memebuy23buy

525 M50 käyntiongelmia - taas kerran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    525 M50 käyntiongelmia - taas kerran

    Mitenkäs tuohon 525:een vaihtuukaan bensansuodatin?

    Oon tässä lähiaikoina ajellut aika vähillä bensoilla pitemmän aikaa niin tänään auto rupesi nykimään eka tyhjäkäynnillä, sitten ajossa, ja kiihdyttäessä tehot hävis melkein kokonaan. Sain ajettua auton kotipihaan (1-2 km), mutta koville otti, kun tuntui että auto sammuu alle ihan justiin. Tuttu mekaanikko sanoi että aloitapa bensafiltteristä...

    Lisäksi tuo on ruvennut hukkaamaan jäähdytysnesteitä johonkin. Huomasin tässä toissapäivänä että paisuntasäiliö oli melkein tyhjä, vaikka kuukausi sitten ne nesteet tarkistin ja silloin oli ihan ok. Kone kusee alleen etupäästä, oikeelta ja ihan edestä, tipoittain. Parissa päivässä oli kadonnut 2 dl nestettä, vaikken ollut ajanut juuri mihinkään - tää ei liene ihan normaalia

    Edit 5.2.: Vaihdoin otsikon, koskapa tästä eteenpäin ihmettelen lähinnä tuota käyntipuolen ongelmaa, että minkä takia auto on ruvennut kuulostamaan epätahtiselta ruohonleikkurilta...
    Last edited by Kv1984; 23-02-2014, 07:55. Reason: Otsikon vaihto

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1194
    • Muhos

    #2
    Bensavehkeen polttoainesuodatin löytyy sieltä auton alta, oikean takarenkaan takaa. On sellainen hieman oluttölkkiä isompi mötikkä polttoaineletkujen välissä. Helppo vaihtaa, vaikka vähän autoa joutuukin nostamaan.

    Jäähdytinnestevuoto voi olla melkein mitä vain: Vesipumppu, jäähdytin, letku... Todennäköisesti vuotaa enemmän auton käydessä. Ei muuta kuin pelti auki ja tutkimaan.

    Comment

    • Elevator67
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1338
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Kv1984 View Post
      Mitenkäs tuohon 525:een vaihtuukaan bensansuodatin?

      Oon tässä lähiaikoina ajellut aika vähillä bensoilla pitemmän aikaa niin tänään auto rupesi nykimään eka tyhjäkäynnillä, sitten ajossa, ja kiihdyttäessä tehot hävis melkein kokonaan. Sain ajettua auton kotipihaan (1-2 km), mutta koville otti, kun tuntui että auto sammuu alle ihan justiin. Tuttu mekaanikko sanoi että aloitapa bensafiltteristä...

      Lisäksi tuo on ruvennut hukkaamaan jäähdytysnesteitä johonkin. Huomasin tässä toissapäivänä että paisuntasäiliö oli melkein tyhjä, vaikka kuukausi sitten ne nesteet tarkistin ja silloin oli ihan ok. Kone kusee alleen etupäästä, oikeelta ja ihan edestä, tipoittain. Parissa päivässä oli kadonnut 2 dl nestettä, vaikken ollut ajanut juuri mihinkään - tää ei liene ihan normaalia
      Itse oon huomannu bmw "tyyppi vikana" jos on paisari syylärin kupeessa niin rupeaa just oikealta ala letkun kiinnituskohdasta tiputtelemaan. Klemmarin vaihdolla selviää, kannattaa tosin käyttää letkua irti että saa putsattua poorit puhtaiksi
      sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #4
        Ei ollu bensasuodattimessa vika.

        Vaihdettiin suodatin ja käynti on entisellään, "tasasen epätasanen" eli ihan kun kävis vajailla pytyillä. Pakoputkesta kuuluu tasainen puhalteleva ääni niinkun kone sais jostakin ilmaa väliin, pahenee/kovenee kun painaa kaasua. Auto kumminkin pysyy käynnissä ja liikkuu, ja kun kävin ajamassa parisataa metriä, niin kyllä se kaasua otti mutta hirveen laiskasti.

        Kaveri sanoi että seuraavaksi katotaan sytytyspuoli. Ja jos tulppien vaihto ei auta niin sitten vika voi olla imupuolella tai venttiileissä, jolloin tulee helkkarin kallis remontti

        Hitto kun voi ihmisellä olla vieroitusoireita autolla ajamisesta

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14579
          • Oulu

          #5
          Vähän ehkä kampuran asentotunnistin puolelle vois oireet mennä. Kohta ei varmaan enää starttaa, kun anturi kuolee kokonaan.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            #6
            Nyt meni yli hilseen. Saisko selkeemmin

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14579
              • Oulu

              #7
              Niin että kampiakselin asentotunnistin vikaa voisi myös olla noilla oireilla. Tai oliko tämä m20? Virranjakajankansi+pyörijä sitten syyniin myös jos on.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Tai oliko tämä m20? Virranjakajankansi+pyörijä sitten syyniin myös jos on.
                M50 on.

                Tuossa lueskelin tuosta asentotunnistimen oireilusta, niin ei se ihan natsaa, koska kuulemma käynnistysongelmaa pitäisi olla myös. Tuo auto lähtee hirmu nätisti käyntiin, mutta sitten kun moottori lämpenee ja/tai kaasua polkasee, ongelmia alkaa kuulua ja tuntua.
                Last edited by Kv1984; 04-02-2014, 20:09.

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Vähän päivittelyä ja uusia havaintoja.

                  Käytiin kaupassa viiden kilsan päässä. Auto lähtee hyvin käyntiin kuten jo mainitsin, mutta tuntuu että mitä enemmän ajaa (= mitä kuumempi moottori on), sitä huonommin auto käy. Se nykii ja pätkii eikä välillä vastaa kaasuun kunnolla. Tyhjäkäyntikierrokset tippuu huolestuttavan alas, takaspäin tultaessa liikennevaloissa kierrosmittari näytti 500 ja minä ootin että nyt se simahtaa tähän näin! Mutta ei se pentele kuitenkaan sammunut, säikytteli vain. (Liikkeelle lähtiessä tyhjäkäynti oli siinä 700-800 tienoilla kuten yleensä.)

                  Huomenna lähtee tulpat vaihtoon, josko se auttaisi. Kuulemma akkua vois myös koittaa nollata. Ostin myös CRC injector cleaneria, jos bensasuuttimiin on jäänyt jotain kökköä....

                  Oisko ilmamassamittarissa vikaa?

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8283
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by Kv1984 View Post
                    Vähän päivittelyä ja uusia havaintoja.

                    Käytiin kaupassa viiden kilsan päässä. Auto lähtee hyvin käyntiin kuten jo mainitsin, mutta tuntuu että mitä enemmän ajaa (= mitä kuumempi moottori on), sitä huonommin auto käy. Se nykii ja pätkii eikä välillä vastaa kaasuun kunnolla. Tyhjäkäyntikierrokset tippuu huolestuttavan alas, takaspäin tultaessa liikennevaloissa kierrosmittari näytti 500 ja minä ootin että nyt se simahtaa tähän näin! Mutta ei se pentele kuitenkaan sammunut, säikytteli vain. (Liikkeelle lähtiessä tyhjäkäynti oli siinä 700-800 tienoilla kuten yleensä.)

                    Huomenna lähtee tulpat vaihtoon, josko se auttaisi. Kuulemma akkua vois myös koittaa nollata. Ostin myös CRC injector cleaneria, jos bensasuuttimiin on jäänyt jotain kökköä....

                    Oisko ilmamassamittarissa vikaa?
                    Lue vikakoodit ja livedata.. Pimentynyt lämpöanturikin voisi tehdä tuollaista -> "ryyppy" jää päälle :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      Lue vikakoodit ja livedata.. Pimentynyt lämpöanturikin voisi tehdä tuollaista -> "ryyppy" jää päälle :think
                      Nyt tulee tyhmä kysymys... Miten ne vikakoodit luetaan?

                      Edit. Eikun tuossahan se luki nenän alla korjausoppaassa... ilmeisesti virrat päälle ja nasta lautaan 5 kertaa 5 sekunnin sisään niin vikakoodeja pitäs alkaa näkyä. Se jäi vielä hämäräksi että käynnistänkö auton, vai käännänkö vaan virrat päälle?
                      Last edited by Kv1984; 05-02-2014, 20:21.

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8283
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Nyt tulee tyhmä kysymys... Miten ne vikakoodit luetaan?
                        Sulla on siellä konehuoneessa tämän näköinen pistoke:
                        Siihen laitetaan piuha kiinni ja piuha menee ads interfacen kautta läppäriin johon on asennettu DIS. Sitten vaan naputellaa läppärillä koodit esille
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Sulla on siellä konehuoneessa tämän näköinen pistoke:
                          Siihen laitetaan piuha kiinni ja piuha menee ads interfacen kautta läppäriin johon on asennettu DIS. Sitten vaan naputellaa läppärillä koodit esille
                          Pystyykö tuon ohjelman lataamaan ja asentamaan ihan perus kotiläppärille? Jos pystyy niin mistä?

                          Ai hitto että voi ihminen tuntee ittensä tyhmäksi

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8283
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by Kv1984 View Post
                            Pystyykö tuon ohjelman lataamaan ja asentamaan ihan perus kotiläppärille? Jos pystyy niin mistä?

                            Ai hitto että voi ihminen tuntee ittensä tyhmäksi
                            Pystyy. Löytyy piratebay etc. mutta jos et halua menettää hermoja asennuksen kanssa niin ota yhteys johonkin paikalliseen harrastajaan jolla pelit jo valmiina. "Tiedän" että jyväskylästäkin varmasti löytyy.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Millanen kaapeli tuohon käy, läppärin ja koneen väliin?

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              Working...
                              X