Noniin. Nyt on uudet kylmäaineet, ja kyllähän sieltä alkoi kylmää puskemaan joka rööristä. Lämpötilan säätökin taitaa toimia, mutta tuo tuuletinnopeuden automaattinen säätyminen ei toimi. Vaikka laittaa 16°C, niin tuulettimen nopeus ei nouse yli puolen välin
E39 ilmastoinnin kompressori ei pyöri
Collapse
X
-
Eihän tuon perusteella pysty sanomaan että puhallusnopeuden säädössä olisi välttämättä joku vika. Jos kompuutteri päättelee että 50% puhallus riittää niin silloin se puolteho on just oikein.Originally posted by duunari76 View Postmutta tuo tuuletinnopeuden automaattinen säätyminen ei toimi. Vaikka laittaa 16°C, niin tuulettimen nopeus ei nouse yli puolen välin
Jos puhaltimen nopeus seuraa näytön tolppien määrää, ja tolpat elää sitä mukaa kun lämpöä tarvitaan muuttaa, niin eikös kaikki toimi ok? Näissä on usein ohjelmoitu niin, että täysi puhallus ei tule päälle kun
- kone on liian kylmä lämmön tuottamiseksi
- puhallusilma on niin kuumaa/viileää että täyspuhallus olisi epämukavaa matkustajille
Tai jotain sen suuntaista
Ehkä helpoin tapa varmistaa puhalluksen ohjauksen toimivuus on laittaa se huurteenpoisto päälle, se on varma tapa saada max puhallus. Jos tämä ei toimi, niin sitten on jossain vika.Last edited by Havis; 02-06-2014, 15:24."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Joo, mutta ei tuo toimi sinne päinkään. Nytki pukkasi tulikuumaa kaikissa muissa asennoissa (ja lämpötiloissa), kuin tuossa suoraan kasvoille puhalluksessa, ja se suulakkeen säätö ihan kylmällä. Silloin tulee jääkylmää. Jokin siellä sekoilee ja pahasti.
E: Puhalluksen voimakkuudessa ja sen käsisäädössä ei ole ongelmaa.
Comment
-
Olisiko vesiventtilit jumissa tms. Nuo keskisuulakkeet ottaa ilman eri kautta kun niiden säätö on kylmällä, joten siksi niistä tulee silti kylmää.Originally posted by duunari76 View PostJoo, mutta ei tuo toimi sinne päinkään. Nytki pukkasi tulikuumaa kaikissa muissa asennoissa (ja lämpötiloissa), kuin tuossa suoraan kasvoille puhalluksessa, ja se suulakkeen säätö ihan kylmällä. Silloin tulee jääkylmää. Jokin siellä sekoilee ja pahasti.
Comment
-
Kokeile vielä laittaa molempien puolien lämmönsäätimet 16 asteeseen, ja odottelet vähän aikaa puhalluslämmön asettumista. Tuon asteluvun pitäis pakko-ohjata vesiventtiilit väkisin kiinni, jolloin ilma pitäis olla viileetä. Mutta ei se ilma välittömästi muutu, vaan se ottaa aikansa ennenkuin sen kädellä huomaa.Originally posted by duunari76 View PostEli mistä kohdin tuo löytyy, ja mitä sille voi koittaa tehdä?
Jos tuossa kaikesta huolimatta puhaltaa tulikuumaa pitemmänkin ajan jälkeen, vesventtiilit on jumissa.
Niitä venttiileitä voi koittaa varovasti koputella jolloin kevyesti josko ne irtoais liikkumaan. Samoin voi niitä koittaa saada liikkumaan vaihtelemalla säätimen asetuksia 16 .. 32 asteen välillä edestakaisin muutaman kerran, ja antaa olla kussakin ääriasennossa jonkin aikaa.
Puhallusilma voi olla yllättävänkin kuumaa/kylmää vaikka laitteet olis kunnossa, jos IHKA päättelee, että pyydetyn lämmön saamiseksi puhallusilman lämpöä pitää muuttaa reippaasti. Pitemmän päälle lämpö kyllä toimivassa laitteessa asettuu lähelle pyyntiä.
Sitten tietty on se sisälämpötila-anturin vaikutus. Jos se on sökö on puhallusilman lämpö taatusti ihan arpapeliä.Last edited by Havis; 02-06-2014, 20:39."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
Comment