Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paracite
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 3
    • tampere

    525 TDS vikakoodit

    Moi. Kävipä niin että Münchenin reissulla sattui mukaan 525TDS -94. Siitä tulee aikanaan hauska projekti, mutta ensin se täytyisi saada nykyisellä kokoonpanolla toimintakuntoon.
    Autossa on alaväännöt täysin hukassa. Irrotin turbon ja se tuntuisi toimivan ok. Turbon puhdistuksen aikana vika korjaantui hieman, mutta luultavasti siinä korjaantui joku kontaktihäiriö muita johtoja irrotellessa.
    Siinä 3000rpm kohdalla moottori tuntuu antavan tehoja normaalisti, mutta kauniisti liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa.
    Lueskelin että kyseisen laitoksen pitäisi antaa vikakoodeja, kun virrat päällä polkee kaasupoljinta viisi kertaa lattiaan. Valo palaa kerran pidempään ja morsettaa sen jälkeen 29 kertaa lyhyempää tasalevyistä pulssia. Tämän jälkeen toistaa saman jos polkee uudelleen. Voiko tästä tulkita jotain?
    Kaikki vinkit on tervetulleita ja kuvia tulee kunhan projekti pääsee käynnistymään
  • topipp
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 6
    • Pjoki

    #2
    Originally posted by paracite View Post
    Moi. Kävipä niin että Münchenin reissulla sattui mukaan 525TDS -94. Siitä tulee aikanaan hauska projekti, mutta ensin se täytyisi saada nykyisellä kokoonpanolla toimintakuntoon.
    Autossa on alaväännöt täysin hukassa. Irrotin turbon ja se tuntuisi toimivan ok. Turbon puhdistuksen aikana vika korjaantui hieman, mutta luultavasti siinä korjaantui joku kontaktihäiriö muita johtoja irrotellessa.
    Siinä 3000rpm kohdalla moottori tuntuu antavan tehoja normaalisti, mutta kauniisti liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa.
    Lueskelin että kyseisen laitoksen pitäisi antaa vikakoodeja, kun virrat päällä polkee kaasupoljinta viisi kertaa lattiaan. Valo palaa kerran pidempään ja morsettaa sen jälkeen 29 kertaa lyhyempää tasalevyistä pulssia. Tämän jälkeen toistaa saman jos polkee uudelleen. Voiko tästä tulkita jotain?
    Kaikki vinkit on tervetulleita ja kuvia tulee kunhan projekti pääsee käynnistymään

    syöttöpumpun määränsäädin? villi veikkaus ittellä oli samantapaista ongelmaa..
    E34 M5 3.6 -91 sedan
    E39 520i -98 touring

    ex: -93 325i coupe -92 e36 316i, -98 e36 325tds touring, -98 e39 525tds touring, -88 e30 325i touring, -89 e30 324td touring, -92 e36 318is coupe

    Comment

    • paracite
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 3
      • tampere

      #3
      Seuraavaksi onkin tarkoitus tutkia syöttöpumpun ohjauksen johdotukset ja kokeilla vaikuttaako evry mod.

      Mutta tuo kaasupoljindiagnoosiongelma jäi vaivaamaan. Pitäisikö sen toimia linkin kuvaamalla tavalla?
      http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...nostics%20.htm
      Auto kyllä tunnistaa koska poljin on painettu viidesti pohjaan, mutta vilkutus on niin tasaista ettei siitä voi tulkita mitään vikakoodeja.

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #4
        Vikakoodit

        Eikö se ole silloin koodi numero 29. Jostain varmaan löytyy lista.

        Comment

        • paracite
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 3
          • tampere

          #5
          Kiitos vastauksista. Tuolla sendimässäni linkissä on ohje miten sitä pitäisi lukea, eli nelinumeroinen vikakoodi tulee vilkulle numero kerrallaan. 29 tuskin tarkoittaa mitään.

          Aloin vain miettiä että käyttääkö foorumilla joku tuota ominaisuutta vikakoodien lukuun vai onko lukijalaite ainoa vaihtoehto?

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 958
            • Salo

            #6
            Originally posted by paracite View Post
            Kiitos vastauksista. Tuolla sendimässäni linkissä on ohje miten sitä pitäisi lukea, eli nelinumeroinen vikakoodi tulee vilkulle numero kerrallaan. 29 tuskin tarkoittaa mitään.

            Aloin vain miettiä että käyttääkö foorumilla joku tuota ominaisuutta vikakoodien lukuun vai onko lukijalaite ainoa vaihtoehto?
            Tuollakin on DDE-koodeja. Tuon mukaan 29 olisi speed signal (nopeustieto)



            Ostin vuosia sitten lukulaitteen:



            Tuolta en ostanut, en nyt muista mistä (suomesta jostain toimitettiin). Myyjä vakuutti että lukee M51D25 (DDE 2.1) koodeja, mutta paskat.

            Saattaapi olla että poljintestissä tulee eri koodit. Tuntuisi aika hurjalta että pitäisi laskea luotettavasti vaikka 54 välähdystä ;-)

            Käytännön koe: ahtopaineanturin johto irti, pitäisi tulla 54 (Boost Pressure Sensor), ei tullut vaan tuli 8 (EGR). Tämä siis poljintestissä.

            Sekavaa hommaa....
            Last edited by kalevik; 19-07-2013, 15:00. Reason: Tarkennus
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎