Näyttäisi siltä että öljypohja mahtuu tulemaan pois kone paikallaan. Jos kampura ja kk. laakerit on enjiä kunnostan tän koneen. Jos laakeritkin on sökönä menee kone vaihtoon. Mistä kannattaa alkaa kyseleen osia?
              Kellään mäntiä jouten?
              Nettivaraosan puolelta löytyy ainakin yksi ilmoitus, jossa kaupattu iät ja ajat M5 mäntiä ja veivejä. Jos en ihan väärin, muista niin kiteellä ovat. Hae vaikka Bmw varaosat ja pohjoiskarjala, niin löydät ilmoituksen. Muistaakseni 200 € 4 kpl, joka on kyllä mielestäni hieman liikaa, joten tarjoaisin itse vähemmän.

              Onnea kunnostukseen. Paska homma tuollainen ylläri. Eikö ollut käyntikuntoinen kun ostit? Tai siis saanut ees kuunnella konetta käynnissä?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Coupe325
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 60
                • ksnk

                #8
                Originally posted by ruupanen View Post

                Onnea kunnostukseen. Paska homma tuollainen ylläri. Eikö ollut käyntikuntoinen kun ostit? Tai siis saanut ees kuunnella konetta käynnissä?
                Ei tämä sinänsä ole mikään ylläri. Risana ostin siinä kunnossa kun sillä hetkellä oli. Kaikki huomioitu hinnassa
                Olisihan se vika saanut löytyä kannesta, mutta
                530d -04 automaatti

                Comment

                • Coupe325
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 60
                  • ksnk

                  #9
                  Öljypohja irti ja 4 ja 5 männät nostettu ylös. 5 kirtokangenlaakeri antautunut ja kampuran kaula saanut siipeensä. Eli koko koneen vaihto. Mitä muutoksia täytyy tehdä jos vaihtaa S38B36 tilalle S38B38:n
                  Ja mitäs toi S38 tarkoittaa? B kaiketi koneen koko.

                  Edit. S ja B.n paikat vaihdettu
                  Last edited by Coupe325; 12-07-2013, 22:30.
                  530d -04 automaatti

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1836
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Coupe325 View Post
                    Öljypohja irti ja 4 ja 5 männät nostettu ylös. 5 kirtokangenlaakeri antautunut ja kampuran kaula saanut siipeensä. Eli koko koneen vaihto. Mitä muutoksia täytyy tehdä jos vaihtaa b38s36 tilalle b38s38:n
                    Ja mitäs toi b38 tarkoittaa? s kaiketi koneen koko.
                    Sulla on nuo merkinnät vähän väärin, oikeasti ne on

                    S38B36
                    S38B38

                    S tarkoittaa motosport konetta, 38 koneen tyyppikoodi
                    B = Benzin
                    36/38 koneen iskutilavuus

                    Esimerkiksi tuolta lisää

                    Last edited by Havis; 12-07-2013, 20:32.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Coupe325
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 60
                      • ksnk

                      #11
                      Originally posted by Havis View Post
                      Sulla on nuo merkinnät vähän väärin, oikeasti ne on

                      S38B36
                      S38B38

                      S tarkoittaa motosport konetta, 38 koneen tyyppikoodi
                      B = Benzin
                      36/38 koneen iskutilavuus

                      Esimerkiksi tuolta lisää

                      http://bmwclub.fi/S_Motorsport
                      Mistäs nämä koneet erittaa toisistaan?
                      Tarkistan että mulla varmasti on B36 kun vuosimalli on -91
                      530d -04 automaatti

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Helpoin vaihtaa alkuperäinen tilalle. b38 on kauttaaltaan ihan eri moottori, eli ei pelkästään iskutilavuus ja tehot muutu.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10510
                          • Saaressa

                          #13
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Helpoin vaihtaa alkuperäinen tilalle. b38 on kauttaaltaan ihan eri moottori, eli ei pelkästään iskutilavuus ja tehot muutu.
                          Niin tai ostaa täydellisen tekniikkapaketin JOHTOSARJOINEEN ja OHJAINLAITTEINEEN.

                          Molemmat omistaneena niin ehdottomasti B38 sinne vain

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Coupe325
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 60
                            • ksnk

                            #14
                            Originally posted by Coupe325 View Post
                            Mistäs nämä koneet erittaa toisistaan?
                            Tarkistan että mulla varmasti on B36 kun vuosimalli on -91
                            Mistä erottaa? Vai onko -91 aina b36
                            530d -04 automaatti

                            Comment

                            • S2.
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 104
                              • 03

                              #15
                              Venttiilikopasta.
                              e28 -86 M535i
                              Audi S2 Avant -96

                              ex. e28 -86 518i, e30 -88 M3, e30 -86 325i, e30 -89 320iS, e39 -99 540i M-Sport, e28 -87 518i, e30 -89 325i M-techII, e30 -86 318i, e30 -84 316, e30 -90 316i bavaria

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎