Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i ei starttaa ylikuumenemisen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aliasJ
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 108

    523i ei starttaa ylikuumenemisen jälkeen

    Auto 523i -97 manuaali sedan. Paisari alkoi vuotaa rajusti kesken ajon, jolloin lämmöt nousivat rajusti punaiselle, mutta auto ei mielestäni keittänyt eikä heittänyt nesteitä pihalle missään vaiheessa ennen sammutusta. Seuraavaksi odoteltiin traileria n. pari tuntia ja loput nesteistä valui huoltoaseman pihalle. Auto starttasi normaalisti tuolloin ja ajoin sen trailerin kyytiin.

    Nyt paisariin vaihdettu tiivisteet ja uudet nesteet sisällä, mutta auto ei käynnisty; ei edes yritä startata eikä pyöritä konetta eli mitään ei tapahdu kun avaimesta kääntää, aivan kuin virta olisi akusta loppu, mutta ei ole; akku tarkistettu yleismittarilla ja ladattu. Missä siis vika, onko näissä esim. jokin estojärjestelmä joka estää auton starttauksen ylikuumenemisen seurauksena? Akun kengät ovat olleet myös irti pidemmän tovin välillä, jos sillä on merkitystä. Pitäisikö jotain tiettyjä sulakkeita tai releitä tarkistaa?
    _____________
    e28 520i -vm.84
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Testaa ny alkuun pyriikö se moottori käsin.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • dokki
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 236
      • valtimo-sotkamo

      #3
      testaa tuleeko Virta konehuoneen Virta pistokkeeseen.
      BMW e39 530dA-98
      BMW e38 735iAL-97

      EX:BMW e39 523iA-97
      BMW e36 320ci-92
      BMW e36 316i -92
      BMW e36 325 -91 252hv 315nm
      Honda civic TIC -89 220hv 230nm

      Comment

      • aliasJ
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 108

        #4
        No niin, pahoittelen hölmöä selitystä ongelmaan. Eli akku kyllä näytti täyttä jännitettä ja latautui akkulaturissa, mutta jostain syystä ei kyennyt pitämään jännitettä hetkeäkään vaan purkautui heti, joten virta ei riittänyt kuitenkaan sytytykseen. Uusi akku ja auto käynnistyi moitteetta.
        _____________
        e28 520i -vm.84

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Ei ole mitenkään harvinaista tuollainen, että akussa on jännitettä, mutta virtaa sieltä ei saa ulos.. Itsellä on kokemusta, että 12.6V akku tipahtaa n.4V kun avainta kääntää.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎