Tämmöstä sattu omalle kohdalle...Kiihdytys risteyksestä käännyttäessä loivaan ylämäkeen 0-100km/h. Kolmosvaihteella kiihdyttäessä jäätävä jysähdys konehuoneesta ja heti auto tiensivuun. Moottori pysyi käynnissä koko ajan. Äänet kuulosti hieman rouheemmilta ja heti ensimmäisenä tuli mieleen että lähtikö ahtoputki irti... Ajelin sitte kotiin ~50km..oli niinkuin olis vaparikoneella ajellu..eli täys tuhnu.
Kävin ensin ahtoputket läpi ja huomasin imusarjan puolella että jostain oliki paskonu kunnolla ympäriinsä--> karstaa ja jotain öljynsekasta dieseliä oli sielä täälä
Imusarja oli useammasta kohtaa halki ja lähes koko takasauma oli revennyt.
Tämmöstä löyty:


ja vikakoodia:

Ilmeisesti antoi vikakoodia vasta imusarjan halkeamisen jälkeen, kun ei enää ahtopaineita tullut?
Vikakoodi tekstitiedosto on toisella koneella, niin nappasin vaan kuvan. Osa tekstistä jäi uupumaan, pahoittelut siitä.
Hommasin uuden imusarjan, josta oli jo valmiiksi läpät poistettu. (omassanihan ei niitä läppiä alunperinkään ollut).
Tässä kuva, jossa huomaa imusarjojen eron alemmassa näkyy läppäkoneisto vielä paikoillaan, mutta revin senkin pois turhana painolastina.

Tutkittiin inpalla auton dataa ja rääkättiin huolella, mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt. Kaikki vaikuttaa toimivan normaalisti. Tuleeko ideoita mikä tämmösen aiheuttaa, niin ei tarvitse pelätä että taas pian pamahtaa??
Ajattelin tarkastaa turbon vielä kunhan kerkeän, mutta ainakin se vaikuttaa toimivan kunnolla, eikä pidä erikoisia äänikään.
Olisikohan vain muovi väsynyt ajan mittaan..?
Kävin ensin ahtoputket läpi ja huomasin imusarjan puolella että jostain oliki paskonu kunnolla ympäriinsä--> karstaa ja jotain öljynsekasta dieseliä oli sielä täälä
Imusarja oli useammasta kohtaa halki ja lähes koko takasauma oli revennyt.
Tämmöstä löyty:
ja vikakoodia:
Ilmeisesti antoi vikakoodia vasta imusarjan halkeamisen jälkeen, kun ei enää ahtopaineita tullut?
Vikakoodi tekstitiedosto on toisella koneella, niin nappasin vaan kuvan. Osa tekstistä jäi uupumaan, pahoittelut siitä.
Hommasin uuden imusarjan, josta oli jo valmiiksi läpät poistettu. (omassanihan ei niitä läppiä alunperinkään ollut).
Tässä kuva, jossa huomaa imusarjojen eron alemmassa näkyy läppäkoneisto vielä paikoillaan, mutta revin senkin pois turhana painolastina.
Tutkittiin inpalla auton dataa ja rääkättiin huolella, mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt. Kaikki vaikuttaa toimivan normaalisti. Tuleeko ideoita mikä tämmösen aiheuttaa, niin ei tarvitse pelätä että taas pian pamahtaa??

Olisikohan vain muovi väsynyt ajan mittaan..?
Comment