Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535-97 steptronic laatikko "leipoi"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marlin
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 33
    • Tampere

    e39 535-97 steptronic laatikko "leipoi"?

    Eli...autolla liikenteeseen, mutta n. kilometrin ajon jälkeen hyytyi meno ja mittaristoon teksti: getriebenotprogram.
    Edellisenä päivänä ja monta kuukautta toiminta oli aivan normaalia, mutta n. 6 kk sitten oli hiukan samanlaista oiretta, joka meni ohi, kun vaihdelaatikkoon lisättiin vajaa litra vaihteistoöljyä.
    Vikakoodien lukutulos: 106 ja 132 ja 120
    Pakki toimii, joskin menee hiukan jysähtäen päälle( pakkivalot eivät pala)
    Vaihteet eteenpäin toimivat todella huonosti . Kierrokset nousevat, mutta auto liikkuu todella hitaasti ja välillä ei ollenkaan. Vaihteiden numerot häviävät mittaristosta.
    Auto Tampereen AutoCenteriin tutkittavaksi ja tuomio: vaihteisto sökönä.
    Vaihtoehdot: vaihteisto korjattavaksi Saksaan ( n. 3500€) tai tehdasuusi ( n. 5000€)...aika hintavaa hommaa!!
    Varmaan clubilaisilla on tiedossa muitakin vaihtoehtoja. Luulisi, että Suomestakin löytyy korjaajia ..ehkä hyviäkin?
    Käykö tähän e39 540 laatikko...niitä ehkä löytyisi enemmän kunnostettuina/käytettyinä ?
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    vähän kaukana Tampereelta, mutta Powermatic saa varmasti kuntoon.
    ja vaihtoaskin saanee myös E38:sta, 735 E38:ja lienee enmemmän kuin 535 E39:jä :think

    nopea googletus kertoo että samalla osanumerolla on ollut 1/97-9/98 noissa E39:ssä tuota laatikkoa, ja että 540 on eri aski.
    E38:ssa tuo osanumero on ollu 3/97-9/98.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by marlin View Post
      ...Vaihteiden numerot häviävät mittaristosta.
      Muistelen joskus lukeneeni sellaisesta viasta, että kontakti vaihdevivun juuressa olevaan liittimeen oli huono, joten kepin asentoa ei saatu luettua oikein. Ja vika asettui liittimen kontaktin puhdistamisella.

      Olis kyllä erinomaisen suuri onni jos kyseessä olisiki 'euron' vika eikä tonnien laatikkojumppa.

      Tämä siis pelkkä muistikuva, faktaa ei ole esittää.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by marlin View Post
        Vikakoodien lukutulos: 106 ja 132 ja 120
        ECU: GS 8.55, Engine M62, Transmission: 5HP24, from 1.5.97 -> 31.8.97
        106 = P0720 = Output Speed Sensor Circuit
        132 = P0732 = Gear 2 incorrect ratio
        120 = ??? en löydä, voisko olla moottorinohjauksen puolelta, koska siellä 120 = Vehicle Speed Sensor 'A'?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • jpalvima
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 52
          • Hämeenkyrö City

          #5
          Originally posted by marlin View Post
          Eli...autolla liikenteeseen, mutta n. kilometrin ajon jälkeen hyytyi meno ja mittaristoon teksti: getriebenotprogram.
          Edellisenä päivänä ja monta kuukautta toiminta oli aivan normaalia, mutta n. 6 kk sitten oli hiukan samanlaista oiretta, joka meni ohi, kun vaihdelaatikkoon lisättiin vajaa litra vaihteistoöljyä.
          Vikakoodien lukutulos: 106 ja 132 ja 120
          Pakki toimii, joskin menee hiukan jysähtäen päälle( pakkivalot eivät pala)
          Vaihteet eteenpäin toimivat todella huonosti . Kierrokset nousevat, mutta auto liikkuu todella hitaasti ja välillä ei ollenkaan. Vaihteiden numerot häviävät mittaristosta.
          Auto Tampereen AutoCenteriin tutkittavaksi ja tuomio: vaihteisto sökönä.
          Vaihtoehdot: vaihteisto korjattavaksi Saksaan ( n. 3500€) tai tehdasuusi ( n. 5000€)...aika hintavaa hommaa!!
          Varmaan clubilaisilla on tiedossa muitakin vaihtoehtoja. Luulisi, että Suomestakin löytyy korjaajia ..ehkä hyviäkin?
          Käykö tähän e39 540 laatikko...niitä ehkä löytyisi enemmän kunnostettuina/käytettyinä ?
          Aika roisit numerot, 3500...5000Eur, tuolla saa jo koko auton Germaaniasta tulleineen alveineen karvoineen nahkoineen ( ellei ole ihan ajamaton peli tietenkään)

          Kysäise ATB Berlin:iltä ( http://www.atb-berlin.com/index.php?language=en) mitä tehdaskorjattu aski ja/tai turbiini maksaisi, muistelisin että se kuuluisa 530d -aski olisi ollut 1800Eur. Rahti ei oo vakuutuksineen mahdottomia, yksi moottori hommattu Saksasta 150Eur toim kuluilla pihaan tuotuna
          Alta-alle- tarjous oli pari kesää sitten MetroAutossa 800Eur, RKCity Treella tai Benkara Ylöjärvellä on luultavasti alle tuon

          Comment

          • marlin
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 33
            • Tampere

            #6
            Originally posted by jpalvima View Post
            Aika roisit numerot, 3500...5000Eur, tuolla saa jo koko auton Germaaniasta tulleineen alveineen karvoineen nahkoineen ( ellei ole ihan ajamaton peli tietenkään)

            Kysäise ATB Berlin:iltä ( http://www.atb-berlin.com/index.php?language=en) mitä tehdaskorjattu aski ja/tai turbiini maksaisi, muistelisin että se kuuluisa 530d -aski olisi ollut 1800Eur. Rahti ei oo vakuutuksineen mahdottomia, yksi moottori hommattu Saksasta 150Eur toim kuluilla pihaan tuotuna
            Alta-alle- tarjous oli pari kesää sitten MetroAutossa 800Eur, RKCity Treella tai Benkara Ylöjärvellä on luultavasti alle tuon
            Joo, aika kovia hintoja!
            Powermatic Vantaalla lupasi korjata hintaan n. 2000 €.. Konehuolto Siekkinen hintahaarukka on 1500-3000€ , Osasuora tarjoaa laatikkoa Puolasta hintaan 1100 € rahteineen..hmmm Puola?
            Kiitollisuudella otetaan vastaan vinkkejä.
            Niin, kyseisellä E39 535 on ajettu vasta n.170 tkm ja hienossa kunnossa, mutta kyllähän tuo 5000 € laatikko on melkein auton hintainen.
            Last edited by marlin; 30-04-2014, 20:56. Reason: jäsenelle: buksin-1 privaboxisi täynnä? ei lähde enää viestit sinulle.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #7
              Oletko tsekannut öljymäärää,jos sinne on jouduttu jo aiemminkin lisäilemään?Ei ne vuodot yleensä ainakaan pienene itsestään.Esim. ne laatikkoöljyn lauhduttimen putkistot liitoksineen on mahdollinen öljyn hävikin syy.Tuskin vika on tässä,mutta helpoin tarkistaa.

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by marlin View Post
                Joo, aika kovia hintoja!
                Powermatic Vantaalla lupasi korjata hintaan n. 2000 €.. Konehuolto Siekkinen hintahaarukka on 1500-3000€ , Osasuora tarjoaa laatikkoa Puolasta hintaan 1100 € rahteineen..hmmm Puola?
                Kiitollisuudella otetaan vastaan vinkkejä.
                Niin, kyseisellä E39 535 on ajettu vasta n.170 tkm ja hienossa kunnossa, mutta kyllähän tuo 5000 € laatikko on melkein auton hintainen.
                PM mahtuu taas
                Last edited by buksin-1; 01-05-2014, 11:11.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  #9
                  Kiuruvedelle kaikkoselle tuo laatikko ni johan pelaa..

                  Comment

                  • -Jassi-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 62
                    • Klaukkala

                    #10
                    Recro

                    Eikö jengi Bemmipuolella tosiaan käytä Recroa näissä lootajutuissa ollenkaan? Audipuolella muuta ei juuri harkitakaan. Latvian pojat omistaa ehkä parhaimmalla hinta/laatusuhteella lootakorjauksia tekevän puljun.

                    Tuossa omia kokemuksia ZF5HP24-lootan uudelleenrakennuksesta viestissä 70



                    Puljun sivut:

                    We provide automatic transmission repair and restoration services at Recro. Find a range of restoration services online. Visit our site for more info.


                    Pikafaktana 5HP19- lootan täyskorjaus 1300€+alv ja 5HP24 n.1500€+alv
                    Last edited by -Jassi-; 01-05-2014, 15:32.
                    e39 530dA Touring -01
                    ex-e39 540 sedan facelift
                    ex-E46 330Xi Touring

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎