Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nykiminen tankkauksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ezaa
    BTCF Member
    • May 2013
    • 37
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kun se pumppu vaihdettiin,niin oliko siellä tankissa (enää) mitään "näkyvää" bensan lisäksi?
    Tuosta en osaa sanoa. Pumppu oli jo vaihdettu kun menin töiden jälkeen autoa katsomaan. Ei tullut kysyttyä, ilmeisesti ei ollut kun eivät sanoneet siitä mitään.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Havis View Post
      Hyvä että vika korjaantui. Mielenkiintoista että vikaantui juuri tankkauksen yhteydessä.

      Tästä taas näkee ettei imuvuoto-messias aina (tietenkään) ole oikeassa omista kuvitelmistaan huolimatta
      Tuota, omistatko sinä kenties "taikapallon" joka 100%:sti kertoo kysyjälle vikakohteen ja korjausohjeen?

      Ilmeisesti kuitenkaan et, koska tuossa sinun vastauksesi:

      Originally posted by Havis View Post
      Ongelman selittäisi täysin kyllä se että tankatussa aineessa on jotain häikkää.

      Otitko täyden tankin? jos et, niin käyppä tankkaamassa jossain muualla tankki täyteen. Voiskohan sekaan laittaa vielä jotain näitä fuel flusher tms aineita, en oikein osaa varmaks sanoa.

      Teoriassa jos aikaa ja tarmoa riittäisi, itse ottaisin tankin tyhjäksi ja laittaisi sinne uutta tavaraa tilalle ja kokeilisin muuttuuko tilanne. Mutta on se vaan melko jumppa.

      Jos aine paljastuu syylliseksi, niin kuitin kanssa vaan jakeluyritykseltä korvausvaatimusta rustaamaan.
      Kuitenkin, nämä nykimisongelmat ovat 95%:sti imuvuotoja ja varsin halpoja/helppoja tarkastaa= POISSULKEA mahdollisia vikoja.
      Ei tässä kukaan muu kuin sinä voi ollakkaan aina oikeassa, eikä se ole pointtikaan, vaan mm.tämän tyyppisissä ongelmissa se vikojen poissulkeminen kannattaa aina aloittaa imuvuodoista.
      Ei se sitä tarkoita että vika aina olisi imuvuodossa ja tässäkin kohtaa se on helppo tsekata ENNEN kuin lähtee tankin kanssa jumppaamaan tms.
      Kysyjä ei kuitenkaan missään vaiheessa kertonut poissulkeneensa imuvuotoa ja katsellaan nyt kuitenkin vielä hetki auttoiko pumpun vaihto lopulta kokonaan vai ei?

      Comment

      • ezaa
        BTCF Member
        • May 2013
        • 37
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #33
        Tänään tuli sähköpostia polttoainetoimittajalta:

        "Tutkimuksiemme perusteella ................... asemanäytteen analyysiarvot
        vastaavat BE98E5 -laatua. Mitään käyntiongelmiin viittaavaa emme
        tutkimuksissamme havainneet. Asemalla suoritetuissa tutkimuksissa ei havaittu
        normaalista poikkeavaa eikä asemaan ole kohdistunut muita reklamaatioita."

        Toisella sivulla oli sitten näytteen tulokset. Eli tankkauspisteeltä otetusta näytteestä ei ole löytynyt ylimääräisiä aineita. Remontti siis jäänee minun maksettavaksi. Kummastuttaa kyllä, että miten nykiminen alkoi heti tankkauksen jälkeen, sattumaa?

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #34
          Originally posted by ezaa View Post
          Tänään tuli sähköpostia polttoainetoimittajalta:

          "Tutkimuksiemme perusteella ................... asemanäytteen analyysiarvot
          vastaavat BE98E5 -laatua. Mitään käyntiongelmiin viittaavaa emme
          tutkimuksissamme havainneet. Asemalla suoritetuissa tutkimuksissa ei havaittu
          normaalista poikkeavaa eikä asemaan ole kohdistunut muita reklamaatioita."

          Toisella sivulla oli sitten näytteen tulokset. Eli tankkauspisteeltä otetusta näytteestä ei ole löytynyt ylimääräisiä aineita. Remontti siis jäänee minun maksettavaksi. Kummastuttaa kyllä, että miten nykiminen alkoi heti tankkauksen jälkeen, sattumaa?
          Kieltämättä kyllä näin. Jotain yhteyttä on saattanut olla, mutta saattaa olla toisaalta sattumaakin. Mutta kun sulle ei nyt tullut mitään konkreettista esittää korvausvaateen tueksi, niin taitaa olla paras tyytyä tilanteeseen ja kärsiä tilanne omasta kukkarosta.

          Pääasia että homma toimii taas. E39:t on tarkoitettu ajettavaksi, ei koristeeks
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #35
            Originally posted by Havis View Post
            E39:t on tarkoitettu ajettavaksi, ei koristeeks
            E39:t on tarkoitettu huollettavaksi ja koristeeksi välttäen turhia ajosuoritteita!
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • ezaa
              BTCF Member
              • May 2013
              • 37
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by janke View Post
              E39:t on tarkoitettu huollettavaksi ja koristeeksi välttäen turhia ajosuoritteita!
              Joo näinhän se taitaa olla . No jokatapauksessa tärkeintä on että bemari on taas ajossa. Kävin korjaamolaskun maksamassa kun tuli sähköpostia ettei näytteessä ole mitään vikaa. Soitin vielä huoltoasemalle mistä tankkasin kyselläkseni asiaa, mutta sieltä tulikin oikeastaan pelkkää v*ttuilua takaisin. Ei jäänyt oikein hyvä maku asiasta, olisi voinut yrittäjä vähän asiallisemminkin asian hoitaa.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #37
                Originally posted by ezaa View Post
                ....
                Ajoin bemarilla noin 40km lenkin, ja kulutus näyttää olevan pienempi kuin ennen remonttia. Aiemmin kulutus on ollut maantieajossa n.7,3 litraa, nyt testilenkillä keskikulutus asettui 6.7-6.8. Vauhtia vajaa 110 km/h mittarin mukaan. Auto siis 525iA. Pitää vielä torstaina tarkkailla kulutusta tarkemmin kun ajaa pitemmän matkaa.
                Voisko johtua kasvaneista bensanpaineista? Jos bensasuihku on nyt hienojakoisempaa ja palaa paremmin? Ja osaahan tuo kulutusmittari vissiin paineen kanssa laskea, ei pelkästään suuttimen aukioloaikaa, muutenhan se ei olis kovinkaan tarkka...


                Huoltoaseman vaihto kohdallaan jos vielä vittuilemaan aletaan
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • John Doe
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 119

                  #38
                  Originally posted by ezaa View Post

                  ...Ajoin bemarilla noin 40km lenkin, ja kulutus näyttää olevan pienempi kuin ennen remonttia. Aiemmin kulutus on ollut maantieajossa n.7,3 litraa, nyt testilenkillä keskikulutus asettui 6.7-6.8. Vauhtia vajaa 110 km/h mittarin mukaan. Auto siis 525iA. Pitää vielä torstaina tarkkailla kulutusta tarkemmin kun ajaa pitemmän matkaa.
                  Meneekö oikeasti tuommoisilla kulutuksilla?

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1692
                    • vihti

                    #39
                    Mulla menee 96 vm. 523i manuaalilla noin 7.5 litraa sadalla, ajan oikeastaan vain pitkää väliä ja 60-95km/h nopeuksilla. Moottoritiellä viel jo reilusti enemmän koska kuudes vaihde puuttuu.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • ezaa
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 37
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by John Doe View Post
                      Meneekö oikeasti tuommoisilla kulutuksilla?
                      Sunnumtaina reilu 100km pätkä maantieajoa, keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.9. En ole todellisia lukemia laskenut.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #41
                        Oma M54b22 vei toukokuussa ajotietokoneen mukaan 1300km matka-ajossa 7,2l ja tankkauksien mukaan 7,4l. Keskinopeus oli tasan 100km/h ja ilmastointi oli päällä about 400km. Yksin olin liikkeellä ja takakontissa oli tavaraa about 100kg.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • viimeistelijä
                          BTCF Member
                          • Oct 2013
                          • 133
                          • kouvola,valkeala

                          #42
                          Asian vierestä...

                          Olisiko jollain ideaa tähän bensa ja moottorin vikavalo asiaan.. Eli kun ainetta on noin 17l niin moottorin vika valosyttyy mutta sammuu kun kun käy tankkaammassa tankkiin ainetta noin 30l.. Muuten auto toimii kuin kuuluukin. M54b25 -02vm..:think koodeja ei vielä ole päästy lukemaan.. Alkusyksystä oli puola vikaa ja sen jäljiltä koodit nollattu ymym.
                          hitto vie,ja taksi tuo
                          BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by viimeistelijä View Post
                            Olisiko jollain ideaa tähän bensa ja moottorin vikavalo asiaan.. Eli kun ainetta on noin 17l niin moottorin vika valosyttyy mutta sammuu kun kun käy tankkaammassa tankkiin ainetta noin 30l.. Muuten auto toimii kuin kuuluukin. M54b25 -02vm..:think koodeja ei vielä ole päästy lukemaan.. Alkusyksystä oli puola vikaa ja sen jäljiltä koodit nollattu ymym.
                            Katso mittaristosta paljonko ainetta on kummallakin tankin puoliskolla. Jos nykimisen alkaessa suurin osa on vasemalla, niin puoliskojen välinen siirtopumppu ei toimi. Loppua kohden melkein kaikki bensa pitäisi olla oikealla puoliskolla tankissa. Vikakoodit kannattaa toki vilkaista.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎