Toinen ongelma tuli sitten itse obc "kaukosäätimen" napin kanssa, eli taitaa olla kokoajan pohjassa-> vaihtaa infoa siinä CC-ruudussa hetken jonka jälkeen tulee "Prog1 ____" teksti. Saako tuota viikseä jotenkin purettua tai voiskos vika olla esim siinä keltaisessa releessä? Juotokset näyttivät olevan ok.
Pohjassa näyttäisi olevan. Purkamisesta en sano mitään. Mutta eikös tuo obc-viiksi toimi ihan maadoitusperiaatteella? Eli kun painat päästä, niin se ottaa maihin ja sitten tulee teksti ruutuun. Voisiko vika olla maadoituksessa silloin? Vai tuntuuko se nappi myös siltä, et se on pohjassa kokoajan?
Tuolla bmwe34.net obc retrofit jutussa lukee että obc infot saa näkymään siellä mittariston CC näytöllä ilman sitä vilkkuviiksen kaukosäädintä. Kuinka tämä onnistuu?
Itse en kyllä ennen obc-viikseä infoa saanut millään CC:n ruutuun. Ja eipä ole missään tullut ohjettakaan vastaan (just nyt bmwe34.net nurin).
Nappi tuntuis kyllä liikkuvan ok ja naksahtaa/pitää äänen myös kun sitä painaa.. puuh pitääpi kait yrittää keksiä missä vika, jossainkohtaa oikosulku.
bmwe34.net sivulta lainattu:
" The OBC will work fine without installing the new turn-signal switch and will still blend its notifications into the check control display."
-after all is said and done more is said than done-
Asiaa tutkittu ja nappi todettu ehjäksi yleismittarilla miten vois mitata/saada selville onko tuo keltainen rele(?) ehjä? Eli siinä vilkkuviiksen johdotuksessa on myös semmonen keltanen hommeli mikä kovasti releeltä näyttää.
-after all is said and done more is said than done-
bmwe34.net sivulta lainattu:
" The OBC will work fine without installing the new turn-signal switch and will still blend its notifications into the check control display."
Siis toki se ilmottaa ruudussa kaikki CC:n infot, mutta käsittääkseni ilman viikseä ei saa "scrollattua" niitä infoja siinä.
Tai siis noin se mulla toimi, kun pari kk ilman viikseä ajelin.
Kuinka tuo vilkkuviiksen päässä oleva obc kaukosäädin oikein toimii? Minä en ainakaan bentleyn manuaalista löytänyt sähkökuvaa joka selventäisi asiaa. Toinen pää obc-napista on kytketty maahan ja toinen puna/keltaiseen johtoon joka menee kuvassa näkyvään liittimeen. Mihin tuo pitäisi kytkeä? Kuvassa ylempänä tavallisen vilkkuviiksen liitin ja alempana obc-viiksen liitin.
Omassa ei-obc viiksessä ei ole kyseistä johtoa vaan liittimessä on vain harmaa/sininen ja harmaa/vihreä joten autossa olevassa liittimen vastakappaleessa ei tietty ollut kuin 2 johtoa 3 sijaan.
Sitten tuon obc-viiksen mukana tulee myös keltainen rele, josta on kytketty vain 2 johtoa, releen kelan päiden välille. Mikäs idea siinä on? Releen johdot menevät tuohon valkoiseen "pääliittimeen".
Ongemana siis on se että tuo kaukosäädin toimii kuin se olisi kokoajan pohjassa. Mittasin kuitenkin että nappi toimii kuten pitääkin.
Jep eli muistaakseni jomman kumman releelle menevän johdon vedin sen viiksen napin kautta. Voit testata aluksi sitä sillaila että otat sen releen irti siitä liittimestä ja "käytät" relettä sitten liittimellä, jos info vaihtuu mittaristossa niin homma toimii. Kun rele on kiinni niin sehän aluksi kelaa niitä tietoja nopeasti ja sitten menee siihen ohjelmointitilaan.
Eli viiksen päässä oleva nappi sarjaan sen releen kanssa niin toimii. Edelleenkään ei ole tietoa miten sen oikeasti pitäis toimia mutta noin toimii(jos jostain löytäisi sähkökuvan ni vois auttaa).
-after all is said and done more is said than done-
No nyt oli pakko kommentoida tätä topiccia.
Kyllä himottaisi, 520 E34 karvalakkiin vaihtaa ajotietokone.
Mutta eihän niitä piuhoja löydy johtosarjasta kuin muutama (eli se 4kpl tai jotain), puhun siis analogisen kellon liitynnästä
Suomennettuna: piuhasarja pitäisi laittaa vaihtoon. Linkki http://www.btcf.fi/forum/attachment....9&d=1117563199 perusteella aivan vtunmoinen homma! Käytännössä siis koko helkutin piuhasarja ruiskuboksilta eli oikealta etuboksista mottitilasta joutuisi vaihtamaan kokonaan. Minne lie kuin moneen paikkaan koko helkatin johtosarjan ktykennät meneekään - sen voi piätellä liittimien määrästä, kato kuva.
Myös ETM (Electrical Troubleshooting Manual) eli vian-ammunta manuaali kertoo karun totuuden - piuhoja on useampi ajotietokoneellisessa, ellei ole kaarassa valmiutta ajotietokoneen työntämiselle viisarikellon tilanne. Käytännössä siis koko helkatin ruiskuboksi+obc => minnelie tuleekaan -piuhasarja vaihtoon
Huh huh... nyt unelmat taisivat murskaantua aika karulla tavalla. Eli suomenettuna: jos ei vakiona löydy piuhasarjaa isolle OBC:lle, joka lienee tosi harvinaista just pienille koneille etenkin 520, niin sitten vaan nautiskellaan ajosta ilman lisätilpehöörejä.
Suomennettuna: piuhasarja pitäisi laittaa vaihtoon. Linkki http://www.btcf.fi/forum/attachment....9&d=1117563199 perusteella aivan vtunmoinen homma! Käytännössä siis koko helkutin piuhasarja ruiskuboksilta eli oikealta etuboksista mottitilasta joutuisi vaihtamaan kokonaan. Minne lie kuin moneen paikkaan koko helkatin johtosarjan ktykennät meneekään - sen voi piätellä liittimien määrästä, kato kuva.
Ei se nyt niin paha homma ole ja toiseksi tuon kyseisen johtosarjan liittimet lähtee kuskin jalkatilasta, ei suinkaan ruiskuboksilta saakka. Jos vain löytyy sopiva piuhasarja, niin kyllä tuon päivässä vaihtaa kevyesti.
Comment