Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523ia 99 Sammui starttaa ja "hörähtää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hen-3
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 103
    • Lahti

    #16
    Olikohan pumppu menossa kun täydellä tankilla ja aina puoleen tankkiin asti toimii hyvin mutta sitten alkaa nämä pumppuvian tyyliset oireet.
    Lähtee toimintaan pumpun kantta kopauttamalla.
    Pumppu vaihdettu merkkiliikkeessä 160tkm ja nyt mittarissa 260tkm.
    520 toukka -99 m52TU

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Hen-3 View Post
      Olikohan pumppu menossa kun täydellä tankilla ja aina puoleen tankkiin asti toimii hyvin mutta sitten alkaa nämä pumppuvian tyyliset oireet.
      Lähtee toimintaan pumpun kantta kopauttamalla.
      Pumppu vaihdettu merkkiliikkeessä 160tkm ja nyt mittarissa 260tkm.
      520 toukka -99 m52TU
      Tai johto murtunut siinä kannen liitoksessa tankin puolella.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Hen-3
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 103
        • Lahti

        #18
        Jos se on siinä liitoksessa vika niin millä tavalla ootte sen korjannu?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10057
          • KVLA

          #19
          Originally posted by Hen-3 View Post
          Jos se on siinä liitoksessa vika niin millä tavalla ootte sen korjannu?
          Jotkut on sen vaan tinannut.Toiset ostaa uuden (merkkarilta).Jos tinaa,niin kannattaa laittaa pätkä kutistesukkaa tukemaan sitä liitosta.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #20
            Pierburg on orkkis pumppu ja sitä saa irrallisenakin... Liitoksen tankin sisältä saa korjattua kyllä helposti...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • MikaSS
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 202
              • Kokkola

              #21
              Lainataas vähän topikkia. Elikkä itellä alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuon vehkeen kanssa.

              Autona siis e39 523iA touring (moottori m52tub25) ja kaikki lähti liikkeelle siitä, kun tyttö oli jättänyt hätävilkut päälle päiväksi --> akku tyhjäksi. No ei siinä, pikainen puhelu appiukolle ja apuvirtaa biimeriin. Auto tulille ja lähin heittää lenkkiä että latautuisi edes vähän. No kävin heittää semmosen 10km lenkin ja auto pelasi kuin unelma. Tulin kotiin ja nappasin vielä akun irti ja latasin täyteen jonka jälkeen kävin lyömässä paikalle (en startannut ollenkaan vaan löin kaapelit kiinni). Seuraavana aamuna vaimo lähti lasten kanssa ja soitti jossai vaiheessa et käy huonosti auto, että nykii hirveesti ja tehot kateissa. Käskin ajaa kotiin ja hyppäsin ite rattiin ja huomasin todellakin, että auto katkoo et meinaa sammua ja taas lähtee jne. Ajoin pikkulenkin ja takas parkkiin jossa kävi vielä hetken ja sammui eikä enää käyntiin.

              Auto seisoi jokusen päivän ja soitin kaverille että tulisi lukemaan koodit mutta kun yritettiin lukea ei saatu yhteyttä auton aivoihin. No ei auttanut kuin soittaa paikalliseen autohuoltoon ja koodin lukuun niinpä bemu hinattiinki sinne. Huollosta sitten soittivat, että pakonokan anturi olisi entinen ainakin. No eipä siinä käskin vaihtaa anturin ja ilmoitella miten käy. No anturi vaihettin ja huoltomies soitti että auton saa käyntiin mutta kuolee kaasusta. Käy hetken tyhjäkäyntiä ja sammuu. Epäili ilmamassamittaria vialliseksi, joten ostin purkuosista "uuden" ja eipä ollut vika siinä. No nyt alkaa keinot vähissä elikkä auto tosiaan lähtee käyntiin ja käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kaasun ei voi koskea ollenkaan. Tosiaan vikamuistiin ei jää mitään kun anturikin vaihdettiin.

              Itellä nyt ei tule muuta enää mieleen kuin polttoainepumppu. Mietin vain että voiko p-pumppu hajota silleen että ei anna tarpeeksi ainetta koska tarkistin asian ottamalla suodattimelle menevän letkun irti ja pistin virrat päälle ja tällöin ruikkasee (nostaa paineet?) ja starttasin ja ainetta näytti tulevan. En sitten tiedä oliko tarpeeksi? Nyt olisi hyvät ideat tervetulleita
              nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
              Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎