No hyvä sitte. Eipä tässä sitten kaikesta päätellen ole syytä huoleen. Auto on tosiaan seissyt ennen ostoa paljon. Ensin saksanmaalla 1,5v ja sit suomes 2vko ja ny mun omistukses 2kk...
jos ei jäähdyttimen nestepinta laske, eikä savu haise makean nihkeältä (jäähdytysnesteen glykoli), eikä lämpimäksi ajettuna pahemmin savua plussakeleillä niin käytös on normaalia. muutoin sylinteriin vuotaa jostain vettä, josta seurauksena on ennemmin tai myöhemmin moottorivaurio. kansi tykkää vääntyä, kansipahvin sijaan vesi voi tulla kannen halkeamasta ym. rahan menoa.
tulpan reiästä voi koittaa tiirata onko palotila jossain pytyssä täysin kiiltävän puhdas.
Sama juttu mulla, meinasin jo kans huolestua. Eiku 15 km kenkää vaan niin pakoputki lämpenee ja vedet lähtee putkesta.
joo savu on aika mahtava kun polettaa valoista ja antaa ahtimen vielä lykätä happee masiinaan... ei meinaan takana tulijoita välillä näy mutta savu loppuu kun putkisto on kunnolla lämmin.
Kun oma m20b20 kanssa kylmällä ja etenkin kunnolla vedätettäessä päästelee aika paljon höyryjä ulos, esim. kun rampilta vetäs kolmosella 90->130 raskaalla jalalla niin aika valkoset näkymät oli taustapeilistä, niin tuli sitten mieleen että kun nestettä pitää n. ½ vuoden välein (n. 5000 km) pikkasen lisäillä, niin tarvitseeko vielä huolestua . Vuotoja en ole huomannut auton seistessä pidempäänkin kuivassa tallissa.
Sanoisin, että turha tosta on pelihousuja repiä, jos se on oikeesti paskana niin kyllä se ilmottelee sitten. Anna mennä vaan ja korjaa sitten kun on varmasti rikki. Saman verran se maksaa sillonkin. Vielä kun on noin yleinen kone.
Comment