Potilas vm. 1995 m60 koneella varustettu tourinki, 312 000km mittarissa
Katsastuksessa päästöt tyhjäkäynnillä, CO% 5,29, HC ppm 609, o2 1.05 Co2 10.2, kierroksilla CO% 5, HC ppm 248, o2 1.04 Co2 10.9, lambda 0.897
Auto ei suostu kiertämään täyskaasukiihdytyksessä kuormitettuna yli 4000 kierrosta, ihan kuin polttoaineensyöttö katkeaisi, nykäisee rankasti, kierrokset laskee n. 3500 ja sitten taas saa polttoainetta kiertäen taas siihen 4000 kierroksen pintaan. Ilman kuormaa pystyy kierrättämään rajoittimelle asti. Yli 4000 kierroksen kun huijjaa pintakaasulla, niin sitten taas kestää kuormittaa hieman enemmän
Mistä mahtaa löytyä polttoaineensuodatin? Onko tankissa olevassa polttoainepumpussa ns. karkeampi sihti, joka voisi olla tukkeutumassa tai sitten mahdollisesti onko autossa kaksi pumppua, toinen tankissa ja toinen sitten matkanvarrella siirtämässä?
Päästötesterissä ilmamassamittarin johdon irrotus vaikutti päästöarvoihin huonontavasti, joten se luultavammin toimii..
Katsastuksessa päästöt tyhjäkäynnillä, CO% 5,29, HC ppm 609, o2 1.05 Co2 10.2, kierroksilla CO% 5, HC ppm 248, o2 1.04 Co2 10.9, lambda 0.897
Auto ei suostu kiertämään täyskaasukiihdytyksessä kuormitettuna yli 4000 kierrosta, ihan kuin polttoaineensyöttö katkeaisi, nykäisee rankasti, kierrokset laskee n. 3500 ja sitten taas saa polttoainetta kiertäen taas siihen 4000 kierroksen pintaan. Ilman kuormaa pystyy kierrättämään rajoittimelle asti. Yli 4000 kierroksen kun huijjaa pintakaasulla, niin sitten taas kestää kuormittaa hieman enemmän
Mistä mahtaa löytyä polttoaineensuodatin? Onko tankissa olevassa polttoainepumpussa ns. karkeampi sihti, joka voisi olla tukkeutumassa tai sitten mahdollisesti onko autossa kaksi pumppua, toinen tankissa ja toinen sitten matkanvarrella siirtämässä?
Päästötesterissä ilmamassamittarin johdon irrotus vaikutti päästöarvoihin huonontavasti, joten se luultavammin toimii..
Comment