Terve!
Tuli hankittua tuollainen 93 vuoden 525tds automaatti vaihteistolla. Ehti se 2vko toimimaan kunnes illan ajeluiden jälkeen moottoritien rampilta alas suht rivakasti ja lämmöt nousi nopeasti punaiselle. Puhaltaa vain kylmää ja lämmöt nousee rivakasti myös tyhjäkäynnillä.
Kotona sitten ihmettelin ja vaihdoin vesipumpun ja termostaatin. Alkoi toimia mutta termostaatin kotelo jäi ilmeisesti huonosti kiinni kun tihkuaa sieltä välistä.
Kävin testilenkin heittämässä ja lämmöt pysyy kurissa, tosin lämpesi normaalia hitaammin. puhaltaa lämmintä. Kaikki siis kunnossa? Ylävesiletku on kuitenkin kylmä ja samoin melkeinpä koko jäähdytin, mistä tämä voi johtua?
Osaisiko myös joku antaa tarkat ohjeet oikea oppiseen nesteen lisäämiseen/ilmaamiseen?
Tuossa vain aluksi säiliö täyteen ja kone käynnissä lisäillen ja lämpöjä tarkkaillen järjestelmä täyteen.
Toivottavasti pystytte auttamaan
Tuli hankittua tuollainen 93 vuoden 525tds automaatti vaihteistolla. Ehti se 2vko toimimaan kunnes illan ajeluiden jälkeen moottoritien rampilta alas suht rivakasti ja lämmöt nousi nopeasti punaiselle. Puhaltaa vain kylmää ja lämmöt nousee rivakasti myös tyhjäkäynnillä.
Kotona sitten ihmettelin ja vaihdoin vesipumpun ja termostaatin. Alkoi toimia mutta termostaatin kotelo jäi ilmeisesti huonosti kiinni kun tihkuaa sieltä välistä.
Kävin testilenkin heittämässä ja lämmöt pysyy kurissa, tosin lämpesi normaalia hitaammin. puhaltaa lämmintä. Kaikki siis kunnossa? Ylävesiletku on kuitenkin kylmä ja samoin melkeinpä koko jäähdytin, mistä tämä voi johtua?
Osaisiko myös joku antaa tarkat ohjeet oikea oppiseen nesteen lisäämiseen/ilmaamiseen?
Tuossa vain aluksi säiliö täyteen ja kone käynnissä lisäillen ja lämpöjä tarkkaillen järjestelmä täyteen.
Toivottavasti pystytte auttamaan
Comment