Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -98 anturi ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0se
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 113
    • .

    #16
    Originally posted by M_P View Post
    Joo. Tarkoitus onkin hakea tuolta "marmorilta" originaaliosa kunhan joudan. 130€ kustantaa, hieman kyllä houkuttaisi KL-varaosan "saksalainen tarvike" (VDO) 77€, mutta taidan silti kerrankin olla järkevä, kuunnella neuvoja ja maksaa mansikat tuosta virallisen dealerin osasta.. Nokka-akseliin on näemmä ent. omistaja vaihtanut Schmiedmannin tarvikeanturin, näyttäs toimivan kuitenkin.

    Auto on 97 mallinen 528i.

    Vai onko jollain positiivist akokemusta tuosta "saksalaisesta" tarvikkeesta?
    Originaaliosa on VDO.

    Comment

    • hjenkka
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 577
      • JKL

      #17
      itellä juurikin kuvailun kaltaiset oireet omassa ´96 523:ssa, ei ala vääntöä ja kone naputtaa tyhjäkäynnillä lämpöisenä käydessä ja nokan asentotunnistin antaa vikakoodia..

      ebay:stä meinasin tilata uuden anturin, mutta onks nää kaikki tarvike anturit ihan paskaa ja toimimattomia?

      edullinen hinta kun houkuttais kovasti kokeilemaan...:think
      "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

      Vs1400 Intruder

      Ex:
      F11 530dA xDrive
      E60 523iA
      E39 520i Sedan
      E39 530dA Touring
      E39 528iA Sedan
      E46 318i Sedan
      E39 523i Sedan
      E36 316i Sedan x2

      Comment

      • M_P
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 97
        • ----------------

        #18
        Originally posted by 0se View Post
        Originaaliosa on VDO.
        Jaahas, no nyt menee pihillä miehellä vaikeaksi.. :think Niin ja hinta olikin 88€ muistin väärin.. KL-Kauppias itse mainitsi että VDO on tarvike ja saksasta tilaamalla originaali 135€ tms..

        Comment

        • SLK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 274
          • Päijät-häme

          #19
          "Marmoritskillä" tinkaaminen ei ole kielletty.

          Itse maksoin ko anturista 111e, lähtöhinnan olleen 130e luokkaa. Ja jos soittaa vaikka pari kolme maahantuojaa läpi niin niilläkin voi olla hintapyynnöissä selkeitä eroja.

          Tarvikeosan myyjä mainitsi, että tarvikeanturi pitäisi "koodata" autoon maahantuojan laitteistolla. Tästäpä kysyin marmortiskillä, niin eivät olleet millään lailla tietoisia moisesta tarvikeanturin koodauksesta, saatikka että pystyykö moista tekemäänkään.
          exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

          Comment

          • SLK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 274
            • Päijät-häme

            #20
            Nyt on uusien kuvien linkit laitettu ekaan postaukseen.

            Nyt tarvitsisi analyysiä tuosta osien vaihdon vaikutuksista.
            exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

            Comment

            • SLK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 274
              • Päijät-häme

              #21
              Eikö kukaan?
              exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #22
                Mitä lähinnä haluat tietää? Katsoin noita sinun inpan arvojasi niistä viimesistä kuvista ja niissä ei ole mitään erikoista tai normaalista poikkeavaa. Onko noissa kuvissa hiljattain nollattu adaptiot?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • SLK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 274
                  • Päijät-häme

                  #23
                  Originally posted by janke View Post
                  Mitä lähinnä haluat tietää? Katsoin noita sinun inpan arvojasi niistä viimesistä kuvista ja niissä ei ole mitään erikoista tai normaalista poikkeavaa. Onko noissa kuvissa hiljattain nollattu adaptiot?
                  Ekoissa kuvissa näkyy jotenkin selvä imuvuoto. Miten se noista arvoista on pääteltävissä? Mitkä adaptiot?

                  EDIT: Ai noi ekoissa kuvissa olevat analog2 kuvassa näkyvät adaptation valuet? En tietääkseni ole nollannut.
                  Last edited by SLK; 07-05-2014, 20:48.
                  exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎