Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Targo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2013
    • 226
    • Raisio

    540 käyntiongelmia

    Elikkäs auto käy huonosti välillä tyhjäkäyntiä ja sammuilee ja kesken ajon myöskin vaan sammuu, toisinaan taas täysin normaali.
    Tulpat vaihdettu (on tosi erit kuin vanhat, voisko oireilla?)
    Maf anturi ollut irti /kiinni ei mielestäni huomattavaa eroa.
    Bensapumppuun otettu virta suoraan, eli ei releongelmaa yms.(pumppu myöskin korvakuulolla pitää metakkaa auton sammuessa)
    Katit tyhjennetty, oli apukuskinpuoleinen irronnut (vanhuuttaan tai ottanut nokkiinsa sytyn häiriöistä?)
    Imuvuotoa kans tarkasteltu , ei havaittu mitään.

    Eli ideaa kehiin mitä seuraavaksi ihmetteleen, vikakoodit pääsen ensi viikolla vasta lukemaan. Virtalukonpohja, jokin anturi?
    Nykyiset
    E39 96' 540i
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Auton vuosimalli? Onko aina sinulla ollessa sammuillut? Bensanpaineet? Miten imuvuodot on tarkistettu? Mitkä tulpat laitoit? Oliko öljyä tulpan koloissa? Itse lähtisin kyllä liikkeelle vikakoodeista/live-datasta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Targo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2013
      • 226
      • Raisio

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Auton vuosimalli? Onko aina sinulla ollessa sammuillut? Bensanpaineet? Miten imuvuodot on tarkistettu? Mitkä tulpat laitoit? Oliko öljyä tulpan koloissa? Itse lähtisin kyllä liikkeelle vikakoodeista/live-datasta.
      Tosiaan, 96 siis* bensanpaineita en ole mitannut mutta putkeen antaa tavaraa auton hyytyessä kun taitaa sitten putkessa vasta syttyä, vähän kun ajaisi virrat pois päältä ja laittais takas päälle.
      Ei ole sammunut, auto ollut reilun parivuotta ja sammuilut joskus tyhjäkäynnillä valoissa mutta aina hörähtänyt startatessa uusiksi. Pistin jarrukliineriä imusarjaan muttei käynti muuttunut mistään kohtaan ja tietty et kaikki muuten ok. Ei ollut öljyäkään paljoa.
      Laitoin motonetin yrttium tulpat kun ei muita löytynyt
      Nykyiset
      E39 96' 540i

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 531
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Mulla kävi ikävästi

        Minulla auton sammuilun aiheutti viallinen polttoainepumppu. En mittaillut/mittauttanut bensanpaineita ja välille jäin, kun pumppu heitti veivinsä lopullisesti. Korvakuulolta kuulosti käyvän pumppu ihan normaalisti. Pumpun liittimen juotokset ovat myös aika hempulit (siinä korkissa, liittimen alapuolella). Itse porasin reiät ja johtimet suoraan läpi.

        Jos auto sammuu veto päällä, voisin melkein lyödä vetoa, että vika on polttoainepuolella. Taitaa Pierburg kestää sen karvan alle 300 tkm. Vikakoodejahan tuo ei jätä.

        Mutta moni asia voi aiheuttaa ainakin nykimistä (viallinen puola, tulpat, Maf, bensanpaine jne.) Vikakoodit ja livedata kannattaa lukea. Laita ne tänne ja ihmetellään sitten lisää.
        Last edited by jaskap; 16-05-2014, 14:55.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by targo View Post
          Tosiaan, 96 siis* bensanpaineita en ole mitannut mutta putkeen antaa tavaraa auton hyytyessä kun taitaa sitten putkessa vasta syttyä, vähän kun ajaisi virrat pois päältä ja laittais takas päälle.
          Ei ole sammunut, auto ollut reilun parivuotta ja sammuilut joskus tyhjäkäynnillä valoissa mutta aina hörähtänyt startatessa uusiksi. Pistin jarrukliineriä imusarjaan muttei käynti muuttunut mistään kohtaan ja tietty et kaikki muuten ok. Ei ollut öljyäkään paljoa.
          Laitoin motonetin yrttium tulpat kun ei muita löytynyt
          Tuo jarrukliinerin suihkiminen imusarjan päälle ei tarkoita, ettei siellä imuvuotoja ole. Imuvuotoja voi olla monessa muussakin paikassa. Imuvuodot löytää savulla paljon helpommin ja tarkemmin. Onko ICV (tyhjäkäyntimoottori) puhdistettu? Löytyy toisen merkkisestä kokemusta, että paskaisena aiheuttaa huonoa tyhjäkäyntiä, sammuilua ja jopa käynnistysmisongelmia.

          Kuten yllä jaskap sanoi ääni bensapumpusta ei vielä takaa, että olisi kunnossa. Huonossa kunnossa oleva pumppu pitää vielä ääntä, vaikka ei riittävää painetta saisikaan aikaan. Eli kannattaa mitata ne bensanpaineet.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Targo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2013
            • 226
            • Raisio

            #6
            Kiitoksia vinkeistä jo tähän asti , näillä päästään alkuun. Mulla kyllä vähän samaa ongelmaa sen pumpun kanssa kuulostaa et antais tavaraa mut ota selkoa sit...
            Juu kokeilin sitä savuakin , tossa vaan flekti haittaa vähän sitä, mutta en kyl huomannut vaikutusta...
            täytyy myös todeta että aika "kova" imuääni kyllä tyhjäkäynnillä kuuluu, tai sitten korva tottunut noihin litrasiin... livedatan kanssa voi olla ongelmaa kun olen aiva poropeukalo asian suhteen, katsotaan mitä saadaan aikaan
            Nykyiset
            E39 96' 540i

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by targo View Post
              Kiitoksia vinkeistä jo tähän asti , näillä päästään alkuun. Mulla kyllä vähän samaa ongelmaa sen pumpun kanssa kuulostaa et antais tavaraa mut ota selkoa sit...
              Juu kokeilin sitä savuakin , tossa vaan flekti haittaa vähän sitä, mutta en kyl huomannut vaikutusta...
              täytyy myös todeta että aika "kova" imuääni kyllä tyhjäkäynnillä kuuluu, tai sitten korva tottunut noihin litrasiin... livedatan kanssa voi olla ongelmaa kun olen aiva poropeukalo asian suhteen, katsotaan mitä saadaan aikaan

              Siis miten testasit savulla? Eihän flekti vaikuta siihen mitenkään. :think Savu on tarkoitus työntää imusarjaan ja siihen liittyviin putkiin jne. Vuodoista sitten tulee savua ulos. Irroittaa vaikka maffin ja siitä työntää imusarjan täyteen savua.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Targo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2013
                • 226
                • Raisio

                #8
                Haha , ehtoon aivopuuppa. Tosiaan juuri niinkuin sanoit
                Nykyiset
                E39 96' 540i

                Comment

                • jaskap
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 531
                  • Finland Rovaniemi

                  #9
                  Savugeneraattoti nikotiini vai

                  Tere !

                  Onkos tuohon savutukseen olemassa jokin niksipirkan konsti tai jopa jokin savugeneraattori. Vai pitääkö ihan sikaariksi laittaa ?
                  e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                  e32 750 iA -88 DoubleSex.
                  Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                  Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                  e32 735 1/18
                  e34 M5 1/18
                  e24 635 Csi 1/18
                  e9 3.0 CSi 1/18
                  e31 850 Csi

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jaskap View Post
                    Tere !

                    Onkos tuohon savutukseen olemassa jokin niksipirkan konsti tai jopa jokin savugeneraattori. Vai pitääkö ihan sikaariksi laittaa ?
                    No halvin tapa on nortti miehille sikaria. Otat vaan jarrutehostimelta alipaine letkun irti ja sinne hönkäiset muutoman kerran. Ellei nortti maistu niin sitten kannattaa varmaan miettiä rakentavansa jonkun laitteen. Ammattilikäyttöön löytyy ihan tuota varten tehtyjä laitteita, mutta ovat turhan arvokkaita kotimekaanikolle.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Targo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2013
                      • 226
                      • Raisio

                      #11
                      Tuli tuohon bensapumppuun liittyen mieleen jos se on moro, niin millaista korvauspumppua tilalle ( silmälläpitäen jos joskus myöhemmin alkais kulkupuolta lisäämään) meneekö m5 pumppu tankkiin samalla mallilla kuin pikkumoottorisissa? Äsken juuri töistä tullessa hyytyi parkkipaikalle kuin seinään, 3km matkan meni muuten nätisti paitsi alkaa nykiminen/hyytyminen kun kaasua hiukankin antoi:think

                      Edit; jos jollain on nurkissa ylimääräinen e39 pumppu että pääsis testaa turun alueella oisin enemmän kuin kiitollinen!
                      Nykyiset
                      E39 96' 540i

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10094
                        • KVLA

                        #12
                        Ei sinne kannata laittaa muuta kuin OEM-vastaava Pierburgin bensapumppu.Samalla laitat uuden pumpun releen sinne takontin sulakerasiaan.Tsekkaa myös ne johdot huolella sieltä tankin "korkin" sisäpuolelta.

                        Lukaiseppa tuo minun vanha topiikki omasta E39 540:n sammuilusta:

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by targo View Post
                          Tuli tuohon bensapumppuun liittyen mieleen jos se on moro, niin millaista korvauspumppua tilalle ( silmälläpitäen jos joskus myöhemmin alkais kulkupuolta lisäämään) meneekö m5 pumppu tankkiin samalla mallilla kuin pikkumoottorisissa? Äsken juuri töistä tullessa hyytyi parkkipaikalle kuin seinään, 3km matkan meni muuten nätisti paitsi alkaa nykiminen/hyytyminen kun kaasua hiukankin antoi:think

                          Edit; jos jollain on nurkissa ylimääräinen e39 pumppu että pääsis testaa turun alueella oisin enemmän kuin kiitollinen!
                          Ei lopu pumpusta tuotto ihan hetin. Käyttävät vakiopumppua vaikka lyövät remmiahtimen kylkeen. Jos vaihdat pumpun niin tilalle Pierburgin pumppu, ei mitään harakirejä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Targo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2013
                            • 226
                            • Raisio

                            #14
                            Nonni , koodit tuli lukastua eikä mitään merkittävää. Myöskään mitään muuta ihmeellistä ei irronnut. Johtopäätöksinä asentotunnistin tod. Näköisesti sökö ja bensapumppu viittä vajaa myös. Pistetään inffoa muuttuuko käytös kun tunnistin vaihdettu
                            Nykyiset
                            E39 96' 540i

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10094
                              • KVLA

                              #15
                              Bensapumpun toiminnastahan ei sitten minkäänlaisia vikakoodeja tulekkaan.Eli jos teho ei riitä (pumppu loppu,suodatin tukossa yms.) tai paineet jostain syystä loppu (pumppuvika tai sähkövika tms.).Näissä ei ole mitään paineanturia joka antaisi vikakoodeja.

                              Millä koodit tsekattu?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎