Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedan takaluukku ei aukea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    E39 sedan takaluukku ei aukea

    E39 takakontti ei aukea. Napistä kuskin jalkatilasta, avaimesta tai kontin mikrokytkimestä. Myöskään avaimella mekaanisesti kääntämällä lukkopesä ei pyöri mihinkään suuntaan. Laitettu pullo jos toinenkin vaikka minkälaista öljyä/liuotinta. Korimoduuli vaan naksahtaa kun koittaa avata. Vika koodia yritin lukea, niin INPA ei saa yhteyttä moduuliin.

    Milläs tuon nyt aukaisee? Ruuvarilla ja vasaralla?

    Paljonko mahtaa maksaa uusi lukkopesä konttiin?
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Onko through-loadingia eli kaatuvat takapenkit? Jos saat jonglöörattua itsesi sisäpuolelta takakonttiin niin sieltä varmaan ongelmaa purkaantuu.

    Nääs jos katsoo tuota takakontin lukkoasetelemaa: KLIK ja takakontin luukun verhoilua: KLIK niin arvaisin että avamaalla nuo osat 14 eli muoviklipsut (51488181420) KLIK verhoilusta irti, saat vedettyä luukun verhoilua sen verran pois tieltä että pääsee nykäisemään luukun mekanismia. :think

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #3
      Eipä ole, eikä edes suksiluukkua. Katkaisu laikka löytyy tosin...
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Pari kaiken varalta -tarkistusta:

        - Eihän käteen ole sattunut valet key: KLIK?

        - Eihän takakontin lukkohahlo ole ollut kokeilujen ajan vaakatasossa hotel/workshop -asennossa? Varmaan olette kokeilleet kaikki kombinaatiot.

        WDS sanoo:

        Lock cylinder in boot (rear) lid
        Up to September 1999, the central locking can be operated via the boot lid/tailgate lock.
        Two microswitches (= lock contacts) are switched by the lock cylinder in the rear lid. These two contacts switch B+ to the general module and signal ”lock/arrest” and ”unlock”.
        If the vehicle key is turned through 90o beyond the ”lock/arrest” position and removed (slot of cylinder lock horizontal) the rear (boot) lid remains locked even when the central locking system is unlocked from a different operating point (”hotel or workshop setting”).
        Note: There is no cylinder lock in the boot lid on the series E39 touring.
        As from September 1999, only one microswitch is fitted on the boot lid/tailgate lock which signals the lock positions ”unlock” or ”hotel or workshop position” via a line to the central body electronics control module. Signalling is necessary to ensure no alarm is triggered with the antitheft alarm system armed when the boot lid/tailgate is unlocked with the vehicle key and the boot lid/tailgate cannot be opened electrically via the remote control or button in the ”hotel and workshop position”.

        Tietty voisi ajatella että ZKE:n rele on kuitenkin finaalissa, jos pääsisi toisella ZKE:lla kokeilemaan - mikä taas vaatii koodausta. Aika huonoa mäihää jos kontin lukkopesäkin on särki tai avauslanka poikki (osa 10 KLIK)

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #5
          kävin teettämässä ihan "vara-avaimen" jolla voi käännellä rauhassa, niin takakontin lukkopesä pyörähti jo ympäri, mutta lukko ei aukea. Myöskin kuskin oven lukkopesä oli ihan HELVETIN jumissa, mutta se toimii nyt avaimella. Euro malleissa ei ole sitä keltaista apukahvaa sisällä mistä sen olisi saanut auki asap



          ja toiseksi takakontissa on mun golf bägi joten hyöty olisi ollut ihan 0 sillä reiästä kun katsoo niin näkyy vain se vitun kassi

          Onko euromailleissa jossain ns. fail safe jos sattuu jäämään ite konttiin sisälle?

          jos se ei kohta lähde crc/paineilma/runkkaus auki, niin jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa

          A: vetää katkaisu laikalla penkkien takaa pelti vittuun, että konttiin pääsee sisälle

          B: rikkoa kontti

          tuo ohut pelti penkkien selkänojien takana tuskin vaikuttaa korin jäykkyyteen?
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #6
            sitten on tietty tämä, mutta en tiedä päteekö E39???

            Locking your keys in your trunk and thus locking yourself entirely out of your car, on a trip 1,100 miles from home no less, doesn't have to mean having a key overnighted to you or an expensive bout with a locksmith. Jeff Chia was visiting with us in Lexington on his way back to Canada from the Spa
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              nooh, nyt se on auki. Samalla auton lisävarustelista kasvoi yhdellä

              Isot kiitokset ongelmalapsi nimimerkille / Hämeenlinnan hinauspalvelu
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3166
                • 47200

                #8
                Ootko miettiny kilven taa tehä pientä reikää mistä mahtuis käsi? Senhän saa piiloonkin sitte taas kun homma on hoidettu..

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #9
                  KAtsoin senkin kortin, mutta totesin, että parempi tehdä reikä kyynärnojan taakse ja samalla sain autoon sitten suksiluukun....
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Saattoi olla hyvinkin pienimmän tuskan tie. Hyvä että selvisi, vaikka sitten lievällä väkivallalla. Jos sinne konttiin jää jumiin niin luukun pahvit repii auki ja pääsee nykäisemään avausmekanismia.

                    Varmaan raportoit jatkossa mikä siinä lukossa lopulta ahdisti. Oliko kontin johtosarja kenties antautunut kumisukan sisältä.

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      #11
                      Ensin kokeiltiin avaimella, tiirikka sarjalla, CRC:llä sekä paineilmalla



                      Sitten tehtiin autoon suksiluukku ja takakontin sisällä purettiin sarana irti rungosta, tai tarkemmin se takakontin lukitus salpa, johon lukko jää kiinni



                      Ongelma johtui tästä. Myöskin välillä itsestään lauennut varashälytin oireilu. Johdot poikki, tinalla kasaan, kutiste sukkaa päälle ja kangasteipit ympärille koko matkalta.



                      Tämmöstä. Uusi lukkopesä pitää ostaa ja sarjoittaa takakontiin vielä...
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Joko selvisi, miksi mekaaninen avaus ei toiminut? Sehän kannattaa nyt samalla laittaa kuntoon.

                        Hommaa samalla uusi tiiviste siihen lukkopesän ja kontin väliin (Nr.26), muutaman euron osa. Kun olet irrottanut vanhan lukkopesän, putsaa peltiosat ja suihkauta taustapuolelle ja reiän reunaan myös ulkopuolelle kotelosuojaa. Anna kuivua ennen tiivisteen asennusta. Tuo paikka on tyypillinen ruosteen alulle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Joko selvisi, miksi mekaaninen avaus ei toiminut? Sehän kannattaa nyt samalla laittaa kuntoon.

                          Hommaa samalla uusi tiiviste siihen lukkopesän ja kontin väliin (Nr.26), muutaman euron osa. Kun olet irrottanut vanhan lukkopesän, putsaa peltiosat ja suihkauta taustapuolelle ja reiän reunaan myös ulkopuolelle kotelosuojaa. Anna kuivua ennen tiivisteen asennusta. Tuo paikka on tyypillinen ruosteen alulle.
                          Ei. Todennäköisesti haitat niin täynnä paskaa, että ei ikinä lähdekkään ja toiseksi nyt siellä on puolikas avain sisällä, joten se siitä. Uusi lukkopesä sarjoituksella, kun jaksaa. Kontti toimii sähköllä taas, joten oikeastaan ihan sama

                          Lukkopesä pyöri vaan ympyrää kun avainta käänsi, kunnes napsahti poikki.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #14
                            Oon saanut nyt kaksi lukkopesää toimimaan legendaarisen maineen saavuttaneella tsi irroitusöljyllä. Eli 50/50 seos ATF:ää ja asetonia. Redlinen ATF on varmaan parasta noista laatikkoöljyistä. Aivan lyömätöntä kamaa. Tallillakin kun on joku taistellut jumissa olevan pultin tai mutterin kanssa, hauduttanut wd40, pb-blaster, crc, mitä vain - on riittänyt ruiskasu tätä tippakannusta ja lähti liki samantien.

                            Yksi päivä keksin kokeilla sitä kahden auton vuosia jumissa olleisiin takaluukun lukkoihin. Pari settiä tuota, perään paineilmaa ja WTF, avain kääntyy ja lukko toimii.. :O. Aseöljyä perään ja säännöllisellä käytöllä ja öljyämisellä lukot on pysyneet kunnossa.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              SenCom Kabeltechnikiltä löytyy E39:n korjaussarja: KLIK.

                              Omasta E46 sedanista kertaalleen tinasin kaapelit kuntoon mutta se oli väliaikaista, puoli vuotta ja taas meni takakontin avausnappi, sitten rekisterikilven valot. Annoin periksi ja vaihdoin SenComin korjaussarjan. Hankittu Smiidiltä, Vemon loota mutta kaapeleista näki mistä oli kotoisin. Hintaa kuului BMW-leimallinen uusi kumisukka.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎