Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 iA vaihdelaatikko-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by buusaman View Post
    Toi luistonesto voi olla tosi herkkäkin, yhdellä oli takarenkaina sekarenkaat jolloin heittoa tuli 225 - 215 ja luistonestovalo paloi kokoajan. Itseasiassa kuullu 2 eri autosta samaa, 1 omega ja 1 mersu 180c.

    eri akseleilla saa olla mun tietääkseni eri koko renkaat...
    Ei kauhean erikokoiset akseleillakaan. Muuten syttyy abs valokin.
    Erikokoisia samalla akselilla en ihmettele yhtään että aiheittaa häikkää vaikka millä mitoin.

    Comment

    • ^Sleeper^
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 118
      • Oulu

      #17
      Lainataanpas topikkia hieman.
      Itsellä siis myös autona e34 540iA ja laatikkohan on 5hp30.

      Ongelmana on, että jos moottorinlämpö on ~20-30asteen tietämillä ja vaihdan P-asennosta, vaikka D-asentoon, niin vaihde menee kyllä päälle, mutta auto sammuu heti, välillä ei sammu, mutta auto ''nytkyttää'' paikallaan ja meinaa sammua. Ja jos liikkeelle pääsee, niin laatikko vaihtaa ja käyttäytyy todella oudosti ensimäisen kilometrin, jonka jäkeen normalisoituu. Jos odottaa paikallaan että lämpötila vähän nousee,niin toimii normaalisti. Sekä viime syksynä ennen auton talviunille laittoa alkoi laatikko vähän luistamaan, varsinkin 5-vaihteella maantiellä ajaessa ja välillä tekee myös tuota, että ei meinaa vaihtaa neloselta vitoselle, kuin sitten vasta kun pakko-nelosella on käyttänyt.

      Auto ei ryömi N-asennossa minnekkään, pakkikin menee päälle normaalisti ja luistonesto toimii, eikä sytyttele valoa turhaan. Kickdowni ja Sport, sekä normaaliasento laatikossa toimii. Ja mitään valoja tai tekstejä ei mittaristoon ole syttynyt ikinä.

      Vikakoodit kerkesin luetuttamaan syksyllä INPA:lla ja ja antoi tälläiset koodit:
      153 CAN DME-load signal (tämä voi olla myös, koska olen käyttänyt ilmamassa mittarin johtoa irti auton käydessä?)
      100 Gear Check 1
      Sekä toinen lambdoista on tällä hetkellä rikki, mutta tällä ei varmaan tähän ole vaikutusta?

      Laatikkoon ei ole ilmeisesti vaihdettu öljyjä vielä ikinä ja mittarissa on nyt 290tkm. Öljymäärää en ole vielä päässyt tarkastamaan.

      Eli voiko viat johtua öljyn vähyydestä ja hävitä öljyä lisäämällä, vai pitäisikö laatikkoon uskaltautua vaihtamaan öljyt kokonaan? Vai onko kyse jostain suuremmasta?

      -Elmeri
      - E36 m50b28 turbo

      Comment

      • E34M60
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 110
        • Tampere

        #18
        Originally posted by ^Sleeper^ View Post
        Lainataanpas topikkia hieman.
        Itsellä siis myös autona e34 540iA ja laatikkohan on 5hp30.

        Ongelmana on, että jos moottorinlämpö on ~20-30asteen tietämillä ja vaihdan P-asennosta, vaikka D-asentoon, niin vaihde menee kyllä päälle, mutta auto sammuu heti, välillä ei sammu, mutta auto ''nytkyttää'' paikallaan ja meinaa sammua. ...
        Oli pakko huudella, kun minulla on täsmälleen sama tilanne. On ollut jo pitkään ja olen vaan elänyt sen asian kanssa.

        Mutta siis ainoastaan haaleana on tuo ongelma, kylmänä ja lämpimänä toimii ok. Kylmänä on oikeastaan vain sellainen ongelma, että tykkää pitää kakkosta aika pitkään ennen kuin sitten lopulta vaihtaa kolmosen kautta neloselle.

        Vikakoodeja ei ollut vuosi sitten kun ne viimeksi on katottu, täytyykin katsoa ja päivittää tähän. Toinen lambda mullakin herjailee, sieltä on auton puolelta lämmityspiuha poikki mutta tuskin tähän vaihteistoasiaan liittyy.

        Mulla on öljyt joskus vaihdettu ja tarkastettu määrä pari vuotta sitten, kun vaihdatin jäähdyttimen (se on muuten ihanan edullinen osa).

        Minäkin haluaisin hyviä vinkkejä tämän ongelman korjaamiseen.
        E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          #19
          Itellä teki tota samaa mutta annoin vaan lämmetä rauhassa. Sitten kun öljyt vaihettiin nii katos seki. Epäilen että itellä oli öljyä ehkä liian vähän. Tiiäppä sitte

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1295
            • Kajaani

            #20
            Laitetaas tänne lisää ongelmia, elikkä kaverin auton automaatti temppuaa -93 540ia. Ongelma on siis se että heittää vaihdelaatikkoa vikatilaan. No kun akunkengän pitää irti että auto "nollautuu" ja lähtee ajamaan toimii laatikko hienosti vaikka maailmantappiin jos ei sammuta! Eli kun ajon jälkeen sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin tulee tämä vika esiin ja taas kun pitää akunkengän irti niin alkaa toimimaan seuraavaan starttaukseen asti.

            Aikasemmin se teki sellaista että poltti abs:n ja acs:n valoja, se ongelma on kadonnut itsestään. Muutaman kerran on kyllä sytyttänyt acs:n valon kun laatikkovika on tullut päälle mutta sammunut ennemmin tai myöhemmin.

            Laatikkoon tehtiin aikonaan täydellinen ramontti kun siitä hävisi pakki, jonka jälkeen se toimi hyvin ja moitteitta jonkun aikaa ennenkun nämä viat tulivat esiin. Joten en usko vian olevan ainakaan laatikon mekaanisella puolella.. Epäilisin sähkö ongelmaa... mistä lähteä tutkimaan? Vikakoodinluku täytyy yrittää tehdä ihan ensimmäisenä.
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1295
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by Soininen View Post
              Laitetaas tänne lisää ongelmia, elikkä kaverin auton automaatti temppuaa -93 540ia. Ongelma on siis se että heittää vaihdelaatikkoa vikatilaan. No kun akunkengän pitää irti että auto "nollautuu" ja lähtee ajamaan toimii laatikko hienosti vaikka maailmantappiin jos ei sammuta! Eli kun ajon jälkeen sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin tulee tämä vika esiin ja taas kun pitää akunkengän irti niin alkaa toimimaan seuraavaan starttaukseen asti.

              Aikasemmin se teki sellaista että poltti abs:n ja acs:n valoja, se ongelma on kadonnut itsestään. Muutaman kerran on kyllä sytyttänyt acs:n valon kun laatikkovika on tullut päälle mutta sammunut ennemmin tai myöhemmin.

              Laatikkoon tehtiin aikonaan täydellinen ramontti kun siitä hävisi pakki, jonka jälkeen se toimi hyvin ja moitteitta jonkun aikaa ennenkun nämä viat tulivat esiin. Joten en usko vian olevan ainakaan laatikon mekaanisella puolella.. Epäilisin sähkö ongelmaa... mistä lähteä tutkimaan? Vikakoodinluku täytyy yrittää tehdä ihan ensimmäisenä.
              Vikapa ei tietysti tullut päälle kun oltiin menossa niitä lukemaan mutta löytyisieltä häiriö vaihteen valitsimelta, pinni 36 oikosulussa tms... :think
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎