Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -89 "röpöttää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pny
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 53
    • Helsinki

    525i -89 "röpöttää"

    Tyhjäkäynnillä ei mitään, vasta kierrosten noustessa n.2500rpm alkaa röpöttäminen ja tehot häviää. Isomilla vaihteilla sama juttu. Mitä pitää tarkistaa ja missä järjestyksessä? Onko "kierrosrajoitinta"?
    E34 525i 1989,
    autolla 1 aiempi omistaja,
    oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!
  • Slant 6
    BTCF Member
    • May 2013
    • 71
    • Satakunta

    #2
    Millä moottorilla auto on? 12V vai 24V?

    Luetuta vikakoodit, niistä voi jotain selvitä (M20:sessäkin lienee joku vikadiagnostiikka?)

    Alkaako röpöttämään aina samassa kohtaa, vapaalla ja veto päällä?

    Ehkä rikkinäinen kampiakselin asentotunnistin ei pysy laskuissa kierrosten noustessa.

    Jos M20, saattaisi olla paikallaan katsoa virranjakajaan, ettei kannessa näy halkeamia tai missään kohtaa hapettumia. Samalla mittaa/uusii puolan johdon ja putsailee kaikki liittimet

    Kone siis käy pienillä kierroksilla täysin terveesti, eli jakohihna ei ole hypännyt?

    Kierrosten rajoitin on n. 6200-6500 välillä.
    e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
    e34 540iA Lazurblau
    EX:
    e34 525i Lazurblau
    e34 535i Lazurblau
    e36 316i Schwarz II

    Comment

    • santtu86
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 66
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Pny View Post
      Tyhjäkäynnillä ei mitään, vasta kierrosten noustessa n.2500rpm alkaa röpöttäminen ja tehot häviää. Isomilla vaihteilla sama juttu. Mitä pitää tarkistaa ja missä järjestyksessä? Onko "kierrosrajoitinta"?
      puola?
      Toyota previa 2.4 -95
      Fiat Punto 1.2 -94
      ex.E34 525iA touring -92
      ex. E30 318i touring -90 M50B20
      ex. Kia cerato 1.6 -07
      ex. Fiat Marea 1.6 -98
      ex. Ford Escort 1.3 -82
      ex. E34 520i -92
      ex. E34 518i -89
      ex. Citroen AX 1.1 -89
      ex. Daihatsu Charade 1.3i -89
      ex. Volvo 360 2.0 -89
      ex. Volvo 340 1.3 -89

      Comment

      • Pny
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 53
        • Helsinki

        #4
        Vastailen tässä väleihin.


        Kone on M20 eli 12V, 270 000km ajettu (oikeat kilometrit).

        Luetuta vikakoodit, niistä voi jotain selvitä (M20:sessäkin lienee joku vikadiagnostiikka?)
        - Pitänee luetutta, aika laihaa on M20sen logiikka.

        Alkaako röpöttämään aina samassa kohtaa, vapaalla ja veto päällä?
        - Alkaa

        Ehkä rikkinäinen kampiakselin asentotunnistin ei pysy laskuissa kierrosten noustessa.
        -Tarkastan

        Jos M20, saattaisi olla paikallaan katsoa virranjakajaan, ettei kannessa näy halkeamia tai missään kohtaa hapettumia. Samalla mittaa/uusii puolan johdon ja putsailee kaikki liittimet
        -Tarkastan ja Putsailen

        Kone siis käy pienillä kierroksilla täysin terveesti, eli jakohihna ei ole hypännyt?
        - Kone käy hyvin tyhjäkäyntiä ja noin 2500-2800 asti

        Kierrosten rajoitin on n. 6200-6500 välillä.
        -Missä rajoitin sijaitsee?

        Kiitos vinkeistä
        E34 525i 1989,
        autolla 1 aiempi omistaja,
        oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Ilmamäärämittarin piirilevy kulunut?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Pny
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 53
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Ilmamäärämittarin piirilevy kulunut?
            Missä sijaitsee ja mistä saa uuden? Hintahaitaria?
            E34 525i 1989,
            autolla 1 aiempi omistaja,
            oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Kampiakselin tunnistimelle annan ääneni
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3229
                • Joensuu

                #8
                itellä sama vika, auto tosin 535i, se seisoi tallissa n:2kk, täysin toimivana sinne ajettu, nyt otin sen tallista pois ja ongelmat alkoi. mikä oikein vaivaa, tyhjäkäyntiä käy nätisti mutta ei anna kiertää kun 4000-5000 vaivalloisesti ja röpöttää heti 2000rpm jälkeen
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • atte.o
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2009
                  • 894
                  • haukipudas

                  #9
                  Bensapumppu ehtoo puolella.
                  E61 M-sport

                  Comment

                  • Zetz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 3229
                    • Joensuu

                    #10
                    juu omasta löytyi vika, oli kampiakselinasentotunnistimen piuha lähtenyt klipsistä irti ja hinkannut kuoren puhki hihnapyörään.
                    puh/txt/whatsapp: 0452673541
                    näillä mennään talvella:
                    e39 523ia arctic silver
                    e87 116i Japanrot
                    ja näillä kesällä:
                    e30 328i *Rot m50b28

                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                    Comment

                    • Pny
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 53
                      • Helsinki

                      #11
                      Kiitos kaikille erittäin hyvistä neuvoista.

                      Loppujen lopuksi vika olikin ilmeisesti yhdistelmä; imuilman putkessa reikä, tulpan johdot uusiksi (tein itse kapelit metritavarasta uudelleenkäyttäen kumipäät) ja kampiakselin asentokulman tunnistin (kaikki uutta).

                      Koko korjauksen hinnaksi tuli 130€, eli kohtuullista.
                      Nyt kehrää kuin kiukkuinen bajerilainen metsäkissa!
                      E34 525i 1989,
                      autolla 1 aiempi omistaja,
                      oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎