Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 520ia -96 rötää kuumana alakierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1990
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 50
    • janakkala

    e39 520ia -96 rötää kuumana alakierroksilla

    bmw 520ia -96 automaatti rötää kuumana,,alakierroksella ja ei hae herkästi kierroksia..oire tulee kun ajaa auton kuumaks ja käy tyhjää hetken ..välillä myös auto sammuu ajossa tai paikallaan

    vaihdettuja osia.. ilmamassa,tulpat,2kpl puolia,kampiakselin asentotunnistin
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by bmw1990 View Post
    bmw 520ia -96 automaatti rötää kuumana,,alakierroksella ja ei hae herkästi kierroksia..oire tulee kun ajaa auton kuumaks ja käy tyhjää hetken ..välillä myös auto sammuu ajossa tai paikallaan

    vaihdettuja osia.. ilmamassa,tulpat,2kpl puolia,kampiakselin asentotunnistin
    Imuvuotoja sitten metsästämään seuraavaksi! Mitä tarkoittaa "RÖTÄÄ":think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • bmw1990
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 50
      • janakkala

      #3
      Originally posted by janke View Post
      Imuvuotoja sitten metsästämään seuraavaksi! Mitä tarkoittaa "RÖTÄÄ":think
      kuulostaa että käy vajailla,miettii kaasun painallusta ei hae kierroksia röpöttää,ja enemmän kaasua niin käynti tasottuu ,,taas yläkierroksilla ei hae rajotinta kunnolla..kaikki tämä tulee kuuma ...kylmänä auto hakee kierroksia hyvin...auto tuntuu ajossa normalilta ei nyi tai mitää ainoa mikä niin kicdownille painaessa ei reakoi nopeasti mutta se voi jo johtua jostain aski vistakin

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by bmw1990 View Post
        ei hae rajotinta kunnolla...kylmänä auto hakee kierroksia hyvin...
        Mitäs tuo "hakee" sitten tarkoittaa? Kierrosherkkyyttä? Vai kierrosten aaltoilua? Eli että kierrokset vaihtelee itsekseen? Kun toi hämeen murre ei oikein taivu...

        Noista kuvauksista menee arvailuksi, mutta imuvuotoa tarjotaan täältäkin mahdolliseksi oireen syyksi.
        Last edited by Havis; 13-06-2014, 22:05.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Mitäs tuo "hakee" sitten tarkoittaa? Kierrosherkkyyttä? Vai kierrosten elämistä eli heiluntaa? Eli että kierrokset vaihtelee itsekseen? Kun toi hämeen murre ei oikein taivu...

          Noista kuvauksista menee arvailuksi, mutta imuvuotoa tarjotaan täältäkin mahdolliseksi oireen syyksi.
          Ei Janakkala ole pohojanmaata nähänykkää ristus.

          BMW1990: suosittelen tutustumaan tuohon Cell:in topiciin:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

          Haitariputki irti ekaksi ja sitten tyhjäkäyntiluisti irti ja siihen liittyvä putki ja separaattori irti ja tarkistamaan siitä kaikki letkut ja ehkä kalvo, että on puhdas ja ehjä. Separaattori kannattaa uusia heti suosiolla jos ei ole tietoa koska on vaihdettu.
          Last edited by janke; 14-06-2014, 09:58.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1836
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by janke View Post
            Originally posted by Havis
            Mitäs tuo "hakee" sitten tarkoittaa? Kierrosherkkyyttä? Vai kierrosten elämistä eli heiluntaa? Eli että kierrokset vaihtelee itsekseen? Kun toi hämeen murre ei oikein taivu...

            Noista kuvauksista menee arvailuksi, mutta imuvuotoa tarjotaan täältäkin mahdolliseksi oireen syyksi.
            Ei Janakkala ole pohojanmaata nähänykkää ristus.
            Ähäkutti, korjasin virheeni ennen kommenttisi kirjoittamista, etkös huomannut
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • bmw1990
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 50
              • janakkala

              #7
              Originally posted by janke View Post
              Ei Janakkala ole pohojanmaata nähänykkää ristus.

              BMW1990: suosittelen tutustumaan tuohon Cell:in topiciin:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

              Haitariputki irti ekaksi ja sitten tyhjäkäyntiluisti irti ja siihen liittyvä putki ja separaattori irti ja tarkistamaan siitä kaikki letkut ja ehkä kalvo, että on puhdas ja ehjä. Separaattori kannattaa uusia heti suosiolla jos ei ole tietoa koska on vaihdettu.
              eli kaikki toimii kylmänä hyvin,,,kierrokset ei seilaa tai röpötä kylmänä eli on kylmänä kierrosherkempi..kierrokset ei seilaa myöskään kuumana ..tänään jarrucleaner kanssa etitty imuvuota tuloksetta,vaihdettu myös ilmamassa kumihaitari,,,vikakoodeja katottu tänään myös ilmamassa,kampiakselin asentutunnistin koodi kummakkin uusittu koodi ei tule takaisin kun poistaa ne eli ei ajankohtainen vika,,autosta katottu myös tänään päästö arvoja ainoa mikä heittelee on lamda rikkaan ja laihan väliä tyhjäkännillä onko kellään kokemuksia kuinka paljon tämän tyyppinen moottorin ohjaus tarvitsee lamda tietoa että sekooko kokonaan kun rupee oleen lamda loppu muuten päästöt kunnossa ja päästöistä näkee heti onko imuvuotoa päästöjen mukaankaa ei ole imuvuotoa...voi myös laittaa miten vanos ongelma ilmenee ilman ylimääräisiä ääniä....huomasin myös sellasen asian kun avaa öljykorkin käynnissä auto sammuu kuuluukohan tollasen bemarin sammua
              Last edited by bmw1990; 14-06-2014, 16:20.

              Comment

              • bmw1990
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 50
                • janakkala

                #8
                Originally posted by bmw1990 View Post
                eli kaikki toimii kylmänä hyvin,,,kierrokset ei seilaa tai röpötä kylmänä eli on kylmänä kierrosherkempi..kierrokset ei seilaa myöskään kuumana ..tänään jarrucleaner kanssa etitty imuvuota tuloksetta,vaihdettu myös ilmamassa kumihaitari,,,vikakoodeja katottu tänään myös ilmamassa,kampiakselin asentutunnistin koodi kummakkin uusittu koodi ei tule takaisin kun poistaa ne eli ei ajankohtainen vika,,autosta katottu myös tänään päästö arvoja ainoa mikä heittelee on lamda rikkaan ja laihan väliä tyhjäkännillä onko kellään kokemuksia kuinka paljon tämän tyyppinen moottorin ohjaus tarvitsee lamda tietoa että sekooko kokonaan kun rupee oleen lamda loppu muuten päästöt kunnossa ja päästöistä näkee heti onko imuvuotoa päästöjen mukaankaa ei ole imuvuotoa...voi myös laittaa miten vanos ongelma ilmenee ilman ylimääräisiä ääniä....huomasin myös sellasen asian kun avaa öljykorkin käynnissä auto sammuu kuuluukohan tollasen bemarin sammua
                taas tutkittu lisää purettu seperaattori huohotus venttiili ehjä kalvo näytti uudelta, huohotus letkut ehjiä,,sellanen ihmeellisyys löyty imusarjan alla pulteilla olevasta palikasta johon tulee alipaine letkuja 2 kpl lähtöjä 3kpl ,yksi lähtö oli tyhjänä ja imi ulko ilmaa, mistä tulee imusarjan pohjaan ohuet pienimmät alipaine letkut .alipaine lähtö tulpattu ainakin autoon tuli lisää vetoa kulkee herkemmin mutta silti kuumana oire on välillä sammuu ja muuttuu laiskaksi ei enään röpötä niin pahasti kun ennen..ja entinen omistaja vahtanut tuon kampiakselin asentotunnistimen ja näyttäisi olevan tarvike voiko kaikki johtua siitä ja autossa ei kierrosrjotinta muka ole max kirrokset on siinä 6200rpm-6500rpm ja rajotin ei puutu peliin vaan ihmeellinen räpinä hyytymis ilmiö täysillä kierroksilla paikallaan???

                Comment

                • bmw1990
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 50
                  • janakkala

                  #9
                  Originally posted by janke View Post
                  Ei Janakkala ole pohojanmaata nähänykkää ristus.

                  BMW1990: suosittelen tutustumaan tuohon Cell:in topiciin:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

                  Haitariputki irti ekaksi ja sitten tyhjäkäyntiluisti irti ja siihen liittyvä putki ja separaattori irti ja tarkistamaan siitä kaikki letkut ja ehkä kalvo, että on puhdas ja ehjä. Separaattori kannattaa uusia heti suosiolla jos ei ole tietoa koska on vaihdettu.
                  auto ei lähtenyt aamulla käyntiin,töistä tultua lähti taas käyntiin, tänään uusittu bmw alkuperäinen kampiakselin asentotunnistin toistaiseksi ei mitään vika oireita,aino mikä on toi vaihteisto menee välillä johkin vika tilaan ja ei vedä kunnolla eli kickdownille painaessa ei tapahdu kun laiska kiihdytys,,mutta auton sammuttaa ja lähtee liikkeele taas toimii...vikakoodi oli ajonopeusanturi??

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by bmw1990 View Post
                    auto ei lähtenyt aamulla käyntiin,töistä tultua lähti taas käyntiin, tänään uusittu bmw alkuperäinen kampiakselin asentotunnistin toistaiseksi ei mitään vika oireita,aino mikä on toi vaihteisto menee välillä johkin vika tilaan ja ei vedä kunnolla eli kickdownille painaessa ei tapahdu kun laiska kiihdytys,,mutta auton sammuttaa ja lähtee liikkeele taas toimii...vikakoodi oli ajonopeusanturi??
                    Millä ohjelmalla olet lukenut vikakoodit? Palaako abs-valo tai luistonestovalo mittarissa? Kickdownin toimimattomuus viittaa tuohon puutteelliseen nopeus tietoon joten jokin Abs-antureista on piirillä.:think
                    Joku viisaampi vois tietää näistä enempi, mutta voi nokantunnistinkin olla rikki!?
                    Last edited by janke; 17-06-2014, 20:16.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • bmw1990
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 50
                      • janakkala

                      #11
                      Originally posted by janke View Post
                      Millä ohjelmalla olet lukenut vikakoodit? Palaako abs-valo tai luistonestovalo mittarissa? Kickdownin toimimattomuus viittaa tuohon puutteelliseen nopeus tietoon joten jokin Abs-antureista on piirillä.:think
                      boch kts540 lisenssi ohjelma,,ei pala mitää vikavaloja luistonesto tai abs valoa...onko autossa jotain ajonopeus anturia erikseen mistä antaa koodin mikä jää tallentuneena muistiin
                      Last edited by bmw1990; 17-06-2014, 20:16.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by bmw1990 View Post
                        boch kts540 lisenssi ohjelma,,ei pala mitää vikavaloja luistonesto tai abs valoa...onko autossa jotain ajonopeus anturia erikseen mistä antaa koodin mikä jää tallentuneena muistiin
                        En ole nyt 100-varma, mutta tulikohan nopeustieto takaa vasenmalta puolelta.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by janke View Post
                          En ole nyt 100-varma, mutta tulikohan nopeustieto takaa vasenmalta puolelta.
                          Jokainen pyörä antaa nopeustietoa (pyörintänopeus vertailu eri pyörien välillä),taka vasen mittaristolle.

                          Comment

                          • bmw1990
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 50
                            • janakkala

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Jokainen pyörä antaa nopeustietoa (pyörintänopeus vertailu eri pyörien välillä),taka vasen mittaristolle.
                            juu tiedetään pitää kattoo onko abs vikakoodeja,mittaristo kyllä toimii normaalisti..onko jotain muita ideoita tosta kickdown jutusta voiko jotain muuta olla rikki kuin abs anturi hajoamassa jostain kulmasta????

                            Comment

                            • bmw1990
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2013
                              • 50
                              • janakkala

                              #15
                              Originally posted by bmw1990 View Post
                              juu tiedetään pitää kattoo onko abs vikakoodeja,mittaristo kyllä toimii normaalisti..onko jotain muita ideoita tosta kickdown jutusta voiko jotain muuta olla rikki kuin abs anturi hajoamassa jostain kulmasta????
                              auto ei ole oireillut kampiakselin tunnistimen"bmw oem anturi marmorilta" jäkeen kertaakaan,,,toinen vika mikä ilmene on katalysaattori rikkoutunut kolisee sisuskalut...mikä saattaa olla auton oireisiin liittyvää että tukkii putken välillä tai huononeen niin pahasti pakokaasun virtaavuus.... on ihme kun meni päästöistä läpi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎