Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iso ajotietokone 520 e34 anal. kellon tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by jakusa
    Toinen ongelma tuli sitten itse obc "kaukosäätimen" napin kanssa, eli taitaa olla kokoajan pohjassa-> vaihtaa infoa siinä CC-ruudussa hetken jonka jälkeen tulee "Prog1 ____" teksti. Saako tuota viikseä jotenkin purettua tai voiskos vika olla esim siinä keltaisessa releessä? Juotokset näyttivät olevan ok.
    Pohjassa näyttäisi olevan. Purkamisesta en sano mitään. Mutta eikös tuo obc-viiksi toimi ihan maadoitusperiaatteella? Eli kun painat päästä, niin se ottaa maihin ja sitten tulee teksti ruutuun. Voisiko vika olla maadoituksessa silloin? Vai tuntuuko se nappi myös siltä, et se on pohjassa kokoajan?

    Tuolla bmwe34.net obc retrofit jutussa lukee että obc infot saa näkymään siellä mittariston CC näytöllä ilman sitä vilkkuviiksen kaukosäädintä. Kuinka tämä onnistuu?
    Itse en kyllä ennen obc-viikseä infoa saanut millään CC:n ruutuun. Ja eipä ole missään tullut ohjettakaan vastaan (just nyt bmwe34.net nurin).
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #17
      Nappi tuntuis kyllä liikkuvan ok ja naksahtaa/pitää äänen myös kun sitä painaa.. puuh pitääpi kait yrittää keksiä missä vika, jossainkohtaa oikosulku.

      bmwe34.net sivulta lainattu:
      " The OBC will work fine without installing the new turn-signal switch and will still blend its notifications into the check control display."
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #18
        Asiaa tutkittu ja nappi todettu ehjäksi yleismittarilla miten vois mitata/saada selville onko tuo keltainen rele(?) ehjä? Eli siinä vilkkuviiksen johdotuksessa on myös semmonen keltanen hommeli mikä kovasti releeltä näyttää.
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by jakusa
          bmwe34.net sivulta lainattu:
          " The OBC will work fine without installing the new turn-signal switch and will still blend its notifications into the check control display."
          Siis toki se ilmottaa ruudussa kaikki CC:n infot, mutta käsittääkseni ilman viikseä ei saa "scrollattua" niitä infoja siinä.
          Tai siis noin se mulla toimi, kun pari kk ilman viikseä ajelin.
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #20
            Kuinka tuo vilkkuviiksen päässä oleva obc kaukosäädin oikein toimii? Minä en ainakaan bentleyn manuaalista löytänyt sähkökuvaa joka selventäisi asiaa. Toinen pää obc-napista on kytketty maahan ja toinen puna/keltaiseen johtoon joka menee kuvassa näkyvään liittimeen. Mihin tuo pitäisi kytkeä? Kuvassa ylempänä tavallisen vilkkuviiksen liitin ja alempana obc-viiksen liitin.
            Omassa ei-obc viiksessä ei ole kyseistä johtoa vaan liittimessä on vain harmaa/sininen ja harmaa/vihreä joten autossa olevassa liittimen vastakappaleessa ei tietty ollut kuin 2 johtoa 3 sijaan.

            Sitten tuon obc-viiksen mukana tulee myös keltainen rele, josta on kytketty vain 2 johtoa, releen kelan päiden välille. Mikäs idea siinä on? Releen johdot menevät tuohon valkoiseen "pääliittimeen".

            Ongemana siis on se että tuo kaukosäädin toimii kuin se olisi kokoajan pohjassa. Mittasin kuitenkin että nappi toimii kuten pitääkin.
            Last edited by jakusa; 19-06-2010, 09:37.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              #21
              Kytkin releen viiksen napin kautta, ei varmaan "oikein" mutta nyt toimii.
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • MasaYards
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 93

                #22
                Mulla on just samanlainen tilanne.... Muistatko enää tarkemmin miten sait toimimaan?

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #23
                  Jep eli muistaakseni jomman kumman releelle menevän johdon vedin sen viiksen napin kautta. Voit testata aluksi sitä sillaila että otat sen releen irti siitä liittimestä ja "käytät" relettä sitten liittimellä, jos info vaihtuu mittaristossa niin homma toimii. Kun rele on kiinni niin sehän aluksi kelaa niitä tietoja nopeasti ja sitten menee siihen ohjelmointitilaan.

                  Eli viiksen päässä oleva nappi sarjaan sen releen kanssa niin toimii. Edelleenkään ei ole tietoa miten sen oikeasti pitäis toimia mutta noin toimii(jos jostain löytäisi sähkökuvan ni vois auttaa).
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • MasaYards
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 93

                    #24
                    Kiiitti neuvoista! Nyt toimii!

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Saiko kukaan toimimaan anaali kellon tilalla iso OBC:tä tai edes sitä pienempää?

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4330
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master
                        Saiko kukaan toimimaan anaali kellon tilalla iso OBC:tä tai edes sitä pienempää?
                        Mä sain luojan kiitos, oli se anaalikello vaan niin suolesta.

                        Comment

                        • joenbimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 203

                          #27
                          Kovvoo hommoo..

                          No nyt oli pakko kommentoida tätä topiccia.
                          Kyllä himottaisi, 520 E34 karvalakkiin vaihtaa ajotietokone.

                          Mutta eihän niitä piuhoja löydy johtosarjasta kuin muutama (eli se 4kpl tai jotain), puhun siis analogisen kellon liitynnästä

                          Suomennettuna: piuhasarja pitäisi laittaa vaihtoon. Linkki http://www.btcf.fi/forum/attachment....9&d=1117563199 perusteella aivan vtunmoinen homma! Käytännössä siis koko helkutin piuhasarja ruiskuboksilta eli oikealta etuboksista mottitilasta joutuisi vaihtamaan kokonaan. Minne lie kuin moneen paikkaan koko helkatin johtosarjan ktykennät meneekään - sen voi piätellä liittimien määrästä, kato kuva.

                          Myös ETM (Electrical Troubleshooting Manual) eli vian-ammunta manuaali kertoo karun totuuden - piuhoja on useampi ajotietokoneellisessa, ellei ole kaarassa valmiutta ajotietokoneen työntämiselle viisarikellon tilanne. Käytännössä siis koko helkatin ruiskuboksi+obc => minnelie tuleekaan -piuhasarja vaihtoon

                          Huh huh... nyt unelmat taisivat murskaantua aika karulla tavalla. Eli suomenettuna: jos ei vakiona löydy piuhasarjaa isolle OBC:lle, joka lienee tosi harvinaista just pienille koneille etenkin 520, niin sitten vaan nautiskellaan ajosta ilman lisätilpehöörejä.

                          Käsitinkö asian oikein?
                          Last edited by joenbimmeri; 13-08-2010, 17:31.

                          Comment

                          • joenbimmeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 203

                            #28
                            Päivitetään vielä aikaisempi ohjelinkki kas näin
                            Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4330
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by joenbimmeri View Post

                              Suomennettuna: piuhasarja pitäisi laittaa vaihtoon. Linkki http://www.btcf.fi/forum/attachment....9&d=1117563199 perusteella aivan vtunmoinen homma! Käytännössä siis koko helkutin piuhasarja ruiskuboksilta eli oikealta etuboksista mottitilasta joutuisi vaihtamaan kokonaan. Minne lie kuin moneen paikkaan koko helkatin johtosarjan ktykennät meneekään - sen voi piätellä liittimien määrästä, kato kuva.
                              Ei se nyt niin paha homma ole ja toiseksi tuon kyseisen johtosarjan liittimet lähtee kuskin jalkatilasta, ei suinkaan ruiskuboksilta saakka. Jos vain löytyy sopiva piuhasarja, niin kyllä tuon päivässä vaihtaa kevyesti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎