Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ensimmäinen bmw ja rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mirkk1
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 2
    • Kouvola

    E34 ensimmäinen bmw ja rikki

    Olen uusi käyttäjä ja vielä vähän hukassa ja en tiedä kirjoitanko oikeaan osioon. Ostin siis ensimmäisen bemarini eli olen siis alottelia niiden kanssa ja muutenkaan en ole mikään autokorjaaja, joitakin asioita hallussa.
    Paikallaan kierroksia antaessa moottorista kuului metallinen ääni ja savua tuli putkesta runsaammin, jonka jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin ja moottori jumittui eikä siis pyörinyt milläänlailla. öljyt ja vedet olivat menneet keskenään sekaisin ja kansi oli takaosasta kostea. Joten epäilykset olisivat kans pahvin pettäminen ja moottorin kiinni leikkaaminen ja ainoa halvempi tapa olisi uusimoottori? Auto siis tarkemmin E34 525 -90 m20b25 ja tarkotukseni olisi tilalle asentaa m50b25 eli kuinka heittämällä moottori menee paikoilleen, apulaitteinee, johtoinee ja muine härpäkkeineen?
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by Mirkk1 View Post
    ...Paikallaan kierroksia antaessa moottorista kuului metallinen ääni ja savua tuli putkesta runsaammin, jonka jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin ja moottori jumittui eikä siis pyörinyt milläänlailla. öljyt ja vedet olivat menneet keskenään sekaisin ja kansi oli takaosasta kostea. Joten epäilykset olisivat kans pahvin pettäminen ja moottorin kiinni leikkaaminen ja ainoa halvempi tapa olisi uusimoottori? Auto siis tarkemmin E34 525 -90 m20b25 ja tarkotukseni olisi tilalle asentaa m50b25 eli kuinka heittämällä moottori menee paikoilleen, apulaitteinee, johtoinee ja muine härpäkkeineen?
    Ettei jakopään hihna olisi katkennut tai sen jako hypännyt? Se kyllä selviää kun avaa jakopään.

    Olis melkein yksinkertaisempaa hommata toinen (ja parempikuntoinen) E34 tilalle valmiiksi sillä M50 koneella ja joko jättää tämä varaosiks tai myydä varaosina eteenpäin. Ei E34:t enää niin kalliita ole, luulisin.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Tuossa muutoksessa on kyllä oma hommansa.

      Jos tuon vaihdon haluaa väkisin tehdä tai kori on erikoisen hyvä on kaikkein helpointa hankkia toinen auto jossa on m50 ja ottaa siitä kaikki tarvittavat osat.

      Jos ei ihan ruuvailun huvista tuota tee niin valmiin m50 auton on se fiksu ratkaisu.

      Comment

      • V W
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 335
        • Salo

        #4
        Niin,moottorin ja vaihdelaatikon vaihto autosta toiseen ei ole paha homma,sähköjen kytkennässä sitten on oma askartelunsa ja tuo vaatisi abs:kin...

        Järkevyyden kannalta kannatan edellisten tavoin M50-moottorisen auton hommaamista,mikäli sellaisen välttämättä tahtoo.
        Ford 4500 :think Nuffield
        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

        Kawasaki ZX-12R
        Borat

        Comment

        • Mirkk1
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 2
          • Kouvola

          #5
          Sanotaanko nyt näin että taloudellisen tilanteen takia en haluisi ostaa kokonaan uutta autoa ja oppimisen ilosta tehdä ajankanssa vielä vanhasta toimiva peli.

          Ja käykö vanhalaatikko m50 moottoriin?

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Mirkk1 View Post
            Sanotaanko nyt näin että taloudellisen tilanteen takia en haluisi ostaa kokonaan uutta autoa ja oppimisen ilosta tehdä ajankanssa vielä vanhasta toimiva peli.

            Ja käykö vanhalaatikko m50 moottoriin?
            käy kun vaihtaa vauhtipyöränkin vanhasta koneesta..mutta tosiaan tarviit siihen sitten abs yms eli ei se ihan helppo juttu ole ainakaan jos meinaa vielä leimaa uusia joskus..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 452
              • Seinäjoki

              #7
              Eikös tuommosessa pitäsi ABS yms olla muutenkin, ainaki itellä -90 m20b25 ja -91 m50b25 ainut ero on kone ja laatikko, kaikki muut osat on ollu samoja...paitti joku johtosarjaerohan näissä oli vissii, et on moottorin liittimet autossa väärinpäin vai miten se ny olikaa...

              Niin tietty siis tää olettaen et kone vaihdetaan kaikkineen mikä siinä kiinni on, kannatinkumeineen ja apulaitteineen jne.
              Last edited by Incarnated; 14-07-2013, 18:17.

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • mazajns
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 511
                • Joensuu

                #8
                Kaikissa ->525:sissa on abs:ät vakiona. Tarvitsee siis vaihtaa tuohon: moottori apulaitteineen, moottorin johtosarja. Moottorin pitää olla peräisin e34:sesta tai e36:sen moottoriin etsittävä öljypohja ja öljyn imuputki. (n.100-150euroa). m20pin vaihdelaatikko käy kun käyttää startin ja vauhtipyöränkin siitä sitten. Edit: Ja tietysti Pakoputki pitää vaihdella ainakin alkupäästä. Vesiletkut käy ylä ja alavesi letkua lukuunottamatta.

                518 ja 520:ppi on ainoat joissa ei abs:iä ole vakio varusteena. Jos kori on ei vähä päästöinen ja hyväkuntoinen niin tuossa on järkeä jatkojalostuksen kannalta. Muuten ei mitään hyötyä.
                Last edited by mazajns; 23-07-2013, 22:31.

                Comment

                • V W
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 335
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by mazajns View Post
                  Kaikissa ->525:sissa on abs:ät vakiona.
                  No eipä taida kuitenkaan olla kuin vasta M50-moottorisissa...
                  Ford 4500 :think Nuffield
                  Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                  Kawasaki ZX-12R
                  Borat

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    #10


                    Useamman noita olen turbolle jo leimaillut. Ja ilman abseja tehokkain on 150heppainen 2litrainen 24v ja kaikki siitä ylöspäin on abseilla ollut tähän asti.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎