Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tihku kokoajan päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rreipas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45

    E39 tihku kokoajan päällä

    No tulipa tällänen ongelma mosseen
    Virrat päälle ja kohta pyyhkijät sutasee ruutua ja jatkuu niin kaun kunnes sammutat auton....aika noloa aurinko paistaa ja kumi savuaa ruudulla

    No vaihdoin sen ruskeen releen ....ei vaikutusta

    Joten ajelen rele irti ja kaikki ilmaputsarikotelot kyydissä jos sde yllättää et saa releen nopeesti takas....aika tylsäää

    Jotta onko se sadetutka paskana lasi vaihdettu parivuotta sitten

    Tää tihku alko vittuilla ensin niin että se toimi niinku tavallinen tihku eli ihanku ei ois tutkaa olleskaan
    Funtsin et samapa tuo
    Sitten yks aamu ne vaan jäi lopullisesti päälle

    Joten löytyykö tähän ongelmaan mitään järkevää ratkasua vai hommaanko autolle vahvaa sinistä narua mistä laitan sen oksanhaaraan miettimään tekosiaan...
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by rreipas View Post
    No tulipa tällänen ongelma mosseen
    Virrat päälle ja kohta pyyhkijät sutasee ruutua ja jatkuu niin kaun kunnes sammutat auton....aika noloa aurinko paistaa ja kumi savuaa ruudulla

    No vaihdoin sen ruskeen releen ....ei vaikutusta

    Joten ajelen rele irti ja kaikki ilmaputsarikotelot kyydissä jos sde yllättää et saa releen nopeesti takas....aika tylsäää

    Jotta onko se sadetutka paskana lasi vaihdettu parivuotta sitten

    Tää tihku alko vittuilla ensin niin että se toimi niinku tavallinen tihku eli ihanku ei ois tutkaa olleskaan
    Funtsin et samapa tuo
    Sitten yks aamu ne vaan jäi lopullisesti päälle

    Joten löytyykö tähän ongelmaan mitään järkevää ratkasua vai hommaanko autolle vahvaa sinistä narua mistä laitan sen oksanhaaraan miettimään tekosiaan...
    Omasta E39:sta aikoinaan laturin vaihdon jälkeen sadetunnistin muuttui vakiotihkunopeudeksi. Asettui uudelleenohjelmoinnilla.

    Tuota uudelleen ohjelmointia voisi kokeilla ensivaiheessa myös tässäkin tapauksessa. Ja edetä sitten jos siitä ei ollut apua. Ohjelmointi ei onnistu kai ihan kaikilla laitteilla.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #3
      Oletko pessyt lasin jollain kunnon "myrkyllä" puhtaaksi siitä sadetunnistimen kohdalta?Samoin sulat.Ja tulikohan se sadetunnistin kunnolla asennettua lasin vaihdon yhteydessä?Olisiko vikaa viiksessä,sadetunnistimessa,releessä vai huonossa asennuksessa.Vai ihan jossain muualla?

      Esim. omaan ex. E39:iin jouduttiin sadetunnistin alustamaan uudelleen lasin vaihdon jälkeen.Toimi aivan miten sattui.Ei tosin jäänyt pyyhkijät päälle.Oletko tuota lukenut:

      Comment

      • rreipas
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 45

        #4
        Kyllähän se pelas lasinvaihdon jälkeen aika pitkään parivuotta vaihdosta...
        Ja tuo että se jäi päälle tuli vaan yks aamu
        Ja niiku mainitsin se vittuili jo ennen olemalla ns.manuaalitihku juunou

        Mut releessähän vikaa ei oo kai koskaan ollu

        Kuis sen tutkan saa ruudusta irti vai saako ollenkaan
        Millä sen saa ohitettua tai mitattuu et onko se paskana

        Se siinä ihmetyttää kun pyyhkijät on niiku kokonaan pois ja se alkaa pyyhkiä laittaa vaan virrat päälle

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by rreipas View Post
          Se siinä ihmetyttää kun pyyhkijät on niiku kokonaan pois ja se alkaa pyyhkiä laittaa vaan virrat päälle
          Melkeinpä veikkaisin siinä tapauksessa relevikaa. Näitäkin kun joskus sattuu. Ainiin, oot sen ruskeen jo uusinu, hmm, onkohan siihen toinenkin rele?
          Last edited by Havis; 10-04-2014, 07:57.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • rreipas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 45

            #6
            täähän taitaa olla taas yks mysteeri näissä merkeissä lisää
            auto käyntiin ilman relettä....pyyhkijät ei heilu omineen..
            kerran kun käyttää päällä ni jopas jääpi taas tihku päälle...
            toivoton tapaus...

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by rreipas View Post
              täähän taitaa olla taas yks mysteeri näissä merkeissä lisää
              auto käyntiin ilman relettä....pyyhkijät ei heilu omineen..
              kerran kun käyttää päällä ni jopas jääpi taas tihku päälle...
              toivoton tapaus...
              Ainiin kuitenkin pitää käyttää pyyhkijöitä päällä releen asennuksen jälkeen ennenkö jää päälle... Kiertikös nää GM:n vai minkä kautta ennen relettä?
              Kun vaa tietäis onko se moduulissa vai releen sähköissä vika, miksi jää päälle... Vai voiko se ees pyyhkijän viiksessä olla..
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • rreipas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 45

                #8
                tihku

                tihku edelleen paskana

                irrotin pistokkeen sadetunnistimestakin sama tilanne
                eli virrat kun kääntää siihen ns.radio asentoon eli ei vielä starttivirta asentoon niin pyyhkijät jo alkaa heilumaan
                tietty virrat päällä ja käynnissä ollessa sama jatkuu

                rele irti ja sitten pyyhkijät on taas hiljaa?

                onko muita releitä ?
                näkyyköhän tuo pyyhkijävamma jollain diaknoosilla?
                vai onko arviosta käytävä vaan hommaa osia?

                katsastus perkele lähenee...

                Comment

                • Juize
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 231
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Ainiin kuitenkin pitää käyttää pyyhkijöitä päällä releen asennuksen jälkeen ennenkö jää päälle... Kiertikös nää GM:n vai minkä kautta ennen relettä?
                  Kun vaa tietäis onko se moduulissa vai releen sähköissä vika, miksi jää päälle... Vai voiko se ees pyyhkijän viiksessä olla..
                  WDS:n mukaan näyttäis että viikseltä menee tieto GM:lle mitä pitäis tehdä ja GM ohjaa pyyhkiöiden relettä sen mukaan missä asennossa viiksi on.
                  i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                  ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                  ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                  ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                  ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Testerillä varmaan näkee, missä asennossa GM luulee viiksen olevan.
                    Tuosta voisi jotain päätellä testailemalla viiksen asennot läpi.

                    Mitä voit tehdä ilman testeriä, niin pura viiksi, ja mittaa yleismittarilla sen kontakteista että muutosta tapahtuu 0- ja tihku-asentojen välillä.
                    Jos ei, on se mennyt rikki niin, että tihku on aina päällä...

                    Comment

                    • rreipas
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 45

                      #11
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Testerillä varmaan näkee, missä asennossa GM luulee viiksen olevan.
                      Tuosta voisi jotain päätellä testailemalla viiksen asennot läpi.

                      Mitä voit tehdä ilman testeriä, niin pura viiksi, ja mittaa yleismittarilla sen kontakteista että muutosta tapahtuu 0- ja tihku-asentojen välillä.
                      Jos ei, on se mennyt rikki niin, että tihku on aina päällä...
                      m

                      mutta eikai siinä tihkuasennossakaan tuu virtaa kun tuossa se sadetunnistin kai tarjoo sähköt pyyhkijöille kun ruutu kastuu....?
                      vai miten lie sen sähköt pitäs kulkea

                      no kuhan nyt ensin pääsis tarkistaa antaako tuo mitään koodia yleensäkkään
                      en vieläkään mene marmoritiskille itkemään

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #12
                        totta kai kytkentä VIIKSESSÄ muuttuu tihkuasennossa.
                        Jos tihku on päällä, ohjaa GM-moduli sadetunnistimen päälle, ja vasta sitten pyyhkii jos on vettä lasilla.

                        Jos sadetunnistin on rikki, ta koodaus sekaisin/ hukkunut (irroiteltu johtoa?) niin menee normaali tihkulle.

                        Pointti tässä on se, riippumatta sadetunnistimen toiminnasta (tai onko sitä edes);
                        Jos viiksi on 0-asennossa ei pyyhkijät saa pyyhkiä.
                        Tarkista se viiksi, testerillä tai mittaamalla.

                        EDIT: relehän oli jo katsottu, ettei ole hitsannut kiinni...

                        Comment

                        • rreipas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 45

                          #13
                          tihu

                          juu rele uusittu ekana jo

                          koitetaan nyt sitte selvittää mikä tossa mättää
                          epäilen sitä viiksee mut mistä noista tietää kun eka varma tieto oli et rele jumissa
                          kun sehän oli aiemmin jo vittuillu mut näköjään noissa sadetutka härveleissä se on ominaisuus et unohtaa sen vesisateen ja muuttuu väillä normitihkuksi

                          niiku tuokin teki ensin kun oli tihku asennossa pitempään se jäi niiku päälle että vaikka ruutu oli kuiva niin tihku pyykäsy oli päällä

                          mutta sillo se vielä sammui kun käänsi vivun pois päältä

                          ja yksi kaunis sadepäivä se vaan päätti että nyt sitten tihku on päällä ja pysyy

                          ja siitä lähtien on joutunu aina sateen tullen releen kanssa runkkaa irti ja kiinni aika vittumaista kun on näitä pikku sadekuuroja...

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by rreipas View Post
                            epäilen sitä viiksee mut mistä noista tietää kun eka varma tieto oli et rele jumissa
                            Kuvaamasi oire ei mielestäni täsmää kyllä tilanteeseen jossa viiksi olisi jatkuvasti tihkuasennossa.

                            Koska normaalisti, jos viiksi on tihkuasennossa ja virrat laitetaan päälle ei sadetunnistin aktivoidu ennenkuin
                            - viikseä käyttää jossain muussa asennossa välillä, 0 tai jatkuva pyyhintä.
                            - sadetunnistimen säätörullan asentoa muuttaa.

                            Jos sulla siis pyyhkiminen alkaa heti virtojen kytkennästä ei kuulosta viiksi vialta.

                            Tosin jos viiksessä on päällä virheellisesti kaksi linjaa yhtäaikaa, en osaa sanoa kuinka laite käyttäytyy.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • rreipas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 45

                              #15
                              ju

                              joo näkysköhän tuo vika jollain koodilla läppärin kanssa`?
                              joku ohjausboxi tms......mikä sen nimi onkaan mikä noita ohjailee?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎