Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 vedot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete`
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 14
    • Suomi

    m20b25 vedot hukassa

    Eli auto toimi vielä 2 viikkoa sitten niin pirteästi kun tuo m20 voi nyt toimia. Vetää ihan OK 2-4 tonnin kohdalla, tosin ei silti samalla tavalla ku aikasemmin. 4 tonnista rajoittimelle asti tuntuu, että meno on todella nihkeää, eikä oikein mitään tapahdu vaikka kaasu on pohjassa ja kierrokset nousee. Paikallaan ottaa kierroksia normaalisti, tosin tyhjäkäynti on sellaista epätasaista pörpötystä ja joskus humppausta. 5 tonnin jälkeen on havaittavissa hyvin pientä nykimistä ajossa.

    Tarkistettua: tulpat -> valkoiset -> käy laihalla -> imuvuotoja etsitty, mutta mitään ei ole tähän mennessä löytyny -> kokeiltu kaverin varmasti ehjää imm -> ei vaikutusta -> lambda testattu ja ei luultavasti toimi, koska ei ole vaikutusta vaikka ottaa töpselin irti, mutta lambdaahan ei lueta täyskaasulla(?)-> venttiilit säädetty kylmällä koneella oikein -> käynti parani ehkä hieman, mutta ei muuta vaikutusta. Auto ei syö öljyä normaalia enempää, eikä savuta. Seuraavaks mieleen tulee imusarjan tiivisteet ja se, että jako on hypännyt. Kertokaa omat mielipiteet, että mitä tuossa kannattais seuraavaks tarkistaa ennenkun alkaa purkamaan puolta autosta?
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    #2
    Originally posted by Pete` View Post
    Eli auto toimi vielä 2 viikkoa sitten niin pirteästi kun tuo m20 voi nyt toimia. Vetää ihan OK 2-4 tonnin kohdalla, tosin ei silti samalla tavalla ku aikasemmin. 4 tonnista rajoittimelle asti tuntuu, että meno on todella nihkeää, eikä oikein mitään tapahdu vaikka kaasu on pohjassa ja kierrokset nousee. Paikallaan ottaa kierroksia normaalisti, tosin tyhjäkäynti on sellaista epätasaista pörpötystä ja joskus humppausta. 5 tonnin jälkeen on havaittavissa hyvin pientä nykimistä ajossa.

    Tarkistettua: tulpat -> valkoiset -> käy laihalla -> imuvuotoja etsitty, mutta mitään ei ole tähän mennessä löytyny -> kokeiltu kaverin varmasti ehjää imm -> ei vaikutusta -> lambda testattu ja ei luultavasti toimi, koska ei ole vaikutusta vaikka ottaa töpselin irti, mutta lambdaahan ei lueta täyskaasulla(?)-> venttiilit säädetty kylmällä koneella oikein -> käynti parani ehkä hieman, mutta ei muuta vaikutusta. Auto ei syö öljyä normaalia enempää, eikä savuta. Seuraavaks mieleen tulee imusarjan tiivisteet ja se, että jako on hypännyt. Kertokaa omat mielipiteet, että mitä tuossa kannattais seuraavaks tarkistaa ennenkun alkaa purkamaan puolta autosta?


    Kokeilitteko tarvike mallin ilmamassamittaria?
    Ja miksei lambdaa luettas täys kaasulla? lambdan johtoa ei voi ottaa irti ja on toimittava myös täyskaasulla.

    Jaon hyppääminenkin todella epätodennäköistä.

    Voisin väittää jopa imuvuodoksi, koska käy laihalla -> liikaa ilmaa.
    Onhan kaikki letkut varmasti ehjiä? tarkista huolella!

    Ja outoa että imusarjan tiiviste olisi mennyt "itsestään". En ole itse vielä kuullut että tiiviste olisi mennyt ilman pois irroittamista piloille.

    Comment

    • Pete`
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 14
      • Suomi

      #3
      Imm jota kokeiltiin oli takuuvarmasti toimiva ja alkuperäinen. Jostain oon lukenut, että näissä tuppaa vuotamaan nuo imusarjan tiivisteet jos niitä ei vaihda. Imuvuodolta tuo kyllä vaikuttaa jokatapauksessa.

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #4
        joo kyllä mä kokeilisin sen lamdan laittaa kuntoon ihan bensankulutuksenki takia ja varmasti jos se ei toimi ni tulee käyntihäiriöitä..kokeilkaa sen kaverin lambdaakin keltä imm lainasit ja kattokaa paraneeko käynti
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Pete`
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 14
          • Suomi

          #5
          Kaverin autossa ei ole ollut lambdaa edes uutena tehtaalta tullessaan. Alkuperänen 520i, mutta samalla motilla mikä mulla on. Mitenkäs tuo lambda mitataan jos alottaisi vaikka siitä?
          Last edited by Pete`; 06-08-2013, 03:30.

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Pete` View Post
            Kaverin autossa ei ole ollut lambdaa edes uutena tehtaalta tullessaan. Alkuperäinen 520 mutta vaihdettu m20b25 motti ja toimii kun unelma. Mitenkäs tuo lambda mitataan jos alottaisi vaikka siitä?
            iha jännitemittarilla voi mitata pitäs vaihdella 0-1v jos toimii
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Pete`
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 14
              • Suomi

              #7
              Onkos bilteman lambdoista mihinkään? rahatilanne ei vaan anna periks ostaa alkuperäistä. Ja pitääkö olla 3 vai 4 johtonen?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Pete` View Post
                Onkos bilteman lambdoista mihinkään? rahatilanne ei vaan anna periks ostaa alkuperäistä. Ja pitääkö olla 3 vai 4 johtonen?
                Älä suotta, menee hukkaan sekin vähä raha jos tuollaisen ostat.
                Joudut sitten ostamaan kuitenkin alkuperäisen.

                Itsellä kovin karkeita kokemuksia tarvike lambdoista.

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6169
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Älä suotta, menee hukkaan sekin vähä raha jos tuollaisen ostat.
                  Joudut sitten ostamaan kuitenkin alkuperäisen.
                  Itsellä kovin karkeita kokemuksia tarvike lambdoista.
                  Joo nuo tarvike lambdat ei tahdo kestää, välttämättä. Sekin raha kyllä kannattaa säästää. Mites päästöt, jos katti olisi ottanut itseensä, jos vaikka lambda on ollut pitään pois pelistä....Tai sitten se katin kunto
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Pete`
                    Newbiemmer
                    • May 2013
                    • 14
                    • Suomi

                    #10
                    Joo pitää tuo katti tarkastaa myös. Edit: lambda vaihdettu ja ei vaikutusta. Edelleen 4 tonnin jälkeen kone kiertää vähän nykien ja veto kateissa. 2 tonnissa jos laittaa kaasun pohjaan 2. vaihteella niin ei tapahdu paljon mitään...
                    Last edited by Pete`; 15-08-2013, 00:00.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎