Originally posted by Heguli 31
View Post
e39 nykiminen tankkauksen jälkeen
Collapse
X
-
Tuota, omistatko sinä kenties "taikapallon" joka 100%:sti kertoo kysyjälle vikakohteen ja korjausohjeen?Originally posted by Havis View PostHyvä että vika korjaantui. Mielenkiintoista että vikaantui juuri tankkauksen yhteydessä.
Tästä taas näkee ettei imuvuoto-messias aina (tietenkään) ole oikeassa omista kuvitelmistaan huolimatta
Ilmeisesti kuitenkaan et, koska tuossa sinun vastauksesi:
Kuitenkin, nämä nykimisongelmat ovat 95%:sti imuvuotoja ja varsin halpoja/helppoja tarkastaa= POISSULKEA mahdollisia vikoja.Originally posted by Havis View PostOngelman selittäisi täysin kyllä se että tankatussa aineessa on jotain häikkää.
Otitko täyden tankin? jos et, niin käyppä tankkaamassa jossain muualla tankki täyteen. Voiskohan sekaan laittaa vielä jotain näitä fuel flusher tms aineita, en oikein osaa varmaks sanoa.
Teoriassa jos aikaa ja tarmoa riittäisi, itse ottaisin tankin tyhjäksi ja laittaisi sinne uutta tavaraa tilalle ja kokeilisin muuttuuko tilanne. Mutta on se vaan melko jumppa.
Jos aine paljastuu syylliseksi, niin kuitin kanssa vaan jakeluyritykseltä korvausvaatimusta rustaamaan.
Ei tässä kukaan muu kuin sinä voi ollakkaan aina oikeassa, eikä se ole pointtikaan, vaan mm.tämän tyyppisissä ongelmissa se vikojen poissulkeminen kannattaa aina aloittaa imuvuodoista.
Ei se sitä tarkoita että vika aina olisi imuvuodossa ja tässäkin kohtaa se on helppo tsekata ENNEN kuin lähtee tankin kanssa jumppaamaan tms.
Kysyjä ei kuitenkaan missään vaiheessa kertonut poissulkeneensa imuvuotoa ja katsellaan nyt kuitenkin vielä hetki auttoiko pumpun vaihto lopulta kokonaan vai ei?
Comment
-
Tänään tuli sähköpostia polttoainetoimittajalta:
"Tutkimuksiemme perusteella ................... asemanäytteen analyysiarvot
vastaavat BE98E5 -laatua. Mitään käyntiongelmiin viittaavaa emme
tutkimuksissamme havainneet. Asemalla suoritetuissa tutkimuksissa ei havaittu
normaalista poikkeavaa eikä asemaan ole kohdistunut muita reklamaatioita."
Toisella sivulla oli sitten näytteen tulokset. Eli tankkauspisteeltä otetusta näytteestä ei ole löytynyt ylimääräisiä aineita. Remontti siis jäänee minun maksettavaksi. Kummastuttaa kyllä, että miten nykiminen alkoi heti tankkauksen jälkeen, sattumaa?
Comment
-
Kieltämättä kyllä näin. Jotain yhteyttä on saattanut olla, mutta saattaa olla toisaalta sattumaakin. Mutta kun sulle ei nyt tullut mitään konkreettista esittää korvausvaateen tueksi, niin taitaa olla paras tyytyä tilanteeseen ja kärsiä tilanne omasta kukkarosta.Originally posted by ezaa View PostTänään tuli sähköpostia polttoainetoimittajalta:
"Tutkimuksiemme perusteella ................... asemanäytteen analyysiarvot
vastaavat BE98E5 -laatua. Mitään käyntiongelmiin viittaavaa emme
tutkimuksissamme havainneet. Asemalla suoritetuissa tutkimuksissa ei havaittu
normaalista poikkeavaa eikä asemaan ole kohdistunut muita reklamaatioita."
Toisella sivulla oli sitten näytteen tulokset. Eli tankkauspisteeltä otetusta näytteestä ei ole löytynyt ylimääräisiä aineita. Remontti siis jäänee minun maksettavaksi. Kummastuttaa kyllä, että miten nykiminen alkoi heti tankkauksen jälkeen, sattumaa?
Pääasia että homma toimii taas. E39:t on tarkoitettu ajettavaksi, ei koristeeks
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Joo näinhän se taitaa ollaOriginally posted by janke View PostE39:t on tarkoitettu huollettavaksi ja koristeeksi välttäen turhia ajosuoritteita!

. No jokatapauksessa tärkeintä on että bemari on taas ajossa. Kävin korjaamolaskun maksamassa kun tuli sähköpostia ettei näytteessä ole mitään vikaa. Soitin vielä huoltoasemalle mistä tankkasin kyselläkseni asiaa, mutta sieltä tulikin oikeastaan pelkkää v*ttuilua takaisin. Ei jäänyt oikein hyvä maku asiasta, olisi voinut yrittäjä vähän asiallisemminkin asian hoitaa.
Comment
-
Voisko johtua kasvaneista bensanpaineista? Jos bensasuihku on nyt hienojakoisempaa ja palaa paremmin? Ja osaahan tuo kulutusmittari vissiin paineen kanssa laskea, ei pelkästään suuttimen aukioloaikaa, muutenhan se ei olis kovinkaan tarkka...Originally posted by ezaa View Post....
Ajoin bemarilla noin 40km lenkin, ja kulutus näyttää olevan pienempi kuin ennen remonttia. Aiemmin kulutus on ollut maantieajossa n.7,3 litraa, nyt testilenkillä keskikulutus asettui 6.7-6.8. Vauhtia vajaa 110 km/h mittarin mukaan. Auto siis 525iA. Pitää vielä torstaina tarkkailla kulutusta tarkemmin kun ajaa pitemmän matkaa.
Huoltoaseman vaihto kohdallaan jos vielä vittuilemaan aletaan
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by ezaa View Post
...Ajoin bemarilla noin 40km lenkin, ja kulutus näyttää olevan pienempi kuin ennen remonttia. Aiemmin kulutus on ollut maantieajossa n.7,3 litraa, nyt testilenkillä keskikulutus asettui 6.7-6.8. Vauhtia vajaa 110 km/h mittarin mukaan. Auto siis 525iA. Pitää vielä torstaina tarkkailla kulutusta tarkemmin kun ajaa pitemmän matkaa.
Meneekö oikeasti tuommoisilla kulutuksilla?
Comment
-
Oma M54b22 vei toukokuussa ajotietokoneen mukaan 1300km matka-ajossa 7,2l ja tankkauksien mukaan 7,4l. Keskinopeus oli tasan 100km/h ja ilmastointi oli päällä about 400km. Yksin olin liikkeellä ja takakontissa oli tavaraa about 100kg.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Asian vierestä...
Olisiko jollain ideaa tähän bensa ja moottorin vikavalo asiaan.. Eli kun ainetta on noin 17l niin moottorin vika valosyttyy mutta sammuu kun kun käy tankkaammassa tankkiin ainetta noin 30l.. Muuten auto toimii kuin kuuluukin. M54b25 -02vm..:think koodeja ei vielä ole päästy lukemaan.. Alkusyksystä oli puola vikaa ja sen jäljiltä koodit nollattu ymym.hitto vie,ja taksi tuo
BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Comment
-
Katso mittaristosta paljonko ainetta on kummallakin tankin puoliskolla. Jos nykimisen alkaessa suurin osa on vasemalla, niin puoliskojen välinen siirtopumppu ei toimi. Loppua kohden melkein kaikki bensa pitäisi olla oikealla puoliskolla tankissa. Vikakoodit kannattaa toki vilkaista.Originally posted by viimeistelijä View PostOlisiko jollain ideaa tähän bensa ja moottorin vikavalo asiaan.. Eli kun ainetta on noin 17l niin moottorin vika valosyttyy mutta sammuu kun kun käy tankkaammassa tankkiin ainetta noin 30l.. Muuten auto toimii kuin kuuluukin. M54b25 -02vm..:think koodeja ei vielä ole päästy lukemaan.. Alkusyksystä oli puola vikaa ja sen jäljiltä koodit nollattu ymym.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment

Comment