Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D e39 käyttökokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Joo, kun tuo kulutuksen ja keskinopeuden suhde on juuri se mikä kertoo kaiken ja juuri sen oleellisimman ajoneuvon oikeasta polttoainetaloudesta.
    Toki nollauksesta pitäisi olla aikaa jotta oikeaan päätelmään voitaisiin päästä.
    Tamä kun on niin että Helsingin seudulla 9.5l/35kmh on helposti pienempi kulutus kuin "maaseudulla" 6.7l/58kmh. ...Rostokista Lyoniin 12.9l/112kmh...on jo tosi pieni.

    Comment

    • Dj Niksperi
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 2437
      • Salo, Finland

      #17
      tollanen 530d on ainakin todella hyvä auto. Ukolla oli taksina vm.2002 E39 ja kulki ja kukkui 268tkm. vesipumppu vaihdettiin ja muissa huolloissa käytiin säännöllisesti. Auto oli todella hyvä.
      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

      -Team Pussihousu-
      Salo///Works
      sigpic

      Comment

      • mi76
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 2

        #18
        Terve!

        Olen tässä kartottanut kovasti niiden automerkkien/mallien mahdollisia "insinöörien" suunnitteluvikoja joita olen harkinnut ostavani.
        Dieseliin olen ajatellut vaihtaa koska nyt alkaa tulemaan n. 40 000 km:ä vuodessa ja luulisin että diiselillä voisi säästää.

        Itselläni on nyt Saab 9-5 2.3t bensa -99 joka on ollut nelisen kuukautta ajossa, suobissa on insinööreille sattunut semmoinen moka että huohotinjärjestelmä on ahdas ja aiheuttaa öljyn kierrossa ongelmia ja konevaurion. Omaani tehtiin koneremontti ennen kuin ostin. Saabin dieseliä en harkitse, siinä ollut liikaa mielestäni "kalliita korjauksia" vaativia vikoja.

        E-sarjan -00 farmari mersua olen myös himoinnut, mutta korroosio vikoja aivan liikaa ton tason autoon joka myös tulisi maksamaan suhteellisen paljon korjatessa. Tietenkin ymmärrän normaalit kuluvat osat tai muut korjaukset, että ne maksaa ja niitä tulee. Tekniikka niissä diiseleissä ymmärtääkseni on kestänyt.

        Mutta en ymmärrä insinöörien taidottomuutta olevia virheitä automerkkien koneissa ym.

        Audin A6 2.5 TDI -01 oli myös tutkinnan alla, mutta siellä nokka-akselit on tehty jostain uretaanista tai jotain ja ne poksuu samoilla kilometreillä kun Saabin Garretin ahtimetkin...eli 100 tkm välein....ja ei oo halpaa lystiä.

        Volvo V70 -01 D5 :stä en ole kuullut vielä insinööri virheitä mitään, joten se olisi vielä tulevan diiselin hankintalistalla.

        Tätä foorumia selatessa myös E39 525d ja 530d -00 tai -01 malleissa en ainakaan löytänyt mitään vastaavaa insinööri mistakea? Muita vikoja tietenkin löysin, mutta se kuuluu asiaan....joka autossa on. Mutta en haluaisi omistaa kallista diiseliä ja pelkäämään samaan aikaan moottorivaurion tai korroosion tulevaa miljoonalaskua...

        Kiitoksia.

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #19
          *muistelee*
          67km/h keskituntinopeus ja kulutus 6,4L/100km

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by mi76
            Tätä foorumia selatessa myös E39 525d ja 530d -00 tai -01 malleissa en ainakaan löytänyt mitään vastaavaa insinööri mistakea? Muita vikoja tietenkin löysin, mutta se kuuluu asiaan....joka autossa on. Mutta en haluaisi omistaa kallista diiseliä ja pelkäämään samaan aikaan moottorivaurion tai korroosion tulevaa miljoonalaskua...

            Kiitoksia.

            Ne läpät siellä imusarjassa on kyllä virhe bemun disulissa,eilen kävin bmw huollossa ja siellä oli e60 530d (vm 04 ?) josta oli imusarjan läpät lähteneet karkuteillä ja tuloksena..konerikko !
            Jopa huoltopäälikkö oli funtsinut miten ko .läpät voisi poistaa omastaan 530d vm 03:sta.
            Onneksi oli e60 remppa mennyt takuuseen ,huoltomies puhui 14 ke kustannuksesta ko. autossa olisi hieman kalliin näppi paukku.
            Toinen on automaattilaatikon lauhdutinputkiston liitokset..tämä taitaa olla joillakin ollut ongelma itseni lisäksi.
            Ei bemukaan aivan viaton auto ole mutta kyllä se mersun ja audin aina voittaa
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #21
              Originally posted by veku



              Ne läpät siellä imusarjassa on kyllä virhe bemun disulissa,eilen kävin bmw huollossa ja siellä oli e60 530d (vm 04 ?) josta oli imusarjan läpät lähteneet karkuteillä ja tuloksena..konerikko !
              Jopa huoltopäälikkö oli funtsinut miten ko .läpät voisi poistaa omastaan 530d vm 03:sta.
              Onneksi oli e60 remppa mennyt takuuseen ,huoltomies puhui 14 ke kustannuksesta ko. autossa olisi hieman kalliin näppi paukku.
              Toinen on automaattilaatikon lauhdutinputkiston liitokset..tämä taitaa olla joillakin ollut ongelma itseni lisäksi.
              Ei bemukaan aivan viaton auto ole mutta kyllä se mersun ja audin aina voittaa
              Mikä noiden läppien tehtävä on?
              Vastaava kuin esim. mopojen läppäpytyissä?

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Kohta on omalla ajettuna kymppitonni ja ei ole tarvinnut muuta kuin tankkailla, sitäkin aika harvoin. Webasto ei toimi kunnolla, mutta eipä se ole häirinnyt, lämmityslaite temppuilee kanssa. Sitten noita alustan hutinoita pitäisi metsästellä... hyvä peli
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • mi76
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 2

                  #23
                  Kiitoksia kaikista kommenteista, hienostihan täältä foorumilta löytyi asiaa kyseisestä autosta.

                  En ole ikinä edes ajanut BMW:llä, joten täytyy käydä koe-ajamassa ensin 525d:ä tai 530d:ä.

                  Kulutus tämän kokoluokan farmari diiseleissä näytti olevan kutakuinkin samaa luokkaa, joten siinä ei ratkaisevia eroja tule.

                  Comment

                  • ////3
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 399
                    • Lahti

                    #24
                    530d

                    Oma 530d farkku ajotietokoneen mukaan vie (pitkänä aikana) 41km/h keskinopeudella
                    7.5l/100. Sekalaisesaajossa ja tyhjäkäyntihän myös nostaa tuota kulutusta.

                    Tännehän voisi laittaa myös suurimpia sadallakilometrillä kulutuksia 530d:llä? Esim. kärryävedettäessä, taikka mutenvaan on kuluttanut yllättävänpaljon.

                    Itselläni ollut siellä 9l/100km
                    Usvaa putkeen

                    Comment

                    • AkiV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 329

                      #25
                      hyvä peli ollut... tietty kuluvia osia saanut vaihdella...

                      moniurahihnat, rullia, kiisselin paluuletku, nesteet suomeen tullessa ...hmm no ei sen ihmeempää, inspektion 1/2 huollot tietty päälle
                      autossa nyt 192tonnia mittarissa, eikä loppua näy

                      seuraava auto on varmasti vaan saman pelin facelift...

                      omat kulutukset on ollut keskinopeudella 60km/h nyt talvella , webaston kanssa tollasta 8.0-8.2litraa

                      kesällä meni 80-90km/h matka-ajossa 6litralla

                      kesällä normaali työajossa lahden motarilla 135km/h , kulutus = 7,5-8 ... keskinopeus kai jossain 58-62km/h
                      E39 530dA Touring -00

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #26
                        Lyhyellä kokemuksella vaikuttaa hyvältä. Matkassa menee alle 6.5l mut kovat pakkaset taajamaajoineen nostivat keskikulutuksen 10.1een.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Juppeli
                          Newbiemmer
                          • Mar 2007
                          • 9
                          • E-p

                          #27
                          Ei hullumpi peli, ite oon ajanu ny yli 40000, turbo,takakelkan puslat+ muuta perusjuttua o tullu laitettua, mittarissa o 302000km. Kulutus matka ajos noin 6l, sekalaisessa 7.5l

                          Comment

                          • hengari
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 208
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Ei kannata ostaa e39 530d:tä... kaikki autot sen jälkeen tuntuu ihan paskoilta...
                            Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                            Nyt:
                            -E61 530dA M-sport 2006
                            -Mustang fastback 1965

                            Ex.
                            -e39 530dA M-sport 2002
                            -e91 320dA M-sport 2008

                            Comment

                            • docjones
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 127

                              #29
                              530dA kulutus

                              Tässä oma setti tankkaus.com:ista dumpattuna:



                              -
                              JN

                              Comment

                              • nachi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 378

                                #30
                                Originally posted by hengari View Post
                                Ei kannata ostaa e39 530d:tä... kaikki autot sen jälkeen tuntuu ihan paskoilta...
                                Itse ajelin toissapäivänä E60 530D sedanilla ja ei kyllä tuo E39 530D tuntunu senjälkeen enään oikeen miltään, kulkupuoli tuntui ainakin reilusti paremmalta.

                                Tiedä sitten oliko semmosta hetken huumaa mutta mutta, aivan loistava peli sekin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎