Onko paha rasti laittaa kierrejouset tasonsäädölliseen kumipussien tilalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tyhmä kysymys E39 facelift touring alustasta II voiko tasonsäädön poistaa
Collapse
X
-
Tyhmää se ainakin on..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by Rahu View PostTyhmää se ainakin on..
Jostain käsitin että näitä on tehty molemmilla vaihtoehdoilla, ja tarkoituksena siis saada hieman jämäkämpi alusta (= vaihtaa m-sport iskarit ja jouset tuonne). Tasonsäädön kanssa tämä vaatinee aika tavalla ohjelmointia?
Comment
-
-
Originally posted by fatbastard View PostJokin erityinen syy tälle, vai ainoastaan se että tasonsäätö on hyvä olla olemassa?
Jostain käsitin että näitä on tehty molemmilla vaihtoehdoilla, ja tarkoituksena siis saada hieman jämäkämpi alusta (= vaihtaa m-sport iskarit ja jouset tuonne). Tasonsäädön kanssa tämä vaatinee aika tavalla ohjelmointia?
Mitäs ohjeilmointeja ne m-sport iskarit muka vaatii? Inpalla säädät/säädätät perän haluamallesi korkeudelle ja menoksi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Oletko vielä lukaissut tätä ketjua läpi? Tuossa on aika hyvin juttua tästä aiheesta.
Jakaa paljon mielipiteitä tämä aihe, olen kyllä itsekin sitä mieltä, ettei tuota ilmaperää välttämättä kannattaisi vaihtaa rautajousiin, mutta omalle autolleen saa tehdä juuri sellaisia modauksia kuin itse haluaa.
HTK12 tuossa jo kertoikin sen, ettei tuo M-sport -korkeus mitään ihmeellistä ohjelmointia vaadi. Mikäli inpaa ei omasta taloudesta löydy, eikä sellaista halua hankkia, niin alueellisen keskustelun puolella voi kysellä foorumilaista hoitamaan tuon säädön. Osaava foorumilainen hoitaa tuon säätämisen hetkessä ja korvauskin menee monesti ihan sopimuksen mukaan.
Comment
-
-
Kyllä noihin on saanut M-alustan sekä pusseilla että rautajousilla.. Ittellä on toukassa M-alusta tasonsäädöllä ja sanoisin että vakio on mukavempi ja ilma-alustan poisto järjetöntä. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostKyllä noihin on saanut M-alustan sekä pusseilla että rautajousilla.. Ittellä on toukassa M-alusta tasonsäädöllä ja sanoisin että vakio on mukavempi ja ilma-alustan poisto järjetöntä. :think
Iskarit (alkuperäiset 14v vanhat) alkavat olla loppu myöskin, joten ajattelin samalla hoitavani tuon kuntoon, ja mietin että jos tuolla onkin kompurassa tai letkuissa häikkää niin tuosta tulee loputon remontti ..... Kierrejouset vaan tuntuivat mukavalta ajatukselta tässä mielessä.
Perässä ei ole oikeastaan ikinä yli 50kg kuormaa, joten tuskin tulisi kantavuudesta ongelmia kummallakaan ratkaisulla. Myöskään vetokoukkua ei ole.
Sittenhän olisi tosiaan vaihtoehtona laittaa tuo M-sportti tasonsäädöllä, tämä vaatinee vain seuraavat:
- M-sport pussit
- M-sport iskarit (etu + taka)
- eteen m-sport jouset ja jotkin jousikumit vissiin?
Tarvitseeko noita "M-osia" ohjelmoida jotenkin jos pussit ja iskarit lyhyemmät? Ajovalojen korkeussäätö tulisi mieleen ....
Ja PALJON kiitoksia kaikesta infosta!
Comment
-
-
Originally posted by Oqz View PostOletko vielä lukaissut tätä ketjua läpi? Tuossa on aika hyvin juttua tästä aiheesta.
Jakaa paljon mielipiteitä tämä aihe, olen kyllä itsekin sitä mieltä, ettei tuota ilmaperää välttämättä kannattaisi vaihtaa rautajousiin, mutta omalle autolleen saa tehdä juuri sellaisia modauksia kuin itse haluaa.
HTK12 tuossa jo kertoikin sen, ettei tuo M-sport -korkeus mitään ihmeellistä ohjelmointia vaadi. Mikäli inpaa ei omasta taloudesta löydy, eikä sellaista halua hankkia, niin alueellisen keskustelun puolella voi kysellä foorumilaista hoitamaan tuon säädön. Osaava foorumilainen hoitaa tuon säätämisen hetkessä ja korvauskin menee monesti ihan sopimuksen mukaan.
Löysin tuon keskustelun kanssa, ja molempien puolesta tuntui olevan sielläkin mielipiteitä. Minulla ei tosiaan ole tuon kuormauksen kanssa probleemia luvassa, ajattelin enemmänkin että kerran kun laittaa koko alustan uusiksi niin saisi samalla sellaisen joka miellyttää muutenkin ..... Vaihtoehtoja vaan löytyy niin järjettömösti, vakio vs. m-sport vs. vakio + etu madallus ~30mm vs. m-sport/vakio kierrejousilla
Hinta joka setillä on enemmän tai vähemmän sama (töiden hinta tasoittaa kokonaisuuden) joten se ei ainakaan helpota valintaa .... Ajettavuuden parantuminen, huolettomuus (meneekö kompura heti perään/onko probleema edes pusseissa) ovat enemmänkin ratkaisevia.
Comment
-
-
Originally posted by fatbastard View PostEli probleemana sellainen että toinen puoli laskee yön aikana selvästi "Linttaan", käynnissä ollessa probleemaa ei ole.
Iskarit (alkuperäiset 14v vanhat) alkavat olla loppu myöskin, joten ajattelin samalla hoitavani tuon kuntoon, ja mietin että jos tuolla onkin kompurassa tai letkuissa häikkää niin tuosta tulee loputon remontti ..... Kierrejouset vaan tuntuivat mukavalta ajatukselta tässä mielessä.
Perässä ei ole oikeastaan ikinä yli 50kg kuormaa, joten tuskin tulisi kantavuudesta ongelmia kummallakaan ratkaisulla. Myöskään vetokoukkua ei ole.
Sittenhän olisi tosiaan vaihtoehtona laittaa tuo M-sportti tasonsäädöllä, tämä vaatinee vain seuraavat:
- M-sport pussit
- M-sport iskarit (etu + taka)
- eteen m-sport jouset ja jotkin jousikumit vissiin?
Tarvitseeko noita "M-osia" ohjelmoida jotenkin jos pussit ja iskarit lyhyemmät? Ajovalojen korkeussäätö tulisi mieleen ....
Ja PALJON kiitoksia kaikesta infosta!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJos nyt oikein muistan niin M-alusta madaltaa 20mm edestä ja takaa jollon valojen säätöihin ei tarvii koskea. Jos päädyt M-Sport pusseihin niin takapään korkeus ei muutu ennen kuin ohjelmallisesti madaltaa takapäätä.
Valojen säätö arvelutti myöskin, joten sekin nyt kunnossa .... Jos takapää olisi vakiolla korkeudella, ja eteen pyöräyttäisi vakioiskarit + 30mm eibachit menisikö valojen korkeus ihan huolella metsään vai ainoastaan "marginaalisesti"?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuormattavuuden takia ne ilmapussit kannattaa pitää. Esim. heität sinne kyytiin virosta juomiset, niin ilmapusseilla perä pysyy oikealla korkeudella, vaikka auto oli kattoa myöten täynnä.
Originally posted by peto2 View PostKyllä noihin on saanut M-alustan sekä pusseilla että rautajousilla.. Ittellä on toukassa M-alusta tasonsäädöllä ja sanoisin että vakio on mukavempi ja ilma-alustan poisto järjetöntä. :think
Omasta poistettiin sport ilmajouset ja laitettiin rautaiset tilalle. Halpaa, helppoa ja 100% toiminta varmaa. Ei tarvitse jännittää talvella tuleeko tasonsäätö herjaa ruutuun tai tarviiko kuivaimen rakeet laittaa uunipellille kuivumaan. Tuo ilmalla toimiva tasonsäätö on paska systeemi, e34:sen hydraulinen oli paljon parempi.
Comment
-
-
S227A Sport suspension+lowered+ride-height.
Ehkä "moderni huipputekniikka" on liian vaikeaa sitten.. kas kun ei lehtijousia ja jäykkää taka-akselia.. erillisjousituksessa on niin paljon hajoavia osiaLast edited by peto2; 21-04-2014, 15:47.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLoppuu kantavuus ennen kuin perä painuu rautajousilla.
Oletko ihan varma, että sulla on M alusta? Mikä varustekoodi? On olemassa SA227 sport alusta tasonsäädöllä touringiin, sedanin M alusta on eriasia.
Omasta poistettiin sport ilmajouset ja laitettiin rautaiset tilalle. Halpaa, helppoa ja 100% toiminta varmaa. Ei tarvitse jännittää talvella tuleeko tasonsäätö herjaa ruutuun tai tarviiko kuivaimen rakeet laittaa uunipellille kuivumaan. Tuo ilmalla toimiva tasonsäätö on paska systeemi, e34:sen hydraulinen oli paljon parempi.
Eli Touringiin ei ole saanut msport II vastaavaa alustaa? Tilalla siis vain vähän jämptimpi sportti? Käsitin että 530i touring olisi aina ollut tehtaalta ilmajousilla, mutta varmasti nuo rautaisetkin riittänevät, ja jotenkin näin suhteellisen kovassa käytössä olevaan autoon ne tuntuisivat vain jotenkin niin mainion luotettavalta ratkaisulta (ilmajousien probleemia tuntuu olevan yllättävän useallakin).
Tässä ei vielä ole muuta herjaa ollut kuin tuo paikallaan seisessä linttaan asettuva toinen puoli (ei siis pohjassa tms. vaan selvästi alempana kuitenkin).
Mutta Schmiedmannilta näyttäisi löytyvän B8:t myös tasonsäädölliseen, joten vakiopussit+B8 eteen ja taakse + -30mm eibachit eteen voisivat olla ihan sopivasti jäykistävä paketti. Nuo ilmapussit vaikuttavat olevan aika jämäkät sinänsä, joten tuskin tulee niiden vetelyys vastaan napakampien iskareiden kanssa. Tosin minun tuurilla hajoaa se kompura sieltä seuraavaksiLast edited by fatbastard; 21-04-2014, 16:02.
Comment
-
Comment