Originally posted by Havis
View Post
Kuluttajalla taitaa ainut vaihtoehto ulkomaille lähettämistä varten olla tuo mahtava Itella. Paketin lähettäminen Itellalla maksaa aivan helvetisti ja sen perille ehjänä selviämisestä ei nyt ole mitään takaita. Omista kokemuksista voin sanoa, että ei riitä sormet laskea kuinka monta pakettia on Itella tuhonnut. Paketteihin vaan ilmestyy nyrkin kokoisi reikiä jne. Olen myös itse vastuussa lähettämästäni paketista. Eli, jos (lue: kun) se ropelli ottaa lisää osumaa/katoaa, saan itse tapella Itellan kanssa korvauksista. Takuu ei tietenkään tälläisissä tapauksissa enää koske tuotetta. Itellan korvaukset tälläisissä tapauksissa ovat lähinnä huvittavia.
Ei ole ensimmäinen kerta kun tappelen takuu asioista. Ei se Suomesta ostaminenkaan takaa yhtään mitään. Mustapörssi ei suostunut hoitamaan heidän myymänsä tuotteen takuuta kunnolla. Tästä väänsin pitkän tovin liikkeessä (130€ tuotteen tilalle tarjottiin 40€ tuotetta). Kuulemma hän (myyjä) hoitaan heidän liikkeensä takuuasiat ja näin se menee. Otin yhteyttä tuotteen valmistajaan ja siellä pahoiteltiin ja ihmeteltiin asiaa sekä hoidettiin takuu esimerkillisellä tavalla. En enää asioi mustassa pörssissä.
Tiedetään olen varmasti monen myyjän mielestä se mulkku asiakas, mutta miksi kuluttaja pitäisi tyytyä siihen mitä tarjotaan, jos laki sanoo, että se ei riitä?
Comment