Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tdsa -94 touring käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppatku
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 11

    E34 525tdsa -94 touring käyntiongelmat

    Otsikon mukaisesta bmw:stä ilmeni vika, että tyhjäkäynti seilaa välillä ja välillä käy todella hienosti
    Ja sitten välillä täytyy sahata kauan käymään, varsinkin kylmänä, välillä taas ei tarvi kun pari sekunttia startata ja lähtee hyvin käymään

    Siirtopumppu tankista tarkistettu, toimii. Joku tehnyt uudet johdot pumpulle, mutta kun virrat laittaa päälle niin pumppaa koko ajan hyvin tavaraa.
    Tarkistuksen yhteydessä laitettu pidempi paluuletku, kun joku sellaistakin täällä neuvoi

    Onko koneen pään pumppu loppusuoralla vai mikä vaivaa??
    Last edited by Samppatku; 11-02-2014, 16:15.
  • syvis88
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 62
    • Satakunta

    #2
    Eli ostin tuommoisen "kansivikaisen" josta oli nokka-akseli väännetty aivan kieroon. Hommasin uuden kannen ja lyötiin motti kasaan mutta nyt savuttaa tyhjäkäynnillä niin että halli on minuutin päästä täynnä savua.

    Tyhjäkäyntiä on muutenkin helvetin vaikea saada kohdilleen, jos saa käymään tasaisesti niin sammuu heti kun laittaa vaihteen päälle (automaatti). Kun hammeroi pumpun kantta hieman lisää niin alkaa humppaus ja pääsee liikkeelle mutta vetoja ei ole yhtään. Kone käy kaiken lisäksi niin kuumana ettei edes pakoputken päähän voi pienen ajan kuluttua koskea. Tyhjäkäynnillä lämmöt pysyy kurissa mutta 200m ajon jälkeen lämmöt nousi punaiselle ja meinasi hieman keitellä

    Syöttöpumppu tsekattu heittokellolla ja kantta hammeroitu suuntaan ja toiseen. Ykkosen suutin kuplii hieman mutta ei pitäisi vaikuttaa noin? Voiko kulunut määräsäädin aiheuttaa tuon? Vai pumpun ajoitus 180 astetta pielessä?

    Tässä vielä kuva lyhyen käyttämisen jälkeen:
    Attached Files

    Comment

    • syvis88
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 62
      • Satakunta

      #3
      Originally posted by syvis88 View Post
      Eli ostin tuommoisen "kansivikaisen" josta oli nokka-akseli väännetty aivan kieroon. Hommasin uuden kannen ja lyötiin motti kasaan mutta nyt savuttaa tyhjäkäynnillä niin että halli on minuutin päästä täynnä savua.

      Tyhjäkäyntiä on muutenkin helvetin vaikea saada kohdilleen, jos saa käymään tasaisesti niin sammuu heti kun laittaa vaihteen päälle (automaatti). Kun hammeroi pumpun kantta hieman lisää niin alkaa humppaus ja pääsee liikkeelle mutta vetoja ei ole yhtään. Kone käy kaiken lisäksi niin kuumana ettei edes pakoputken päähän voi pienen ajan kuluttua koskea. Tyhjäkäynnillä lämmöt pysyy kurissa mutta 200m ajon jälkeen lämmöt nousi punaiselle ja meinasi hieman keitellä

      Syöttöpumppu tsekattu heittokellolla ja kantta hammeroitu suuntaan ja toiseen. Ykkosen suutin kuplii hieman mutta ei pitäisi vaikuttaa noin? Voiko kulunut määräsäädin aiheuttaa tuon? Vai pumpun ajoitus 180 astetta pielessä?

      Tässä vielä kuva lyhyen käyttämisen jälkeen:



      Apuva?

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        Kai kansi on varmaan suora?? Ja akselin uusit:think
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • syvis88
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 62
          • Satakunta

          #5
          Originally posted by waudeville View Post
          Kai kansi on varmaan suora?? Ja akselin uusit:think
          Kyllä vanha paska heitettiin mäkeen ja toimivasta koneesta toi "uus" kansi.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎