Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ongelma help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -MadMax
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 17
    • suomi

    E39 Ongelma help!

    Ongelma auto alkoi nykimään ja ei ota kierroksia. Vika on poistunut parikertaa ja tullut takaisin. Luin vikakoodit ja tältä näytti. Missä mahtaa olla vika?





    Kiitos jo etukäteen!
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Vuosimalli ja auton malli/kone..?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by -MadMax View Post
      Ongelma auto alkoi nykimään ja ei ota kierroksia. Vika on poistunut parikertaa ja tullut takaisin. Luin vikakoodit ja tältä näytti. Missä mahtaa olla vika?





      Kiitos jo etukäteen!
      Todennäköisesti imuvuoto. Siihen on monta eri paikkaa, ensimmäisenä kannattaa katsoa kaasuläppäkoteloon menevä haitarikumi ja siihen liitetyt letkut.

      Toki muukin syy voi olla, mutta tuosta itse lähtisin ekana vikaa hakemaan.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • -MadMax
        Newbiemmer
        • Apr 2011
        • 17
        • suomi

        #4
        Originally posted by peltone View Post
        Vuosimalli ja auton malli/kone..?

        Bmw e39 528 IA vm99 m52

        Comment

        • -MadMax
          Newbiemmer
          • Apr 2011
          • 17
          • suomi

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Todennäköisesti imuvuoto. Siihen on monta eri paikkaa, ensimmäisenä kannattaa katsoa kaasuläppäkoteloon menevä haitarikumi ja siihen liitetyt letkut.

          Toki muukin syy voi olla, mutta tuosta itse lähtisin ekana vikaa hakemaan.


          Huomasin että imusarjan päällä olevan koriste palan alla letku poikki. uusin letkun nyt imusarjan alta ilmeisesti huohottimelta kuuluu pörinää. voiko tukkeutunut huohotin olla syypää kyseiseen?

          Comment

          • -MadMax
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 17
            • suomi

            #6
            Originally posted by -MadMax View Post
            Huomasin että imusarjan päällä olevan koriste palan alla letku poikki. uusin letkun nyt imusarjan alta ilmeisesti huohottimelta kuuluu pörinää. voiko tukkeutunut huohotin olla syypää kyseiseen?

            Auto ei pysy käynnissä jos irroittaa öljyn täyttö korkin? normaalia?

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by -MadMax View Post
              Auto ei pysy käynnissä jos irroittaa öljyn täyttö korkin? normaalia?
              Pitäisi jollain tapaa käydä korkki irti... riippuu vähän! Oletko ennen noita vikakoodeja irrotellu auto käynnissä esim. öljykorkkia tai maf:in johtoa?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • -MadMax
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 17
                • suomi

                #8
                Originally posted by janke View Post
                Pitäisi jollain tapaa käydä korkki irti... riippuu vähän! Oletko ennen noita vikakoodeja irrotellu auto käynnissä esim. öljykorkkia tai maf:in johtoa?
                En auto on ollu pimeenä. Nollaamalla lähtee kaikki errorit pois ja kun laittaa käyntiin ja tarkistaa sen jälkeen taas koodit niin on tota samaa koodia :think

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Siellä on isoja imuvuotoja.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siellä on isoja imuvuotoja.
                    Tässä tapauksessa noi imuvuodot ovat kyllä varmasti isompia, kun antaa noita koodejakin noin paljon. Kannattais vielä lukea inpallakin ja näkis mitä se sanoo noista!?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • -MadMax
                      Newbiemmer
                      • Apr 2011
                      • 17
                      • suomi

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siellä on isoja imuvuotoja.
                      Vaihdoin huohottimen ja nyt käy tyhjäkäynnillä tasaseen kun korkki auki. Kierroksia auto ei ota kun 2000 ja sit alkaa röpöttämään booaamaan ja aivastelee. Tarkistin tulpat, puolat näyttivät päällisin puolin hyviltä puhdistin ja kiinnitin. Mulla oli kaasuläppä ja kaasuläpälle menevät putket irti. Tarkastin putket ei murtumia. Voisko imusarjan tiiviste olla paskana? Mielestäni suhinaa kuuluu kun auto käynnissä mutta en tiedä mistä.
                      Voiko vika mitenkään johtua kampiakselin tai nokka akselin asentotunnistimesta?
                      Auto sammuu välillä kun irroittaa maf:in piuhan.
                      Irroitin ilmanputsarin ja laitoin käden puoliksi maf:in päälle niin otti kierroksia huomattavasti paremmin mutta röpötti siitä huolimatta.

                      Comment

                      • Grapes
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 601
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Todennäköisesti imuvuoto. Siihen on monta eri paikkaa, ensimmäisenä kannattaa katsoa kaasuläppäkoteloon menevä haitarikumi ja siihen liitetyt letkut.

                        Toki muukin syy voi olla, mutta tuosta itse lähtisin ekana vikaa hakemaan.
                        Faijan e39 523i -98 on tuo haitarikumi halki. Ei vissiin paha homma vaihtaa, ainoo mikä aiheuttaa kyssäriä on se yksi putki mikä lähtee haitariputkesta alaspäin (osa nro 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts...10&hg=13&fg=15) et miten se on kiinni haitariputkessa? Itse haitariputkihan näytti olevan parilla lemmarilla kiinni eli helppo siltä osin vaihtaa.

                        Kannattaako muita letkuja uusia samaan syssyyn?


                        edit: no ei ollu kummonen homma, vähän hätäsesti tuli tänne kirjailtua ku oli pirunmoinen kiire ja faijan kaara piti saada takas ajoon. Jeesusteippiä nyt alkuun ja uus osa tulee parin päivän sisään. Oli haitariputken takanakin iso halkeama, ei vaan näkynyt ennenkuin nyppäs irti.
                        Last edited by Grapes; 20-05-2014, 12:49.
                        F11 M550d -13

                        ex:
                        E60 535d -08 405/800
                        E39 M5 -99
                        E60 530dA -03 302/660
                        E39 523iA -98
                        Lada 1600 -91
                        Ford Escort Sport -72

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎