Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 täristää, keittää, mittari sekoilee..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #31
    Originally posted by Jenzi View Post
    Tänään pääsin taas tallille ruuvailemaan, ruuvasin kaikki tulpat irti ja tarkistin silmämääräisesti puolat. Nappasin pari kuvaakin tulpista ja tulpanrei'istä jos bemarikonkarit osaisivat sanoa suoraan että jotain on pielessä


    Tulpanreiät, jos näistä nyt mitään selvää saa...




    Tulpat järjestyksessä, ei näytä kärjet aivan maitokahvin väriseltä ainakaan omaan silmään, kärkiväli oli kaikissa tasan 0,9mm. Menee luultavasti vaihtoon kuitenkin, eipä ne kauheesti maksa.

    Tosiaan nyt on pitänyt lämmöt hyvin siellä alle satasen kieppeillä, parin viikon sisällä alkaa taas ilmausjumppa kun pistän jäähdytinnesteet sisään..

    Suurin ongelma on vielä se täristäminen, jonka takia kulutuskin on lähemmäs 15L kun ei vitostakaan raaski käyttää alle 120km/h vauhdissa kun täristää niin per**leesti alle 2000-2500rpm. Alaväännötkin vaikuttaa olevan aika pitkälti hukassa.
    Mitähän kannattaa tarkistaa jos ei tulppien vaihto auta?
    Kannattaako mielummin ostaa tulpiksi Denso K20TT vai Bosch SuperPlus FR7LDC+?
    Noista tulpan reijistä ei osaa sanoa, että onko vanhaa öljyä vai uutta.. Mutta puhdista niistä koloista öljyt pois ja katso uudelleen jonkun ajokerran jälkeen. Laita bosch tai Ngk tulpat mitä tuossa jo ehdotettiin.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎