Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 kiekkamittari.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    e39 528 kiekkamittari.

    Muistaisin joskus jonkun threadin aiheesta lukeneenikin, mutta kun en sitä enään löydä niin valaisisitteko tietämätöntä.
    Miksi kierroslukumittari jää n 1000rpm lukemaan kun autosta sammuttaa virrat.
    Last edited by spyke; 02-06-2014, 23:51.
    E38 728 -99
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    #2
    Onks tää joku koodi jostakin, vai mitä se tarkottaa ? Jääkö muillakin noin ? Hetkeksi putoo ensin nollille ja parin sekunin päästä nousee n 1100 rpm kohille ??
    E38 728 -99

    Comment

    • Miikkuks
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 309
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by spyke View Post
      Onks tää joku koodi jostakin, vai mitä se tarkottaa ? Jääkö muillakin noin ? Hetkeksi putoo ensin nollille ja parin sekunin päästä nousee n 1100 rpm kohille ??
      Olet varmaan suorittanut "mittaristotestin" ?
      E39 528i M sport

      Comment

      • spyke
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 125
        • Helsinki

        #4
        Mikä on mittaristotesti? Sekö millä kokeillaan toimiiko kaikki valot ja mittarit?
        En ole kyllä tuotakaan kokeillut, koska ajossa siis kaikki toimii normaalisti. Mitään oireita ei autossa, eikä mittaristossa ole tuota lukuunottamatta mutta kaipa tuo jotain tarkoittaa... ?
        E38 728 -99

        Comment

        • spyke
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 125
          • Helsinki

          #5
          Eikö kellään muulla ole vastaavaa oiretta ? Rundikello jää siis näyttämään n 1100rpm, kun auton sammauttaa.
          Kulutus on lisääntynyt vuoden aikana n 2l/100km, mutta meni päästöistä läpi vaikka alakierroksilla onkin ehkä hieman vaisu. Koodit katoin ja ei mitään siihen viittaavaa löytynyt
          E38 728 -99

          Comment

          • spyke
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 125
            • Helsinki

            #6
            Nostellaanpa taas tämäkin kysymys, kun on hankala uskoa että mulla on Suomen ainut bimmeri mikä tekee tuota.
            Saattaa olla että nyt kierroslukumittari nousee hieman ylemmäs, eli n 1200rpm kohdille. Tämä siis sen jälkeen kun virrat on sammutettu ja mittari näyttää tuota vielä aamullakin yön jälkeen, vaikka auto menee nukkumaan normaalisti vartin jälkeen ?
            Olisiko foorumin tietäjillä tuohon vinkkiä?
            E38 728 -99

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #7
              Näyttääkö mittari muuten oikeita lukemia?Jos mittaristo on aukaistu,esim. pikselikorjauksen yhteydessä,niin onkohan neula kuitenkaan mennyt oikeaan kohtaan?

              Comment

              • spyke
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 125
                • Helsinki

                #8
                Mittari näyttää oikeita lukemia ja sitä ei ole avattu.
                Mittari siis käy nollassa, mutta muutaman sekunnin sisällä nousee näyttämään n 1200rpm. Taas kun laitan virrat päälle, se putoaa nollille.
                Mitään sen kummempia vikakoodeja ei värkistä ole löytynyt joten mittari ei välttämättä ilmoita mistään viasta, paitsi omastaan...
                E38 728 -99

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by spyke View Post
                  Mittari näyttää oikeita lukemia ja sitä ei ole avattu.
                  Mittari siis käy nollassa, mutta muutaman sekunnin sisällä nousee näyttämään n 1200rpm. Taas kun laitan virrat päälle, se putoaa nollille.
                  Mitään sen kummempia vikakoodeja ei värkistä ole löytynyt joten mittari ei välttämättä ilmoita mistään viasta, paitsi omastaan...
                  Onko autoon lisätty jotain tarvike tms sähkölisävarustetta, led-enkelivaloja, tarvike xenoneita tai vastaavaa? Jospa ne häiritsee sähkölaitteiden toimintaa...
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Mittaristo itsessään on todennäköisesti vikaantuntut, ristikelamoottorin ohjain vuotaa virtaa toiselle kelalle.

                    Comment

                    • spyke
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 125
                      • Helsinki

                      #11
                      Kiitos Havis ja WSE1 hyvistä kommenteista.
                      Autossa on led rinkulat ja kiinan kenonit. Vika on varmaankin itse mittaristossa, mihin aion tuuduttautua. Nyt saan rauhan ja voin unohtaa asian kunnes isompia murheita ilmenee.
                      E38 728 -99

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by spyke View Post
                        Kiitos Havis ja WSE1 hyvistä kommenteista.
                        Autossa on led rinkulat ja kiinan kenonit. Vika on varmaankin itse mittaristossa, mihin aion tuuduttautua. Nyt saan rauhan ja voin unohtaa asian kunnes isompia murheita ilmenee.
                        kiinan xenonien, varsinkin jos ballastit ovat "halpiskamaa", yleensä aiheuttama korkeataajuinen vuoto on voinut myös johtaa tietovirheeseen mittariston muistipiirillä ja mittariston voi joutua flashaamaan ja koodaamaan uudelleen, ts vika voi johtua myös tästä. Jos xenoneista ei kuitenkaan mitään muuta haittaa / epämääräisiä sähköongelmia ole, voi niiden antaa olla paikallaan, ainakin siihen asti kunnes vika on varmuudella selvitetty. Jos näin on käynyt herjaa yleensä eeprom ike vikakoodia mittaristolla diagnostiikassa, koska muistipiirin tarkistussumma ei täsmää.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎