Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 takalasinlämmitin ei pelaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korpinen
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 48
    • Miehikkälä

    e39 takalasinlämmitin ei pelaa

    Eli nyt lakkas toimimasta takalasinlämmitin. Valo syttyy katkaisijaan, sulake on ehjä mutta ei toimi. Mistäköhän mahtaa löytyä kyseisen laiteen rele jos se ois vaikka vaan hajonnut. Jos jollain löytyy jotain tietoa asiasta niin olisin kiitollinen että ei tarvitsisi TAAS turvautua huoltoliikkeen palveluihin.
  • mth_84
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 178

    #2
    ja sama ongelma e30:ssä
    mikä avuksi?
    323i e21 entisöinti
    Corolla HT xx-ge -75

    Comment

    • hallu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 75

      #3
      Sama homma kans, e34 -88. Valo palaa, sulake on ehjä ja rele naksuu. Ennemmin pelasi moitteetta.

      Comment

      • Matias85
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 1

        #4
        ???

        No onko vikaa löytynyt???? sama vika taallanain vai missä se nyt oli...-

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Oisko piuha irronnut takalasilta jos yht`äkkiä lopettanut toimintansa? En ole kyllä yhtään varma palaako valo katkaisijassa jos piuha irti lasilta.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7459
            • Oulu

            #6
            E39:n osalta jotain tietoa tuon toiminnasta löytyy:
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Sulakkeet ja releet ensin tutkintaan. Takalasinlämppäriin vaikuttavat sulakkeet F20 (aktivointi) ja F66 (syöttö). Tuo suurempi syötön sulake ja rele löytyvät kontista akun yläpuolelta. Releen paikka hieman vaihtelee, joten oikean löytää helpoiten sulakkeen (F66) pinneistä yleismittarilla "piippaamalla". Sitten rele kouraan ja testaa, saako kelan vetämään ja johtaako. Releen kannalta voi mitata, tuleeko aktivointijännitettä.
              Last edited by Clavurion; 07-01-2009, 12:43.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎