Announcement

Collapse
No announcement yet.

röpöttää ja kuumenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuhha
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 11
    • Kiikala

    röpöttää ja kuumenee

    m5 vm1991. Auto seissyt nyt kuukauden talvisäilössä ja nyt kun kävin käyttämässä sitä nii kävi ihan normaalisti noin 15min kunnes rupes röpöttää ja kaasuun kestää vastata hetken. kovemmilla kierroksilla kiekuu hyvin. nyt kun annoin auton käydä tyhjäkäyntiä kävi huonosti ja katalysaattori kuumenee niin kovin että alustamassat sulaa josta syntyi kova savu eli mistä oireet mahtaisi johtua??:(
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    veikkaus nro1 putkeen pääsee palamatonta bensaa, joka "palaa" sitten putkessa.
    Sytkäpuolelta lähtisin itse ekana vikaa etsimään.
    Bensaa tarpeeksi tankissa, ei ole kokemusta että miten herkkään kerää kondesiovettä tankkiin jos menovettä "liian" vähän seisotuksen ajalla
    Last edited by Eepo; 11-01-2014, 15:34.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • juuhha
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 11
      • Kiikala

      #3
      Originally posted by Eepo View Post
      veikkaus nro1 putkeen pääsee palamatonta bensaa, joka "palaa" sitten putkessa.
      Sytkäpuolelta lähtisin itse ekana vikaa etsimään.
      mutta olisko siellä jokin muuttunut seisoessa tai siinä aikana kun se hetken kävi?
      Bensa oli kyllä lopussa seisontaan jättäessä ja oireiden alkaessa nyt tyhjensin tankin ja kaadoin 20l uutta bensaa mutta ei muutosta tilanteessa:
      Last edited by juuhha; 11-01-2014, 15:59.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Originally posted by juuhha View Post
        mutta olisko siellä jokin muuttunut seisoessa tai siinä aikana kun se hetken kävi?
        vesi?tulppa? suutin? puola? vaikee sanoa kun ei ole selvännäkijän vikaa.
        nyt joudut ottaa työkalut käteen ja ruveta itse selvittämään vikaa
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • juuhha
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 11
          • Kiikala

          #5
          Originally posted by Eepo View Post
          vesi?tulppa? suutin? puola? vaikee sanoa kun ei ole selvännäkijän vikaa.
          nyt joudut ottaa työkalut käteen ja ruveta itse selvittämään vikaa
          voisko johtuu lambdasta et ois väärät seokset et palaa vast putkes?? kaivoin katin alas ja se näytti ihan hyvältä eikä helissyt.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Myöhänen sytty ainakin tekee tota putken kuumenemista, mutta tossa se ei kyllä taida olla mitenkään mahollista kun motronic ohjaa sitä.

            Kone käy jostain syystä erittäin laihalla?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Tonde.
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 13
              • Hämeenlinna

              #7
              Löysitkö vian? Mulla saman kaltaista vikaa, eli tyhjäkäynti on 1500-2000 hujakoilla, kylmänä vastaa hyvin kaasuun mutta muutaman minuutin käytön jälkeen joko ottaa hitaasti rötäen kierroksia tai sitten sammuu heti kun koskee kaasuun. Mulla myös hehkuu katti 5 minuutin käytön jälkeen.. Ja usvaa tulee putken täydeltä. :think

              Olen kattonut kipinän, koittanut toisilla tulpilla. toisella ilmamassamittarilla, suuttimet vaihdoin, putsannut ja koittanut toisella tyhjäkäyntisäätimellä mutta kun käynnissä nyppäsin ton tyhjäkäyntisäätimen piuhan irti niin ei vaikuttanut mitenkään käyntiin..?

              Jos joku osais vinkata mikä aiheuttaa tämmösiä oireita. Mulla alkaa älli loppua tämän kans

              Koneena siis m20b25
              Last edited by Tonde.; 02-03-2014, 13:23.

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 452
                • Seinäjoki

                #8
                M20 koneessa kannattaa tarkistaa triggeripyörän ja sen anturin kunto. Pyörä voi olla irti kumiosuudestaan tai anturin pää täynnä paskaa

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Tonde.
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 13
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Nyt vilkasin nuokin osat. Tarrasin triggeripyörästä kiinni ja koitin pyöritellä molempiin suuntiin. Ei inahtanutkaan.. Anturikin oli uuden karhea.. :think
                  Last edited by Tonde.; 03-03-2014, 17:13.

                  Comment

                  • juuhha
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 11
                    • Kiikala

                    #10
                    tulpat vaihettu, bensa vaihdettu, ilmanputsari putsattu, triggeripyörä ok ja kiila ehjä ja virranjakajan kansi ja pyöriä putsattu ei minkään näköstä muutosta tullut :(
                    Last edited by juuhha; 07-03-2014, 16:13.

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      #11
                      Bensapaineensäädin/bensanpaine tarkkailuun

                      Jos paineensäädin kajahtaa, eikä päästä polttoainetta palaamaan tankille, jaksaa pumppu tuottaa järjestelmään huomattavasti tavanomaista suuremman paineen, jota moottorinohjain ei ymmärrä --> pahasti rikkaalle.

                      Comment

                      • tuttifrutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 247
                        • Kitee

                        #12
                        Originally posted by Klasu- View Post
                        Bensapaineensäädin/bensanpaine tarkkailuun

                        Jos paineensäädin kajahtaa, eikä päästä polttoainetta palaamaan tankille, jaksaa pumppu tuottaa järjestelmään huomattavasti tavanomaista suuremman paineen, jota moottorinohjain ei ymmärrä --> pahasti rikkaalle.
                        Viallinen bensanpaineensäätimen ylipaine taitaa purkautua ensimmäisenä suuttimien tiivisterenkaista jakotukin välistä pihalle. Tai sitten jostain muusta heikoimmasta lenkistä. Painetta saa nostaa melko runsaasti, eikä moottoriohjain siitä välitä. Taitaa ruiskutusaika tulla monenmuuttujan summana.

                        Veikkaan että joku suutin vuotaa lorona lävitse ja sitten katalysaattorissa tapahtuu syttyminen

                        Comment

                        • tuttifrutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 247
                          • Kitee

                          #13
                          Originally posted by Tonde. View Post
                          Löysitkö vian? Mulla saman kaltaista vikaa, eli tyhjäkäynti on 1500-2000 hujakoilla, kylmänä vastaa hyvin kaasuun mutta muutaman minuutin käytön jälkeen joko ottaa hitaasti rötäen kierroksia tai sitten sammuu heti kun koskee kaasuun. Mulla myös hehkuu katti 5 minuutin käytön jälkeen.. Ja usvaa tulee putken täydeltä. :think

                          Olen kattonut kipinän, koittanut toisilla tulpilla. toisella ilmamassamittarilla, suuttimet vaihdoin, putsannut ja koittanut toisella tyhjäkäyntisäätimellä mutta kun käynnissä nyppäsin ton tyhjäkäyntisäätimen piuhan irti niin ei vaikuttanut mitenkään käyntiin..?

                          Jos joku osais vinkata mikä aiheuttaa tämmösiä oireita. Mulla alkaa älli loppua tämän kans

                          Koneena siis m20b25
                          Imuvuoto jossain, kerta tyhjäkäynti korkealla ja piuha ei vaikuta? Käykö kaikilla pytyillä? Saattaa myös olla hapertumaa jossakin tärkeässä liittimessä...Nimimerkillä vaihdoin yli puoli autoa omaan m60 mottiin vikaa etsiessä, oireet samankaltaisia aina välillä. Vika löytyi sitten lopulta merkkitiskin ehjäksi diagnosoimasta triggeripyörästä..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎