Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vetoakselien voitelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walopower
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 294
    • Espoo

    Vetoakselien voitelu

    Näitähän olisi varmasti hyvä voidella.
    En löytänyt mitään keskustelua asiasta, kaikkee muuta kyllä että vetarin lukitus auennut, täristys tms. juttuja jotka ehkä olisi voinut jäädä tapahtumatta jos olisi voideltu.
    Onko liukuholkissa rasvanipat, onko joku tehny itse.
    Silloin kun vetari on irti niin omat rasvanipat on helppo tehdä.
    Vaikka paikallaankin ollessa poraisi ja menisi joku lastu sisään niin tuskin se siihen hajoo, kuivana käyttöön kyllä nopeasti.
    Mikä paikka kuivuu ensin, onko ollut tarveta voidella jos kumit on kuitenkin ehjät?
    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Taitaa olla turha voidella jos suojakumit ovat ehjät eikä kotelon saumat ole kovin paljon vuotaneet. Vanha rasva muuttuu pikkuhiljaa bitumimaiseksi mönjäksi ja nivelet pitäisi purkaa ja poistaa kaikki vanha rasva ja laittaa uutta tilalle, pelkkä uuden rasvan lisäys ei pahemmin auta. Minä tein tuollaista remonttia ja siinä sitten huomasinkin yhden nivelen laakeripesän syöpyneen, joten meni uusien vetareiden ostoksi...

    En kyllä tajua mikä on tuo liukuholkki?
    E39 528iA

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by TJJ View Post
      En kyllä tajua mikä on tuo liukuholkki?
      Mä uskoisin että tässä tarkoitetaan sitä sisäpäätä mikä liukuu ja mahdollistaa akselien pituuden muutoksen joustoissa...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Mä uskoisin että tässä tarkoitetaan sitä sisäpäätä mikä liukuu ja mahdollistaa akselien pituuden muutoksen joustoissa...
        ?

        Sisäpään tumppi on kiinteästi perässä. Myös pituussuuntainen liikevara tulee vetarin vakionopeusnivelistä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 958
          • Salo

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          ?

          Sisäpään tumppi on kiinteästi perässä. Myös pituussuuntainen liikevara tulee vetarin vakionopeusnivelistä.
          Tarkoitettaneen siis osaa numero 6.

          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            ?

            Sisäpään tumppi on kiinteästi perässä. Myös pituussuuntainen liikevara tulee vetarin vakionopeusnivelistä.

            Ai se on tässä niinpäin, ei oo tullu tarkemmin tutkittua, oletin vain, näin kun on yleensä.
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎