Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 D(M57) moottori menee vikatilaan, kun kierrokset ylittää 3500? *VIKA SELVISI*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syltty
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 29
    • tampere

530 D(M57) moottori menee vikatilaan, kun kierrokset ylittää 3500? *VIKA SELVISI*

eli tommonen auto kyseessä ja hehkun valo tosiaan syttyy aina kun kierrokset ylittää tun 3500 rinkiä. Vaihdoin kesällä moottoriin venttilikopan tiivisteen, nypiin suuttimet irti ja vaihdoinkin yhden suuttimen. Tuon jälkeen auto on kyllä toiminut muuten ja ajanutkin olen sillä yli 10 000km. Nyt kuitenkin tuo vikatilaan menon kierrosluku on tippunut jo alemmaksi ja kuorman lisääntyessä(peräkärryt) menee vikatilaan jo pian 2000kierroksen jälkeen.. mikä siis avuksi? olisko siirtopumpuista toinen hajoamas/hajalla vai pääpumppu tai sen solenpoidi?? ilmamassamittarin ja jakotukin paineanturin olen vaihtanut.. Vapaalla antaa tosiaan ottaa kierrokset tappiin ja vikakoodit ku luetútin niin BOSSin testeri ilmoitti että "4496 jakoputken painevahti säätö poikkeama"

Testeriä kun lainasin, niin esipaine on tyhjäkännillä 3,71 bar ja kun kiihdyttää kovempaa niin tippuu 3,50 jonka jälkeen kone menee vikatilaan.. Saako esipaine pudota kiihdytyksestä? Itse epäilisin vikaa siirtopumpussa??
    Last edited by syltty; 26-08-2014, 21:20. Reason: VIKA SELVISI
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

Yleensä siirtopumpun aiheuttamat ongelmat näkyvät vasta, jos siirtopaine putoaa alle 3 bar. Eli todennäköisemmin vika korkeapainepuolella, painesäädin korkeapainepumpun takaosassa tai vuotava suutin.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• syltty
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 29
      • tampere

mutta eikös jos suutin vuotaa nii se vaikuttaisi auton käynnistymiseenkin heikentävästi melkein heti? no kävin kuitenkin ottaas suuttimista korjausarvot huonoimmat oli 4,0 ja -3,5? mitäs tolle korkeapainepumpun takaosalle olis helposti tehtävis? mullakun on toinen moottori varaosina ja siinä pumppukin kiinni.. mitä siitä voi vaihtaa itte kohtuu helposti?

Comment

• Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

Originally posted by syltty View Post
        mutta eikös jos suutin vuotaa nii se vaikuttaisi auton käynnistymiseenkin heikentävästi melkein heti? no kävin kuitenkin ottaas suuttimista korjausarvot huonoimmat oli 4,0 ja -3,5? mitäs tolle korkeapainepumpun takaosalle olis helposti tehtävis? mullakun on toinen moottori varaosina ja siinä pumppukin kiinni.. mitä siitä voi vaihtaa itte kohtuu helposti?
        Se koko korkeapainepumppu. Ei ole pahakaan homma mutta tarvit semmosen spesiaali avaimen jolla saat lukittua oikeaan asentoon kamat.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

Comment

• syltty
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 29
          • tampere

vika sittekkin suuttimissa?

noniin tulipa siinä vaihdettua kuskin penkin alla oleva siirtopumppu, ei auttanu. Ajattelin vielä vaihtaa nuo 2 korjausarvoiltaan heikointa suutinta kokeeksi, ennenkö menen korkeapainepumpun kimppuun.. Otin suuttimet minulla olevasta -98 vuosimallin moottorista (josta olin jo ennestään ottanut 2 suutinta autooni) ja kappas, tämän jälkeen moottori meni vikatilaan jo -1800 kierroksessa, ja auto sammuikin itsestään pienellä koeajo lenkillä..

Voisiko nyt sitten kaikesta huolimatta olla niin, että vanhemman moottorin suuttimet eivät käykkään faceliftiin, vaikka minulle on väitetty että kävisivät? olisiko kenelläkään myidä minulle faceliftin suuttinta? koneessa on siis nyt kiinni 3 omaa ja kolme vanhemman koneen suutinta..

ps, äkkiseltään suuntaa antavas suuttimien vuototestis, mikään nyt kiinni oleva suuttimista ei vuotanut..
          Last edited by syltty; 25-05-2014, 10:43.

Comment

• Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

Tuon http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=3222
            mukaan muuttuu jotain 10/99 alkaen.
            F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• syltty
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 29
              • tampere

Originally posted by Arnolds View Post
              Tuon http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=3222
              mukaan muuttuu jotain 10/99 alkaen.
              kiitoksia, tää vahvisti omat epäilykset, että melko varmasti vika on suuttimis.. onneksi ei tullu viä korkeapainepumppua vaihdettua..

Comment

• syltty
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 29
                • tampere

no joo, kaikesta huolimatta tuli vielä polttoaine pumppuja vaihdeltua, eli nyt autossa on kummatkin siirtpumput uudet, lisäksi olen toisesta toimivasta moottorista(toki -98 mallin) vaihtanut korkeapainepumpun, rail paine anturin ja ilmamassamittarin.. vika se vaan on ja pysyy samana.. eli voiko vika enää olla muualla kuin suuttimissa? (niistäkin otin jo tosiaan korjaus arvot, jotka pysyi tolertanssissa) ahtopaineletkut ei aunakaan vuoda ja alipaine puolenkin letkut olen uusinut.. ?????

Comment

• e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

no joo, kaikesta huolimatta tuli vielä polttoaine pumppuja vaihdeltua, eli nyt autossa on kummatkin siirtpumput uudet, lisäksi olen toisesta toimivasta moottorista(toki -98 mallin) vaihtanut korkeapainepumpun, rail paine anturin ja ilmamassamittarin.. vika se vaan on ja pysyy samana.. eli voiko vika enää olla muualla kuin suuttimissa? (niistäkin otin jo tosiaan korjaus arvot, jotka pysyi tolertanssissa) ahtopaineletkut ei aunakaan vuoda ja alipaine puolenkin letkut olen uusinut.. ?????
                  MIKÄ "ongelma" niiden auton alkuperäisten suuttimien korjauttamisessa olisi?
                  tuommoinen "säätäminen" muiden asioiden kanssa syö aikaa/rahaa ja VIKA VOI EDELLEEN HYVIN!!
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• syltty
                    Newbiemmer
                    • Jun 2013
                    • 29
                    • tampere

Originally posted by e46touring View Post
                    MIKÄ "ongelma" niiden auton alkuperäisten suuttimien korjauttamisessa olisi?
                    tuommoinen "säätäminen" muiden asioiden kanssa syö aikaa/rahaa ja VIKA VOI EDELLEEN HYVIN!!

Se että ku monesta paikkaa olen kysellyt, niin vika ei kuulemma ole suuttimissa.. oikeastaan kaikki on epäilleet että vika on jossain kolmesta pumpusta, itse olen kyllä koko ajan epäillyt suuttimia, mutta niillekkin olen tehnyt tosiaan itse ohivuototestin ja ottanut korjausarvot.. ongelma vaan on se että suuttimienkin viat voivat olla sellaisia että ilmenevät vasta käyntilämpötilassa ja kovilla paineilla.. Varsinainen vastaus kysymykseesi on raha, suuttimien huollattaminen maksaisi lahemmäs 1000e yhteensä ja tähän astisiin osiin mulla on mennyt vajaa 150e (kun tosiaan itseltä löytyy varaosamoottori).. aikaa toki mennyt reilusti, mutta toisaalta moottorin tuntemus lisääntynyt aika paljo.

Comment

• e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

Se että ku monesta paikkaa olen kysellyt, niin vika ei kuulemma ole suuttimissa.. oikeastaan kaikki on epäilleet että vika on jossain kolmesta pumpusta, itse olen kyllä koko ajan epäillyt suuttimia, mutta niillekkin olen tehnyt tosiaan itse ohivuototestin ja ottanut korjausarvot.. ongelma vaan on se että suuttimienkin viat voivat olla sellaisia että ilmenevät vasta käyntilämpötilassa ja kovilla paineilla.. Varsinainen vastaus kysymykseesi on raha, suuttimien huollattaminen maksaisi lahemmäs 1000e yhteensä ja tähän astisiin osiin mulla on mennyt vajaa 150e (kun tosiaan itseltä löytyy varaosamoottori).. aikaa toki mennyt reilusti, mutta toisaalta moottorin tuntemus lisääntynyt aika paljo.
                      No tietenkin työmäärän harraste mielessä ymmärtää.
                      itse vikaan palatakseni aiemmat korjaus arvot +4 ja -3
                      mitä ohivuoto ??ml/2min tällä hetkellä?
                      entä korjausarvot ?

noilla +3 ylittävillä korjausarvoilla alkaa YLEENSÄ ongelmat ilmetä

suutin huolto irrotetulle suuttimelle maksaa 100€/kpl
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• syltty
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 29
                        • tampere

No vihdoinki vika RATKESI! Eli kävin ostamassa pari suutinta(tälläkertaa semmosia jokka on tarkoitettuki faceliftiin), ja vaihdoin niihin kahteen huonoimpaan niin alkoi auto pelaamaan jälleen.. Paljon meni aikaa hukkaan, paljon aiheutti harmaita hiuksia ja paljon raastoi hermoja.. Mutta paljon myös oppi autosta ja paljon turhia ohituksia jäi tekemättä Ja nyt taas osaa paljo enemmän arvostaa käytössä olevia tehoja, koko päivän vaan hymyilly.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎