Ongelma auto alkoi nykimään ja ei ota kierroksia. Vika on poistunut parikertaa ja tullut takaisin. Luin vikakoodit ja tältä näytti. Missä mahtaa olla vika?
Ongelma auto alkoi nykimään ja ei ota kierroksia. Vika on poistunut parikertaa ja tullut takaisin. Luin vikakoodit ja tältä näytti. Missä mahtaa olla vika?
Todennäköisesti imuvuoto. Siihen on monta eri paikkaa, ensimmäisenä kannattaa katsoa kaasuläppäkoteloon menevä haitarikumi ja siihen liitetyt letkut.
Toki muukin syy voi olla, mutta tuosta itse lähtisin ekana vikaa hakemaan.
Huomasin että imusarjan päällä olevan koriste palan alla letku poikki. uusin letkun nyt imusarjan alta ilmeisesti huohottimelta kuuluu pörinää. voiko tukkeutunut huohotin olla syypää kyseiseen?
Huomasin että imusarjan päällä olevan koriste palan alla letku poikki. uusin letkun nyt imusarjan alta ilmeisesti huohottimelta kuuluu pörinää. voiko tukkeutunut huohotin olla syypää kyseiseen?
Auto ei pysy käynnissä jos irroittaa öljyn täyttö korkin? normaalia?
Pitäisi jollain tapaa käydä korkki irti... riippuu vähän! Oletko ennen noita vikakoodeja irrotellu auto käynnissä esim. öljykorkkia tai maf:in johtoa?
En auto on ollu pimeenä. Nollaamalla lähtee kaikki errorit pois ja kun laittaa käyntiin ja tarkistaa sen jälkeen taas koodit niin on tota samaa koodia :think
Tässä tapauksessa noi imuvuodot ovat kyllä varmasti isompia, kun antaa noita koodejakin noin paljon. Kannattais vielä lukea inpallakin ja näkis mitä se sanoo noista!?
Vaihdoin huohottimen ja nyt käy tyhjäkäynnillä tasaseen kun korkki auki. Kierroksia auto ei ota kun 2000 ja sit alkaa röpöttämään booaamaan ja aivastelee. Tarkistin tulpat, puolat näyttivät päällisin puolin hyviltä puhdistin ja kiinnitin. Mulla oli kaasuläppä ja kaasuläpälle menevät putket irti. Tarkastin putket ei murtumia. Voisko imusarjan tiiviste olla paskana? Mielestäni suhinaa kuuluu kun auto käynnissä mutta en tiedä mistä.
Voiko vika mitenkään johtua kampiakselin tai nokka akselin asentotunnistimesta?
Auto sammuu välillä kun irroittaa maf:in piuhan.
Irroitin ilmanputsarin ja laitoin käden puoliksi maf:in päälle niin otti kierroksia huomattavasti paremmin mutta röpötti siitä huolimatta.
Todennäköisesti imuvuoto. Siihen on monta eri paikkaa, ensimmäisenä kannattaa katsoa kaasuläppäkoteloon menevä haitarikumi ja siihen liitetyt letkut.
Toki muukin syy voi olla, mutta tuosta itse lähtisin ekana vikaa hakemaan.
Faijan e39 523i -98 on tuo haitarikumi halki. Ei vissiin paha homma vaihtaa, ainoo mikä aiheuttaa kyssäriä on se yksi putki mikä lähtee haitariputkesta alaspäin (osa nro 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts...10&hg=13&fg=15) et miten se on kiinni haitariputkessa? Itse haitariputkihan näytti olevan parilla lemmarilla kiinni eli helppo siltä osin vaihtaa.
Kannattaako muita letkuja uusia samaan syssyyn?
edit: no ei ollu kummonen homma, vähän hätäsesti tuli tänne kirjailtua ku oli pirunmoinen kiire ja faijan kaara piti saada takas ajoon. Jeesusteippiä nyt alkuun ja uus osa tulee parin päivän sisään. Oli haitariputken takanakin iso halkeama, ei vaan näkynyt ennenkuin nyppäs irti.
Comment