Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 häikkää...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loyal
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1480
    • Vantaa

    E39 häikkää...

    Onko normaalia, että pakoputki kuumenee päästä, normaali ajossa niin kuumaksi että kun suihkuttaa vettä siihen, vesi kiehahtaa??
    Myöskin pakokaasu haisee rikille tms..?? todella vahva haju!
    Pitäs varmaan viedä toi jo testeriin, mutta kun ei raaskis laittaa siihen euroja.

    Onko kellään vastaavia tapauksia?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ei todellakaan normaalia. Jos oli vanhempi kuin 9/98, vähän voisi "haiskahtaa" tyyppivialle että katin sisiskalut olisivat irronneet kuoresta ja tukkineet putken.
    Tuo rikinkatku ja tulikuuma putkisto yleensä viittaa juuri tähän, tai sitten jonkin vaimentimen rikkoutumiseen jossa pöntön sisuskalut/villa tukkii vaimentimen. Toki muitakin mahdollisuuksia konepuolelta voi pakokaasujen lämmön nousuun löytää, mutta normaalia tämä ei ole. Onko puhti/ominaisuudet 100% tallella?

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by loyal
      Onko normaalia, että pakoputki kuumenee päästä, normaali ajossa niin kuumaksi että kun suihkuttaa vettä siihen, vesi kiehahtaa??
      Myöskin pakokaasu haisee rikille tms..?? todella vahva haju!
      Pitäs varmaan viedä toi jo testeriin, mutta kun ei raaskis laittaa siihen euroja.

      Onko kellään vastaavia tapauksia?
      Tuolla Matilla näyttää olevan tuo pakoputki myynnissä:

      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • loyal
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1480
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Hemi
        Ei todellakaan normaalia. Jos oli vanhempi kuin 9/98, vähän voisi "haiskahtaa" tyyppivialle että katin sisiskalut olisivat irronneet kuoresta ja tukkineet putken.
        Tuo rikinkatku ja tulikuuma putkisto yleensä viittaa juuri tähän, tai sitten jonkin vaimentimen rikkoutumiseen jossa pöntön sisuskalut/villa tukkii vaimentimen. Toki muitakin mahdollisuuksia konepuolelta voi pakokaasujen lämmön nousuun löytää, mutta normaalia tämä ei ole. Onko puhti/ominaisuudet 100% tallella?
        Sitä juuri olen ihmetellyt, koska kaikki ketä on ajanut mun autoa, sanoo että on aika "lussu" verrattuna muihin 523:iin...

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #5
          Originally posted by loyal
          Sitä juuri olen ihmetellyt, koska kaikki ketä on ajanut mun autoa, sanoo että on aika "lussu" verrattuna muihin 523:iin...
          Ei muuta kuin OBC testimoodiin ja olikos se 7.3 testi joka näyttää nopeuden ilman mittarivirhettä. 70km/h ylöspäin 4-vaihteella ja 80km/h kohdalla kello käyntiin - 120km/h kohdalla seis. Tehtaan mukaan pitäis mennä 9.1s, oma hiace meni 9.5s kun pariin otteeseen kokeilin viime kesänä.

          Comment

          • loyal
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1480
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Rapamaha
            Ei muuta kuin OBC testimoodiin ja olikos se 7.3 testi joka näyttää nopeuden ilman mittarivirhettä. 70km/h ylöspäin 4-vaihteella ja 80km/h kohdalla kello käyntiin - 120km/h kohdalla seis. Tehtaan mukaan pitäis mennä 9.1s, oma hiace meni 9.5s kun pariin otteeseen kokeilin viime kesänä.
            ?? siis tä? Mikäs toi tommonen on?

            Comment

            • loyal
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1480
              • Vantaa

              #7
              Millanen se "korvaus katti" muuten on? Mistä niitä saa?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Kyllä se kattivialta tosiaan tuntuu jos tuosta "laiskuudesta" on huomauteltu.
                Tässä on yleensä vain ongelmana se että katin elementistä on lähtenyt paloja jotka ovat silppuna vaimentimissa tukkien ne. Eli menee helposti vaihtoon koko putkisto.
                ps. oma M52TU 523 kiskoo steptronicilla tuon 80-120kmh kirkkaasti alle 9sekunnin, mutta toki kolmosella lähtien. Neloselta lähtien ollaan 9sek tasossa.
                Sen verran tuntuu muutenkin puhdikkaalta kun on ajellut muiden 523/528:ja että taidan ensi kesänä käydä piruuttani kellottamassa omani, vaikka paikaltaanhan mikään e39 ei ole mikään raketti.
                Last edited by Hemi; 09-02-2005, 22:58.

                Comment

                • loyal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1480
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Kyllä se kattivialta tosiaan tuntuu jos tuosta "laiskuudesta" on huomauteltu.
                  Tässä on yleensä vain ongelmana se että katin elementistä on lähtenyt paloja jotka ovat silppuna vaimentimissa tukkien ne. Eli menee helposti vaihtoon koko putkisto.
                  ps. oma M52TU 523 kiskoo steptronicilla tuon 80-120kmh kirkkaasti alle 9sekunnin, mutta toki kolmosella lähtien. Neloselta lähtien ollaan 9sek tasossa.
                  Sen verran tuntuu muutenkin puhdikkaalta kun on ajellut muiden 523/528:ja että taidan ensi kesänä käydä piruuttani kellottamassa omani, vaikka paikaltaanhan mikään e39 ei ole mikään raketti.
                  Ei saatana riko mun supersprinttiä!! Nyt menee hermot, avaan heti aamulla sen samantien. Vaikka rälläkällä koko katti pois ja motonetistä uusi korvauskatti tilalle.
                  Mites tuo korvauskatti, meneekö sitten päästöistä läpi kun on leiman aika??

                  Comment

                  • loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1480
                    • Vantaa

                    #10
                    Siis jumalauta! Se katti maksaa motonetissä 888€??
                    Huh... Enää ei ole kulta arvossaan, menee katalysaattorit jo ohi.
                    Jos joskus saan tuommoisen uuden ostettua, laitan sen vaan leiman ajaksi
                    kiinni, ja sit irti ja hyllyyn. Myllytys viikon välein, niin pysyy hyvänä ja arvossaan. Ei voi olla totta, 888€ tarvike osa...?! :(

                    Comment

                    • harossi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 619
                      • Haukipudas

                      #11
                      Calibran 2.0 16v:hen sai ainakin korvauskatin 150€:lla tarvikeliikeestä. Siinä tais olla putki jotain 2" luokkaa. Mikähän tossa bemussa sitten on.. Ja meni päästöistä läpi. Tarvikekattiin piti hitsata laipat alkuperäisestä.
                      e39 M5

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by loyal
                        Siis jumalauta! Se katti maksaa motonetissä 888€??
                        Huh... Enää ei ole kulta arvossaan, menee katalysaattorit jo ohi.
                        Jos joskus saan tuommoisen uuden ostettua, laitan sen vaan leiman ajaksi
                        kiinni, ja sit irti ja hyllyyn. Myllytys viikon välein, niin pysyy hyvänä ja arvossaan. Ei voi olla totta, 888€ tarvike osa...?! :(
                        kannattaa käydä hommaamassa nitroja jos käyt kysymässä alkuperäisen hintaa
                        Last edited by Esko; 10-02-2005, 10:09.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Esko
                          käyppä kysymässä alkuperäisen hintaa laakkosella
                          Veikkaisin alkuperäisen hinnaksi about 1400€
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Rapamaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 683
                            • -

                            #14
                            Originally posted by loyal
                            ?? siis tä? Mikäs toi tommonen on?
                            OBC:n testimoodi, missä saa kaikkea enemmän tai vähemmän tarpeellista infoa irti. Tarkempaa infoa allaolevista linkeistä (pienelle OBC:lle, isollekin löytyy vastaavat ohjeet).




                            KL:ssä näytti olevan katti 850 euroa, mutta eikös niitä magnaflow:n katteja saanut jokin viiden satkun kieppeille? Tjaa, pelkkä pönttö näyttää olevan vielä huokeampi: http://www.prostreet.fi/viritysosat/...magnaflow.html
                            Last edited by Rapamaha; 10-02-2005, 10:20.

                            Comment

                            • loyal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1480
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Rapamaha
                              OBC:n testimoodi, missä saa kaikkea enemmän tai vähemmän tarpeellista infoa irti. Tarkempaa infoa allaolevista linkeistä (pienelle OBC:lle, isollekin löytyy vastaavat ohjeet).




                              KL:ssä näytti olevan katti 850 euroa, mutta eikös niitä magnaflow:n katteja saanut jokin viiden satkun kieppeille? Tjaa, pelkkä pönttö näyttää olevan vielä huokeampi: http://www.prostreet.fi/viritysosat/...magnaflow.html
                              Eli pitääkö toi OBC tehdä jotenkin vai onko se jo tossa autossa valmiiksi?
                              Kaverin E46 oli ainakin se et se näyttää nopeuden digitaalisena jo valmiiksi, mutta onko mullakin noita toimintoja?

                              Tuo magnaflow ei mee leimasta läpi täällä suomessa...?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎