Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iso ajotietokone 520 e34 anal. kellon tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

    Iso ajotietokone 520 e34 anal. kellon tilalle?

    Ison ajotietokoneen asennus ei onnistu ainakaan heittämällä 520 kellon tilalle. Kellon taakse tulevassa liittimessä on ainoastaan 3 tai 4 pinniä, eli ilmeisesti valaistus ja jännite kellon käyttöä varten.

    Minkähänlainen homma olisi lisätä isompi ajotietokone autoon, ja onnistuuko yleensäkään?
    Jos jollakin on kokemuksia tai linkkivinkkejä hommasta, niin olisin todella kiitollinen vastauksista.
    Last edited by jani73; 10-01-2005, 18:53.
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #2
    Sori off topic mutta että persettä kellon tilalle? Ja sori ei herneitä nenään.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4320
      • Turku

      #3
      Originally posted by bmwe30touring
      Sori off topic mutta että persettä kellon tilalle? Ja sori ei herneitä nenään.
      Niin mitä?
      Edit. Damn, ei se vaihtanutkaan otsikkoa.

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #4
        Nyt tulee raa'asti mutua mutta muistaakseni joutuu vaihtamaan/lisäämään jonkun johtosarjan + BC:en täytyy olla mallia jossa on se code plug itsessään sillä 520:n mittariston takaa moista ei löydy. Katsoppa www.e34.de, siellä on noin 100 sivun pdf aiheesta (ja vähän muustakin) jos saksa taipuu.
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • Frendiz
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 501
          • Kajaani

          #5
          Tokko tuo onnistuu, tässäpä olisi ohjeet tähän ko. tapahtumaan...
          BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
          EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

          "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            #6
            Kiitokset molemmille.

            Pelkään pahoin, ettei tuolla e34.netin ohjeella onnistu, koska piuhoja ei ole läheskään riittävästi.

            Tuohon toiseen linkkiin täytyykin paneutua, siinä sivussa kieltä opiskellen.
            Sumuvalon viereltä löytyy kyllä lämpöanturi, mutta mihin sitä käytetään? Lämmitettäviin lasinpesimen suuttimiin?

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by jani73
              Kiitokset molemmille.

              Pelkään pahoin, ettei tuolla e34.netin ohjeella onnistu, koska piuhoja ei ole läheskään riittävästi.

              Tuohon toiseen linkkiin täytyykin paneutua, siinä sivussa kieltä opiskellen.
              Sumuvalon viereltä löytyy kyllä lämpöanturi, mutta mihin sitä käytetään? Lämmitettäviin lasinpesimen suuttimiin?
              Ai sielläkö se peilin lämmityksen ulkolämpötila anturi onkin...? Ihmettelinkin jo millä ihmeellä peilit tietää lämmetä yksikseen pakkaskelillä...

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #8
                Ei toimi peilit tuon anturin kautta, omassa anturi jääny matkan varrelle mutta kuitenkin peilit lämpiää...
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .........
                  Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:33.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by jani73
                    Sumuvalon viereltä löytyy kyllä lämpöanturi, mutta mihin sitä käytetään? Lämmitettäviin lasinpesimen suuttimiin?
                    Tä? Eikö se nyt oo ihan vaan lämpömittarin lämpötila-anturi, siis ajotietokoneen näyttöä varten.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Frendiz
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 501
                      • Kajaani

                      #11
                      Lämpötilaanturi pientä/isoa OBC:tä varten on puskurissa tuosen läpän alla. Peilien lämmitys tapahtuu, ainakin minulla takalasin lämmittimen napista samalla kun takalasi lämpiää.
                      BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                      EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

                      "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Frendiz
                        Lämpötilaanturi pientä/isoa OBC:tä varten on puskurissa tuosen läpän alla. Peilien lämmitys tapahtuu, ainakin minulla takalasin lämmittimen napista samalla kun takalasi lämpiää.
                        Itse huomannut näinä plussa-aamuina, että kun laitan auton käyntiin, niin johan alkaa kuskin peili "höyryämään" vaikkei takalasinlämppäri olisikaan päällä. Weird .
                        Ja kyllä ne ihan kunnon talvenakin sulana on pysynyt, en ole ajatellut et sulaako automaattisesti vaiko takalasinlämppärin kanssa yhtäaikaa...
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • blackrabbit
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by mailman
                          Itse huomannut näinä plussa-aamuina, että kun laitan auton käyntiin, niin johan alkaa kuskin peili "höyryämään" vaikkei takalasinlämppäri olisikaan päällä. Weird .
                          Ja kyllä ne ihan kunnon talvenakin sulana on pysynyt, en ole ajatellut et sulaako automaattisesti vaiko takalasinlämppärin kanssa yhtäaikaa...
                          Ainakin mulla lämmitys on automaattinen.
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Kentsu
                            Tä? Eikö se nyt oo ihan vaan lämpömittarin lämpötila-anturi, siis ajotietokoneen näyttöä varten.
                            Mutta se tässä ihmetyttääkin, ettei mun autosta löydy minkäänlaista ajotietokonetta, saati valmiita johdotuksia sille.

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              #15
                              Laittelin omaan digit. kellon tilalle tuon obcn ja hyvin toimii, mutta viiksen kanssa tuli ongelmia.Ensinnäkin siinä vilkkuviiksen johdotuksessa on liitin(siis sen pääliittimen lisäksi), ei-obc viiksessä on 2 johdon liitin mutta tossa obc viiksessä on 3 jodhon liitin joten se ei tietenkään käynyt. Ne 2 johtoa lähtevät takaisin rattia kohden. Kaikki tuntui kuitenkin toimivan vaikka se liitin oli kytkemättä, vilkut pyyhkijät torvet jne. Tietäiskö joku minkä johdot ne ovat ja miksi eroa 2 vs. 3 johtoa?

                              Toinen ongelma tuli sitten itse obc "kaukosäätimen" napin kanssa, eli taitaa olla kokoajan pohjassa-> vaihtaa infoa siinä CC-ruudussa hetken jonka jälkeen tulee "Prog1 ____" teksti. Saako tuota viikseä jotenkin purettua tai voiskos vika olla esim siinä keltaisessa releessä? Juotokset näyttivät olevan ok.

                              Tuolla bmwe34.net obc retrofit jutussa lukee että obc infot saa näkymään siellä mittariston CC näytöllä ilman sitä vilkkuviiksen kaukosäädintä. Kuinka tämä onnistuu?
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎