Nissens ei aio hoitaa tuotteensa takuuta. (ed. Ilmastoinnin flektien laatu?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by MSam View Post
    Eihän Suomen Nissens voi olla vastuussa puolalaisen verkkokaupan korjaus- tai takuuasioista. Siksi sinulle on useampi yrittänyt neuvoa, että ole yhteydessä myyjään. Jos sitten myyjä haluaa helpottaa asian käsittelyä, he voivat valmistajan kautta sopia eri maahantuojien kesken keskinäisistä hyvityksistä tai korvauksista.

    Tuon verkkokaupan ehdoissa on ihan selvästi (kääntäjällä ajoin läpi), että takuu- ja korjausasioissa ollaan yhteydessä heihin ja erikseen (esimerkikisi) Boschin tuotteiden kohdalla pitää täyttää erillinen lomakekin.
    Saisikos tälle jotain perusteluja? Meinasit, että:
    A) EU:n lait ei koske Suomen Nissensiä? (Laissa sanotaan, että yhdessä EU-jäsenmaassa myönnetty takuu tulee olla voimassa muissa EU-jäsenmaissa.)
    B) Suomi tai Puola ei ole EU:n jäsen?

    Jokaisella kaupalla täytyy lukea, että he hoitavat takuut (tai ainakin suomalaisilla kaupoilla, koska laki velvoittaa heidät tähän). Tämä ei kuitenkaan poista EU lain tuomaa velvoitetta hoitaa takuuta kuluttajan kotimaassa, jos tuote on EU-alueella ostettu ja kuluttaja asuu EU-maassa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Minusta tuntuu, että lähetät sen nopeammin Puolaan ja saat toisen tilalle ennen kuin saat Suomessa asiaan korjausta. Asiaa kun voi täällä pitkittää melkoisen pitkään. Toki jos aikaa on ja harrastuksista puutetta, niin voihan tuosta taistella.

      Sinällään asia kyllä pitäisi hoitua Suomen toimipisteen kautta koska se selvästi on valmistajan sivullakin listattu eikä ole vain joku yksittäinen jälleenmyyjä. Mutta tuo toiminee vain jos tuo puolalainen on virallinen jälleenmyyjä, onko siitä tietoa?
      E39 528iA

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Nissens taitaa olla tanskalainen yritys, niin eihän nyt suomen myyjillä ole vastuuta puolasta ostetuille tuotteille??

        Ei ole ihme että saakin vittuilua asiasta. Kyllä siinä on tietoisen riskin ottanut jos on lähtenyt ostamaan halvemmalla ulkomailta. Ei muuta kuin sinne puolaan vaan yhteyksiä, tai sitten suoraan valmistajaan yhteyksiä ja kysyy miten asia hoidetaan suomessa.
        Valmistajaan tässä olla oltu koko ajan yhteydessä.. Tarkemmin ottaen Suomen sivuhaaraan. Ei tässä mitään Suomen myyjää ole tähän sotkettu.


        Originally posted by TJJ View Post
        Minusta tuntuu, että lähetät sen nopeammin Puolaan ja saat toisen tilalle ennen kuin saat Suomessa asiaan korjausta. Asiaa kun voi täällä pitkittää melkoisen pitkään. Toki jos aikaa on ja harrastuksista puutetta, niin voihan tuosta taistella.

        Sinällään asia kyllä pitäisi hoitua Suomen toimipisteen kautta koska se selvästi on valmistajan sivullakin listattu eikä ole vain joku yksittäinen jälleenmyyjä. Mutta tuo toiminee vain jos tuo puolalainen on virallinen jälleenmyyjä, onko siitä tietoa?

        Ei ole tietoa onko tuo Nissensin virallinen jälleenmyyjä ja Nissensin sivuilta en ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt listaa.
        Last edited by HTK12; 19-06-2014, 11:02.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • MSam
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 181
          • Länsi-Suomi

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Saisikos tälle jotain perusteluja? Meinasit, että:
          A) EU:n lait ei koske Suomen Nissensiä? (Laissa sanotaan, että yhdessä EU-jäsenmaassa myönnetty takuu tulee olla voimassa muissa EU-jäsenmaissa.)
          B) Suomi tai Puola ei ole EU:n jäsen?

          Jokaisella kaupalla täytyy lukea, että he hoitavat takuut (tai ainakin suomalaisilla kaupoilla, koska laki velvoittaa heidät tähän). Tämä ei kuitenkaan poista EU lain tuomaa velvoitetta hoitaa takuuta kuluttajan kotimaassa, jos tuote on EU-alueella ostettu ja kuluttaja asuu EU-maassa.
          Sotket nyt aika sujuvasti termit valmistaja ja jälleenmyyjä. Suomen Nissens on minun ymmärtääkseni jakelija ja edustaja Suomessa. Puolalainen verkkokauppa ei myöskään ole heidän. EU-jäsenyydellä ei tässä kohtaa ole mitään merkitystä, koska virhetapauksissa sinun pitää kuitenkin olla aina ensin yhteydessä myyjään, ts. puolalaiseen verkkokauppaan. Ja heidän omatkin ehtonsa selvästi kertovat, että he hoitavat takuukäsittelyn, ei jonkun toisen EU-maan jälleenmyyjä tai edustaja.

          Itse olen työssä valmistavassa teollisuudessa. Käytämme mm. suomalaisia hydr.sylintereitä tuotteissamme. Kuten käyttää moni muukin vastaavia tuotteita tekevä yritys. Jos minulle ottaisi yhteyttä Puolasta yksityishenkilö ja vaatisi takuuna hänen suomalaisesta kilpailijan verkkokaupasta hankkimansa tuotteen, niin olisin vähintään hämmästynyt. Vaikka meillä olisi hyllyt notkoillaan samaa sylinteriä. Me vastaamme meidän myymistä sylintereistä, tai viime kädessä niiden valmistaja. Eikä meidän tuotteissa olevista sylintereistä vastaa kilpailija, tai varsinkaan toisessa EU-maassa oleva sylinterimyyjä.

          Mikä tässä on oikeasti niin vaikeaa?

          Jos puolalainen verkkokauppa haluaa olla notkea, he voivat olla yhteydessä omaan maahantuojaansa (Nissens Poland?) ja pyytää sieltä edelleen takuukäsittelyä Suomessa. Mutta se on kyllä ainut tapa, miten asian voi vyöryttää aivan sivullisen Suomen Nissensin päälle.

          Kuluttajalla on oikeuksia, mutta on myös velvollisuuksia. Ja tässä kohtaa olet hankkinut puolalaisesta verkkokaupasta heidän ehdoillaan tuotteen. Takuu- ja korjausasiat menevät ihan lakien mukaan, heidän kauttaan.

          Minulla ei ole kyllä enää tähän aiheeseen mitään annettavaa, mutta toivon, että saat asian parhain päin hoidettua ja joka tapauksessa hyvää Juhannusta kaikille!
          E60 523i

          E10 kiitos ei.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by MSam View Post
            Sotket nyt aika sujuvasti termit valmistaja ja jälleenmyyjä. Suomen Nissens on minun ymmärtääkseni jakelija ja edustaja Suomessa. Puolalainen verkkokauppa ei myöskään ole heidän. EU-jäsenyydellä ei tässä kohtaa ole mitään merkitystä, koska virhetapauksissa sinun pitää kuitenkin olla aina ensin yhteydessä myyjään, ts. puolalaiseen verkkokauppaan. Ja heidän omatkin ehtonsa selvästi kertovat, että he hoitavat takuukäsittelyn, ei jonkun toisen EU-maan jälleenmyyjä tai edustaja.

            Itse olen työssä valmistavassa teollisuudessa. Käytämme mm. suomalaisia hydr.sylintereitä tuotteissamme. Kuten käyttää moni muukin vastaavia tuotteita tekevä yritys. Jos minulle ottaisi yhteyttä Puolasta yksityishenkilö ja vaatisi takuuna hänen suomalaisesta kilpailijan verkkokaupasta hankkimansa tuotteen, niin olisin vähintään hämmästynyt. Vaikka meillä olisi hyllyt notkoillaan samaa sylinteriä. Me vastaamme meidän myymistä sylintereistä, tai viime kädessä niiden valmistaja. Eikä meidän tuotteissa olevista sylintereistä vastaa kilpailija, tai varsinkaan toisessa EU-maassa oleva sylinterimyyjä.

            Mikä tässä on oikeasti niin vaikeaa?

            Jos puolalainen verkkokauppa haluaa olla notkea, he voivat olla yhteydessä omaan maahantuojaansa (Nissens Poland?) ja pyytää sieltä edelleen takuukäsittelyä Suomessa. Mutta se on kyllä ainut tapa, miten asian voi vyöryttää aivan sivullisen Suomen Nissensin päälle. Hyvää Juhannusta!

            Kuluttajalla on oikeuksia, mutta on myös velvollisuuksia. Ja tässä kohtaa olet hankkinut puolalaisesta verkkokaupasta heidän ehdoillaan tuotteen. Takuu- ja korjausasiat menevät ihan lakien mukaan, heidän kauttaan.

            Minulla ei ole kyllä enää tähän aiheeseen mitään annettavaa, mutta toivon, että saat asian parhain päin hoidettua ja joka tapauksessa hyvää Juhannusta kaikille!
            Nissens Suomen sähköposti osoitteet on muotoa [email protected], joten kyseessä tuskin on itsenäinen Nissens tuotteiden jälleenmyyjä. Mielestäni kyseessä on valmistajan sivuhaara. Vaihtoehtoisesti ehkä voitaisiin katsoa heitä maahantuojaksi, jota koskee sama EU-laki.

            En kyllä ymmärrä mikä tuossa EU-laissa on epäselvää? Jos kuluttajalle myydään tuote x, tuotteen valmistaja / maahantuoja kuluttajan kotimaassa on velvollinen korjaamaan tuotteen kuluttajan kotimaassa (olettaen, että teillä on virallinen maahantuoja tuotteellenne Puolassa, ellei ole ei tämä koske teitä). Eli jos Puolalainen kuluttaja olisi ostanut teidän tuotteen Suomesta teidän Puolan sivuhaaranne/Puolan maahantuoja olisi velvollinen sen korjaamaan. Menevätkö tuotteenne kuluttajille vai yritykselle käyttöön? Jos tuotteen loppukäyttäjä on yritys ei siinä ole mitään kuluttajansuojaa eikä mitään takuuta tarvitse antaa tuotteelle. Eli yritys A myy tuotteen naapurissa sijaitsevalle yritykselle B:lle eikä takuusta sovita mitään. Tuote hajoaa heti samana päivänä. Tuotteella ei ole mitään takuuta, eikä yritys A:lla ole velvollisuutta korjata sitä.

            Käytönnön esimerkki: Matti ostaa TV:n saksalaisesta verkkokaupasta ja se hajoaa. Hänellä on oikeis (EU kuluttajasuojan perusteella) korjauttaa tuote Suomessa. Tästä vastaa joko valmistaja tai maahantuoja (olettaen, että samaa tuotetta myydään Suomessa ja sillä on virallinen maahantuoja).
            Last edited by HTK12; 19-06-2014, 12:33.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Saahan sitä tapella jos haluaa mutta en näe mitään järkeä tommosessa touhussa
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Skunkki^
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 688
                • Espoo

                #22
                On valmistaja.
                On maahantuoja.
                On jälleenmyyjä.

                Käännät tuon listan ylösalaisin niin saat takuukäsittelyn järjestyksen.
                Jälleenmyyjällä on oikeus korjata tai korvata tuote ensisijaisesti.

                Kuten jo aiemmin mainittua, ethän Puolasta ostettua televisiota palauta lähimpään Giganttiin, vaikka Gigantti näitä myykin, ellei jälleenmyyjän kanssa ole näin sovittu?
                Yleisesti yksityishenkilöt eivät muutenkaan takuuasioita, tai ylipäätänsä mitään asioita, hoida maahantuonnin tai valmistajan kanssa. Tätä varten on jälleenmyyjät.
                KIA Optima PHEV

                Exät:
                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Pinxi View Post
                  On valmistaja.
                  On maahantuoja.
                  On jälleenmyyjä.

                  Käännät tuon listan ylösalaisin niin saat takuukäsittelyn järjestyksen.
                  Jälleenmyyjällä on oikeus korjata tai korvata tuote ensisijaisesti.

                  Kuten jo aiemmin mainittua, ethän Puolasta ostettua televisiota palauta lähimpään Giganttiin, vaikka Gigantti näitä myykin, ellei jälleenmyyjän kanssa ole näin sovittu?
                  Yleisesti yksityishenkilöt eivät muutenkaan takuuasioita, tai ylipäätänsä mitään asioita, hoida maahantuonnin tai valmistajan kanssa. Tätä varten on jälleenmyyjät.
                  Enhän minä nyt edelleenkään ole asioimassa suomalaisen jälleenmyyjän kanssa, vaan valmistajan/maahantuojan. Valmistajalla/maahantuojalla nyt on kuitenkin lakisääteinen velvollisuus hoitaa takuu kuluttajan kotimaassa (EU-alueella). Jos ostat uuden BMW saksasta lähetätkö sen tehdastakuuta varten saksaan, vai asioitko kenties BMW Finlandin kanssa?

                  Itse en nyt ymmärrä mitä ihmeellistä on, jos haluaa hoitaa takuun kotimaassa, kun laki tarjoaa siihen kuluttajalle mahdollisuuden? Kuluttajaelektroniikan tiimoilta olen asioinut useasti valmistajan/maahantuojan kanssa ja yleensä ei ole kyllä ollut mitään ongelmia takuun hoitumisessa. Tämä nyt ei pitäisi olla kenellekkään enää uusi asia. Tästä nyt on hieman tuota EU-alueen takuusta:

                  Last edited by HTK12; 19-06-2014, 16:11.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • arska86
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 309
                    • Helsinki

                    #24
                    Sinullahan ei ymmärtääkseni ole tässä tapauksessa tuotteelle valmistajan myöntämää takuuta tai ainakaan sitä ei ole missään mainittu. Myyjäliike on myöntänyt takuun ja ilmoittanut hoitavansa takuuasiat.

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Enhän minä nyt edelleenkään ole asioimassa suomalaisen jälleenmyyjän kanssa, vaan valmistajan/maahantuojan. Valmistajalla/maahantuojalla nyt on kuitenkin lakisääteinen velvollisuus hoitaa takuu kuluttajan kotimaassa (EU-alueella). Jos ostat uuden BMW saksasta lähetätkö sen tehdastakuuta varten saksaan, vai asioitko kenties BMW Finlandin kanssa?
                      Oletko ollut edes yhteydessä liikkeeseen josta ostit flektin? Oletko kysynyt heiltä, että voitko korjauttaa tai vaihtaa tämän flektin Suomalaisella maahantuojalla?

                      Auto esimerkkinä on huono. Et varmaan kuitenkaan asioisi BMW Finlandin kanssa ja ajaisi autoa pääkonttorista sisään, vaan asioisit BMW Finlandin edustajan kanssa = paikallinen BMW myyjä = jälleenmyyjä.
                      Tämä jälleenmyyjä palveluna hoitaa sinun, myyjäliikkeen ja maahantuonnin väliset asiat.
                      30€ flektissä tämä palvelu voi olla kevyesti heikompaa.

                      Edelleen, myyjäliikkeellä on oikeus korjata tai vaihtaa tuote, kuten he ovat ilmeisesti tarjonnutkin?
                      Suomalaisissa tuntuu olevan tätä vikaa, että jos tuote on viallinen, lähtee heti kirjeet liput lappuset ja vihaiset puhelinsoitot maahantuontiin/valmistajalle vaikkä tämä ei ole missään tekemisissä tuotteen myymisessä sinulle.
                      Last edited by Skunkki^; 19-06-2014, 16:34.
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by arska86 View Post
                        Sinullahan ei ymmärtääkseni ole tässä tapauksessa tuotteelle valmistajan myöntämää takuuta tai ainakaan sitä ei ole missään mainittu. Myyjäliike on myöntänyt takuun ja ilmoittanut hoitavansa takuuasiat.
                        Et ilmesesti lukenut otsikkoa pidemmälle. Olen todennut tämän jo useamman kerran: jos valmistaja myöntää yhdessä jäsenmaassa tuotteelleen takuun, on se takuu voimassa jokaisessa jäsenmaassa (näin sanoo asiasta EU). Eli kyllä sillä on takuu. Vaikka tuotteella ei olisi takuuta olisi valmistajalla/maahantuojalla kuitenkin virhevastuu (tämäkin on kuluttajansuojassa määrätty). Nissens Suomikin on sanonut, että tuotteella on takuu.

                        Originally posted by Pinxi View Post
                        Oletko ollut edes yhteydessä liikkeeseen josta ostit flektin? Oletko kysynyt heiltä, että voitko korjauttaa tai vaihtaa tämän flektin Suomalaisella maahantuojalla?
                        Kyllä olen, he sanoivat, että pitäisi lähettää sinne.


                        Originally posted by Pinxi View Post
                        Auto esimerkkinä on huono. Et varmaan kuitenkaan asioisi BMW Finlandin kanssa ja ajaisi autoa pääkonttorista sisään, vaan asioisit BMW Finlandin edustajan kanssa = paikallinen BMW myyjä = jälleenmyyjä.
                        Tämä jälleenmyyjä palveluna hoitaa sinun, myyjäliikkeen ja maahantuonnin väliset asiat.
                        30€ flektissä tämä palvelu voi olla kevyesti heikompaa.
                        "Takuu voimassa koko EU-alueella
                        EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Kuluttajalla on siten oikeus saada tavara takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan antama takuu ja maahantuoja Suomessa. Takuuta ei voida kilpailulainsäädännön perusteella evätä sillä perusteella, että tavara on hankittu toisesta jäsenmaasta tai ostettu siellä toimivasta verkkokaupasta taikka tuotu Suomeen rinnakkaistuontina ohi virallisen maahantuojan. "


                        Mikä tuossa yllä olevassa on epäselvää?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          jos valmistaja myöntää yhdessä jäsenmaassa tuotteelleen takuun, on se takuu voimassa jokaisessa jäsenmaassa
                          Ja vaikka ei myöntäisikään takuuta:

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ja vaikka ei myöntäisikään takuuta:

                            http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_fi.htm
                            Joo tiedän, että virhevastuu on, mutta siitä nyt yleensä saa tapella oli vaikka sitten Suomesta ostettu tuote. Takuun kanssa en nyt ymmärrä tuota venkoilua, kun ovat itse sen myöntäneet.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #29
                              Mikähän tässä HTK:oon pointissa vaikea ymmärtää. Kyllä minä heti eka postauksesta ymmärsin mitä tarkoittaa, eikai tuota nyt tarvi vaikeammaksi tehdä itselle:think

                              Siihen en ota kantaa, miten takuu toimii, mutta periaate on HTK12:sta oikein, näin maalaisjärjellä ajateltuna...
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1844
                                • Kotona/Poissa

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Kyllä olen, he sanoivat, että pitäisi lähettää sinne.
                                Miksi tuo vaihtoehto on täysin poissuljettu? Eikö se siten kuitenkin hoituisi ihan takuun puitteissa? Tuossa asiaa vatvoessa osa olisi jo vaihtunut, noin kärjistetysti sanoen...
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X